Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota drží slovo a dle plánu rozšiřuje nabídku sportovních variant pro řadu svých modelů. Začíná přitom u kupé GT86 a nejnižší linie GR Sport, která vozům dopřeje hlavně kosmetické úpravy.

Japonská značka se po uvedení ostrého Yarisu GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nürburgring) rozhodla minulý rok rozvést řadu sportovních verzí svých modelů o další dvě kategorie. Zatímco vozy označené GRMN budou tím nejostřejším od Toyoty, níže se budou nacházet ještě verze GR a GR Sport

Prostřední řada GR se tak u některých modelů zaměří na funkční úpravy ve formě lepších brzd, vyladěného podvozku či výfukového systému, nabídky samosvorného diferenciálu a chybět nebudou ani sportovní doplňky exteriéru i interiéru.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

A jak ukazuje nová Toyota GT86 v nejnižší verzi GR Sport, zde už půjde hlavně o stylingové změny. Nový je přední nárazník se splitterem, černě lakované díly karoserie, jiná litá kola, uvnitř volant s menším průměrem a jiný design budíků. Silnější brzdy Brembo jsou sice zahrnuty, ale jakékoliv změny na motoru nečekejte. Pořád jde o atmosférický čtyřválec s protilehlými válci, v tomto případě s výkonem 152 kW a točivým momentem 212 N.m.

Kdo by ale mohl smutnit, že Toyota svému kupéčku opět nedopřála žádné „opravdové“ vyladění, může být v klidu. Nové sportovní řady GR a GR Sport jsou prozatím určeny pouze pro japonský trh a s jejich nasazením do Evropy bychom možná ani nepočítali.

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Japonci si nadále rádi nechávají to nejlepší pro sebe, ačkoliv GT86 GR Sport byste možná ani za kdovíjaké terno nepovažovali. Zájemci si budou nakonec moci určité sportovní díly kupovat i samostatně z katalogu GR Parts.     

Sportovní doplňky se pak nevyhnou žádnému modelu, takže v Japonsku budou v nejnižší variantě GR Sport například i minivany Voxy a Noah, sedan Mark X, SUV Harrier (v Evropě známý jako Lexus RX) a dokonce i hybridní Prius.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků