Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota drží slovo a dle plánu rozšiřuje nabídku sportovních variant pro řadu svých modelů. Začíná přitom u kupé GT86 a nejnižší linie GR Sport, která vozům dopřeje hlavně kosmetické úpravy.

Japonská značka se po uvedení ostrého Yarisu GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nürburgring) rozhodla minulý rok rozvést řadu sportovních verzí svých modelů o další dvě kategorie. Zatímco vozy označené GRMN budou tím nejostřejším od Toyoty, níže se budou nacházet ještě verze GR a GR Sport

Prostřední řada GR se tak u některých modelů zaměří na funkční úpravy ve formě lepších brzd, vyladěného podvozku či výfukového systému, nabídky samosvorného diferenciálu a chybět nebudou ani sportovní doplňky exteriéru i interiéru.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

A jak ukazuje nová Toyota GT86 v nejnižší verzi GR Sport, zde už půjde hlavně o stylingové změny. Nový je přední nárazník se splitterem, černě lakované díly karoserie, jiná litá kola, uvnitř volant s menším průměrem a jiný design budíků. Silnější brzdy Brembo jsou sice zahrnuty, ale jakékoliv změny na motoru nečekejte. Pořád jde o atmosférický čtyřválec s protilehlými válci, v tomto případě s výkonem 152 kW a točivým momentem 212 N.m.

Kdo by ale mohl smutnit, že Toyota svému kupéčku opět nedopřála žádné „opravdové“ vyladění, může být v klidu. Nové sportovní řady GR a GR Sport jsou prozatím určeny pouze pro japonský trh a s jejich nasazením do Evropy bychom možná ani nepočítali.

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Japonci si nadále rádi nechávají to nejlepší pro sebe, ačkoliv GT86 GR Sport byste možná ani za kdovíjaké terno nepovažovali. Zájemci si budou nakonec moci určité sportovní díly kupovat i samostatně z katalogu GR Parts.     

Sportovní doplňky se pak nevyhnou žádnému modelu, takže v Japonsku budou v nejnižší variantě GR Sport například i minivany Voxy a Noah, sedan Mark X, SUV Harrier (v Evropě známý jako Lexus RX) a dokonce i hybridní Prius.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 99 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků