Toyota ukazuje první kousek z nové řady GR Sport. Jde o upravenou GT86

Toyota drží slovo a dle plánu rozšiřuje nabídku sportovních variant pro řadu svých modelů. Začíná přitom u kupé GT86 a nejnižší linie GR Sport, která vozům dopřeje hlavně kosmetické úpravy.

Japonská značka se po uvedení ostrého Yarisu GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nürburgring) rozhodla minulý rok rozvést řadu sportovních verzí svých modelů o další dvě kategorie. Zatímco vozy označené GRMN budou tím nejostřejším od Toyoty, níže se budou nacházet ještě verze GR a GR Sport

Prostřední řada GR se tak u některých modelů zaměří na funkční úpravy ve formě lepších brzd, vyladěného podvozku či výfukového systému, nabídky samosvorného diferenciálu a chybět nebudou ani sportovní doplňky exteriéru i interiéru.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

A jak ukazuje nová Toyota GT86 v nejnižší verzi GR Sport, zde už půjde hlavně o stylingové změny. Nový je přední nárazník se splitterem, černě lakované díly karoserie, jiná litá kola, uvnitř volant s menším průměrem a jiný design budíků. Silnější brzdy Brembo jsou sice zahrnuty, ale jakékoliv změny na motoru nečekejte. Pořád jde o atmosférický čtyřválec s protilehlými válci, v tomto případě s výkonem 152 kW a točivým momentem 212 N.m.

Kdo by ale mohl smutnit, že Toyota svému kupéčku opět nedopřála žádné „opravdové“ vyladění, může být v klidu. Nové sportovní řady GR a GR Sport jsou prozatím určeny pouze pro japonský trh a s jejich nasazením do Evropy bychom možná ani nepočítali.

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Malou Toyotu Sports 800 objevili zrezivělou v garáži. Toto je výsledek tvrdé dřiny

Japonci si nadále rádi nechávají to nejlepší pro sebe, ačkoliv GT86 GR Sport byste možná ani za kdovíjaké terno nepovažovali. Zájemci si budou nakonec moci určité sportovní díly kupovat i samostatně z katalogu GR Parts.     

Sportovní doplňky se pak nevyhnou žádnému modelu, takže v Japonsku budou v nejnižší variantě GR Sport například i minivany Voxy a Noah, sedan Mark X, SUV Harrier (v Evropě známý jako Lexus RX) a dokonce i hybridní Prius.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků