Toyota útočí na Evropu

34 komentářů

Radek
15. srpna • 14:42

To mě vysvětlete. Jaký model ten nárůst jako táhne? Nové jsou jen kolínský prcek a tak trochu Corolla Verso, to ale nejsou žádní rekordmani. Corolla, Yaris, Avensis, RAV 4, ty už přece křičí, že chtějí nahradit. Aspoň jsem si to myslel. A konkurence sází novinky, co třeba teď zmůže Corolla proti Golfu, Astře, Focusu, C4, M. 3? O Avensisu se už před pár lety psalo, že je prodejním zklamáním. Už ne? U nás Toyoty moc nevidím, ani v Rakousku žádná sláva, i Audi A4 je tam mnohem častější. Tak co tak moc prodávají? Prius? Sotva. Záhada.

Martin
15. srpna • 15:06

Já nevím jak Vy, ale já toyot vidím čím dál víc. Já sám jsem jí koupil v květnu a mohu Vás ujistit, že to byla lepší volba než Vámi zmiňované modely.

DAVID
15. srpna • 21:26

jo taky si myslím že Toyota je vidět čím dál více.....mě osobně se hrozně líbí corolla verso...Všichni mi radí kup radši Octavku, tak už někdy fakt nevím.....Apropo jaký je rozdíl v podvozku mezi těmito auty.Osobně mám radši tvrdší podvozek.....Díky za info.

Mac2
16. srpna • 8:04

Verso je velice drahé. Proto jich jezdí dost málo. C-MAX, Scénic nebo Octavii lze koupit minimálně o 100.000 Kč levněji (ale zas nemají 7 sedadel). Verso má hodně tvrdý podvozek, porovnat s O2 to ale nedokážu (taky hodně záleží na pneumatikách).

DAVID
16. srpna • 10:42

Škoda že nevíš, v testu pan Janda  píše že podvozek je tvrdý - sportovní, takže asi problém nebude....stejně si to ale vyzkouším. Snad nám tu Toyotu kapku zlevněj

PSE
14. srpna • 10:06

Myslím si, že hlavní brzdou prodeje auto je sama toyota CZ, která prodává auta silně předražené. Cena vozu Avensis kombi v kompletní výbavě Executive (Navi, Kůže) s DCat dieslem je v Německu necelých 32000 € a v CZ 1.140.000 Kč. V Německu tedy při € = 30 Kč (a nyní je ještě nižší...) vyjde na 960.000 Kč. Vše jsou oficiální ceny,. Pokud se podívám na EU vozy, dá se takový Avensis koupit v Německu za necelých 29.000 €, což je 870.000 Kč.
Abych byl férový vůči Toyota CZ, tak bych musel německé ceny navýčit o rozdíl na DPH (19%CZ - 16%DE), což dělá na auto tak 25.000 Kč. Ceny srovnané pak budou vypadat 1.140.000 Kč(CZ), 985.000(DE) a 895.000(EU).
Rozdílu 150.000 Kč mezi Avensisem v DE a u nás nerozumím. Čím dražší auto, tím větší rozdíl a to platí i pro LEXUS.
Jo a ještě jeden postřeh, navštívil jsem dva jejich dealery s tím, aby se mi ozvali až bude D-CAT diesel, nechal jsem tam vizitky a myslíte si, že se někdo ozval.
Ať mají auta jaké chtějí, do té doby než srovnají ceny a své dealery, tak mě neuvidí.  

Mac2
15. srpna • 10:49

Moje řeč. V západní Evropě patří Toyota mezi levné značky (zvláště na "ostrovech") a tady je drahá jak peklo - skoro na úrovni VW. A o Lexusu ani nemluvím. Ceny na úrovni BMW. Podobně přemrštěné ceny u nás má i Volvo a podle toho ty prodeje vypadají...

pjanda
14. srpna • 13:27

O tomto jsem s lidmi z ceske Toyoty hovoril a je samotne to trapi, u drazsich aut tim prichazeji o vyznamnou cast prodeju. Bohuzel, nejde o strategii jejich, ale Toyoty jako takove, takze zlobit se na ceske zastoupeni neni na miste. Je to smutne, komunikace ceske Toyoty navenek je jinak velice otevrena a vstricna, toto je pro ne jiste cara pres rozpocet...

Wq1
15. srpna • 13:53

Naštestí dnes již neni problém koupit si auto v jiné části EU než tady v ČR. Stačí prohledat  internet najít delera dané značky poslat mejla a domluvit se .

PSE
16. srpna • 7:42

To je sice pravda, ale jak s odpočtem DPH?  

Marek71
16. srpna • 9:03

Aký odpočet ? Ja som mal za to, že DPH zaplatíš tam, kde to kupuješ. Alebo... je tu ešte možnosť, že to tam kúpiš bez nemeckej DPH (16%) a zaplatíš DPH až v ČR (19%). Teraz presne neviem, ako je to u nových áut, u ojetín to neriešiš, tam platíš nemeckú DPH a v ČR sa tým už nezaťažuješ. Ale v každom prípade to výjde lacnejšie.

ITTI
14. srpna • 10:25

Seč se mi Avensis velice líbí a asi rok měl být doma, tak přístup prodejce mne natolik odradil, že jsem koupil francouze a asi po 25 tis. mi stále jezdí. Jo, měnili tyčku stabilizátoru, u Avensisů snad u jedné série něco kolem sloupku řízení(bylo pečlivě zameteno pod koberec), nyní hadičku u brzd, takže ono je všude něco. Ale ta bohorvnost, jak dělají něco extra, mne odradila. A také to, že mi např. nabízel mlhovky zdarma, přitom v tom modelu byly sériově atd. S vykoupením starého auta šli o 100 tis níž, než frantíci. Ten rozdíl do oprav snad nedám, takže by to mohlo být nakonec se znaménkem "+", když srovnám i výbavu navíc+slevu, tak to dělalo celkem 250 tis(jako celek) a tohle opravdu asi za opravy neutratím ....Nebo jo? Ono jde o to, co také přiznáme, že na autě nefunguje. Mám měsíc japonce z Maďarska, po 1000 km odešelo ovládání el. zrcátek, nyní občas rezonuje řadící páka-zkusili spravit, ale pokud se to ozve, že dají nové táhlo. Tak brzy jsem poruchu neměl. Že to Suzuki dělá v H, není argument. Je to oficiálně japonec.

Martin
14. srpna • 10:58

A kolik, že jste to za tu 407, Lagunu či C5 dal? A v jaké výbavě - aby jste tu neházel čísly bez argumentů.

ITTI
14. srpna • 11:27

Loňská cena(letos to neplatí, zlevnili všichni, takže je to zase jinak), ropák Laguna,  má to vše, vč.bočních vaků na zadních sedadlech, ESP, křídlo(to tam bylo, co dělat..), senzor, kůže,17´´ litá kola...zbytek nepíši, to tam je. Verze Sport Edition, dá se dohledat na netu....Možná, nevím, jestli to dělají, navíc je to liftnuté, neřeším co je teď, řešil jsem to, co bylo aktuálně loni.Nebo-li, nemá to navigaci a el.střešní okno-k čemu? Cena byla 700 tis. Avensis nám vycházel ve zhruba stejné(ne absolutně identické výbavě) o řádově 150 tis dráž(dokoupit výbavu, resp. vzít vyšší stupeň výbavy+sleva nula). Za O1 TDI mi dali u Renaulta 300 tis. a nediskutovali, u Toyoty nabídli 100 tis.méně. Mohl jsem smlouvat, ale neměl jsem náladu. Zdarma nabídli mlhovky, které auto beztak mělo. Letos byla např. extrémně výhodná M6 před faceliftem, za nějakých 524 tis a ta výbava dobrá!!! Asi by byla ona...Netuším, jak je to letos(Laguna-Avensis). Třeba rozdíly menší, navíc Octávka by šla dost dolů. Určitě. Nicméně jsem to počítal, jde o peníze na 1. místě. Tuším že Laguna šla nyní cenově dolů, Avensis snad též, ale takto uvažovat, to by se nesmělo koupit nikdy nic. Musí se to brát, co je v danou chvíli. Určitě bych např. nekoupil P407-neskonale předražené a vzal Avensise, to je jasné. Už skrz místo vzadu-to u P407 nějak nevyšlo-dcera si za mne nesedla, zde nemá problém. Těch kritérií je víc, proto je takový sortiment a osobně nepreferuji žádnou značku, protoře je průněžně stídáme, takže i na Toyoytu dojde řada....

Martin
14. srpna • 11:49

Tak jsem si to sestavil a renault s motorem 1,9dci ve zhruba stejné výbavě jako avensis
stojí 719000,-Kč po započtení automatické slevy 22% ( no jinak by to frantíci asi těžko prodali - na slevu dneska slyší všichni) a avensis 2,0D4D 654.900. Tak asi renault zdražoval

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
14. srpna • 12:54

Já psal loňskou cenu, letošek řešit je přece irelevantní ...když jsem chtěl i hlavové vaky(byla podmínka, protože 70% smrt. ůrazů jsou úrazy hlavy), tak jsem musel vzít nějakou dražší variantu Avensise, nevím jak ji značí, nějaké Sol Elegant či jak, tak vyšel rozdíl jaký vyšel a dál je mi to fuk. Vím, že Avensis se 4 vaky a mech. klimou byl docela levný. Opakuji: vždy je to individ. volba v daném čase, za měsíc je to jinak a vše ostatní je ztráta času. Dobrou chuť. Jinak nemám pořebu řešit, co je lepší, horší. Je to náklad nezbytný na dosažení a udržení příjmů, věc na jízdu z bodu A do B.
Jinak: liftback Avensis ekvivalent v naftě stojí aktuálně 779900,- Kč bez litých kol, senzoru, metalízy,bočních vaků vzadu, kůže. Takže i proti letošní ceně jsem koupil levněji. Argument, že někdo dává slevu: když dojdou jiné, tak je dobrý, v tom případě Mazda 6 byla propadák?Že byla na jaře taková sleva? Ale no tak, buďme dospělí. Mazda dávala slevu a jistě je to velmi dobré auto. Nepochybně hezčí, než ta, co oba máme. Prodalo se jí za půl roku v ČR  o 40(311) víc než Lagun(271). O kolik víc než Avensisů nevím, číslo není k sehnání. Končím.

Martin
14. srpna • 13:08

Sleva - zatím jsem se na žádným jiným webu než renaultu nesetkal s tím že by hned nabízeli čtrvt ceny auta dolůTakže argument to určitě je - je to trochu podivné(nejsem totiž tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci...). Co se týče vyšší výbavy(sol technical) avensisu tak je tam už moc a moc věcí co laguna nemá. Jinak laguna z nabídky renaultu se mi celkem líbí nejvíce (jediná není tak trochu ulítlá). Jsem každopádně zvědavý na zpětné srovnání až u Vás na tu toyotu dojde

ITTI
14. srpna • 14:07

Na nové Mondeo dávali (ale bylo to pro konkr. profesi, jako u té Laguny) před rokem 20% , takže ty 2% navíc u Laguny nyní (teď  paušálně 22%) je v rámci statistické chyby, abych to přesně popsal. Kvalita: uvidíme. Už jsem psal o Suzuki... Paní u Forda nemohla pochopit, že nechceme koupit auto, když na nové nejeté, na zakázku vyrobené dají 20%. Znám servis, ale považoval jsem ze neférové jí to říkat (měl jsem Forda).Ale už fakt dost, už tu diskutujeme my dva, sice kulturně, ale už je to nuda. Ať nám to jezdí. A stojí

Martin
14. srpna • 16:08

jj To první bude čím dál lepší - to druhý .....

ITTI
14. srpna • 11:37

Problém byl s cenou ještě jeden-ceník na netu neodovídal tomu, co uváděl prodejce, výbava se také lišila, jednou tam VSC+TRC(obdoba ESP+ASR) bylo, podruhé nebylo, ty mlhovky je spíš jenom úsměvná věc. Závěr: chlapec  v Hodoníně  v tom měl naprostý guláš a to nás odradilo, seč např. ženě je to jedno a mně se Avensis přece jenom o trošku víc líbí. Někdo psal: je to o prodejci. Dál to neřeším, protože většina lidí nemá ani na Logana, takže vo co go?

Martin
14. srpna • 11:25

Kolik pane ITTI kolik???

Michal
14. srpna • 10:48

nesmirne zalezi na jednotlivzch dealerech ... se Sokolovskou Toyotou mam nejlepsi zkusenosti... Naopak na Vysocine to byla bida...

KAzi
14. srpna • 17:54

Popiš prosím zkušenosti s Toyotou na Vysočině. Pokud myslíš "Autocentrum Toyota Rozkoš" v Jihlavě. Chtěl bych od nich koupit nového Yarise, tak se zkušenosti hodí. Díky. Pokud nechceš veřejně, potom prosím na luk2000@atlas.cz
 

ITTI
14. srpna • 10:59

Já vím, měl jsem smůlu a šel v Hodoníně. Měl jsem jít asi do C+K v Brně. Navíc jsem věděl, jak např. diagnostikovali poruchu. Nelze to zobecnit, ale člověk se zamyslí...to je jasný. Takže v Auto plus, které má VW, prodávali Land Cruisera. Nešlo ABS, dali do značkové Toyoty, tam po 2 dnech diagnostiky: ŘJ a asi 50 tis. Tak to u VW hodili na zvedák a byly utrhlé dráty, když to jezdilo v terénu. Stálo to 1500 Kč. Je mně jasné, že podobné závěry dělají i jiní, to si zase nenamlouvám že ne, ale když to člověk auto navíc viděl, tak se začne přemýšlet. Možná je lepší někdy nevědět? Asi...

doubt
16. srpna • 0:02

Jo, v Toyotě v Hodoníně sou pěkné hovada. Když jsem se tam přijel podívat na nový Avensis, tak mě sprdli, proč jsem si jako koupil Mazdu a nepočkal radši, až bude Avensis (což by bylo asi půl roku). Jako bonus mě odmítli svézt, že bych si to stejně nekoupil.

Martin
14. srpna • 10:54

Jo já taky na Brožovskýho zatím nedám dopustit. V porovnání se servisem toyoty mi např. servis opel vychází jako katastrofa - kdo jezdí do Srba servis musí potvrdit. Přístup k zákazníkovi je mnohem lepší než u schade a pod.

jc
14. srpna • 10:04

Nic proti ale tohle mi pride spis jako PR masaz, myslim ze neco podobnyho (jak je super etc.) se da napsat o jakykoliv automobilce.

Martin
14. srpna • 12:02

Ono vlastně jakákoli automoblka prodává 8 milionů aut  Možná vám ten fakt vadí, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je tak asi jediné co s tím můžete dělat

Martin
14. srpna • 9:16

..ale mají smůlu, protože se to bude ozývat čím dál častěji. Zkrátka japonská auta včele s Toyotou jsou na míle před Evropou, které hodiny pomalu odbíjejí a Evropský automobilový průmysl konkuruje již jen sám sobě.

ITTI
14. srpna • 10:09

Jen je problém, že ten automobilový průmysl vč. dodavatelů živí hodně lidí, takže pokud Evropa bude míň prodávat, bude oklikou i více lidí, co si nové auto nekoupí a je jedno, jestli jap. či z EU. Takže já bych zase tak moc nejásal. Japonsko není charita, navíc, když vyrabějí v levných zemích, tak ceny tomu moc neodpovídají. Nechat se platit japonci také není nic moc extra, viz. platy v Kolíně. Investují všichni, zase se netvařme, že ne. Mám pocit, že země, která jenom dováží, zase až tak moc neprosperuje. Ale to není nic proti jap. autům.  

BBJ
14. srpna • 12:41

Toyota ale chce vyrábět auta tam, kde se prodávají...to, že se u nás vyrábějí Toyoty, k prosperitě země rozhodně přispívá.

PPP
15. srpna • 15:32

Ten clanek mi pripada trochu tendecni v souvislosti s "levnou" pracovni silou. Nevim odkud to autor vzal, ze Toyota vyrabi v zemich s nizkymi mzdovymi naklady. Corolla hatchback a Avensis se vyrabi ve Velke Britanii, Yaris ve Francii, akorat Corolla sedan a kombi v Turecku a Aygo vime kde. Tak kde je, sakra, ta lacina pracovni sila. Ze by delaly odbory v Anglii Toyote ustupky, aby mohla globalizovat:o))). Jinak co se kvality tyka, muzu vrele doporucit. A Corolle a Avensisu uz jsem najel pres 300 tis. km a zadna nucena oprava. Pouze servisni prohlidky podle servisni knizky. A velmi nizka spotreba k tomu jako bonus. A nejsem zadny setrilek. Jezdim spise agresivne nez pasivne.

mrazik
14. srpna • 9:06

No bylo na čase a jen jsem čekal kdy to přijde. Ono už to postupně přichází abudeme se více a více setkávat na silnicích s japonskými nebo asijskými automobily. Postupně zákazníci přijdou na to, že ,,japonec na konec" je jen klišé a za nižší cenu, ale bohatší výbavu, lepší motory to stojí. Už dnes vede Toyota žebříček spolehlivosti několik let.
S ekologií jsou také významně vpředu, takže až toto začne řešit Evropa, snad pro ni nebude pozdě.
Vzpoměl jsem si, jak si pan Kulhánek rýpnul do Hyundai, že Getz není konkurence pro Fabii, protože Škoda je kvalitnější a tady se ji prodá mnohem mnohem více. Ředitel Hyundai mu vzkázal, že to co Škoda prodá za rok po celém světě, oni prodají v Americe za  - a teď nevím jeslti za měsíc nebo za rok.
No máme se na co těšit a snad to i některým evropským automobilkám otevře oči a my zákazníci se dočkáme.

jirka
22. srpna • 16:37

za týden

Doporučujeme

Články odjinud