Toyota ukázala novou Corollu sedan. Stále sází na hybridní ústrojí

Jak už víme, Toyota se na evropský trh vrací s novou generací Corolly. Hatchback i kombi jsme již viděli a teď přichází na řadu představení verze sedan.

Po uvedení nového hatchbacku a kombíku Sport Touring, který jsme si už prohlédli na autosalonu v Paříži, nám Toyota servíruje další část svého globálního plánu, jež chce vrátit jméno Corolla na výsluní po celém světě. V Evropě tak nová generace nahradí řadu modelů Auris. Do třetice se tak nyní můžeme podívat na novou Corollu sedan.

Novinka využívá stejnou modulární platformu TNGA, kterou používají i zbylé karosářské verze. Na délku měří sedan 4640 mm, je široký 1780 mm a vysoký 1435 mm s rozvorem čítajícím 2700 mm. Bohužel objem zavazadlového prostoru zatím Toyota ve své tiskové zprávě neuvádí.

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Uvnitř se pochopitelně sedan neliší od dosud představených variant. Najdete zde stejnou architekturu palubní desky s 8palcovým dotykovým displejem infotainmentu, 7palcovým digitální přístrojovým štítem před řidičem a 10palcovým head-up displejem. Automobilka tvrdí, že interiér se má vyznačovat prémiovým dojmem. Mezi vychytávkami nechybí třeba ani přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu.

V Evropě bude sedan zatím nabízen s dvojicí motorizací. Nejvíce si přitom Toyota slibuje od hybridní verze používající 1,8litrový čtyřválec spojený s elektromotorem pro kombinovaný výkon 90 kW (122 koní). Ta má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady bez nutnosti nabíjení ze zásuvky, nejedná se o plug-in hybrid.

Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Dále se pod kapotou objeví přepracovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní), kombinovaná buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo bezstupňovým automatem CVT.

Do sedanu Toyota každopádně nacpala i hromadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí v něm funkce detekce chodců/cyklistů za světla i za tmy, adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruhu s aktivním řízením, systém rozpoznávání značek či adaptivní dálková světla.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Nová Toyota Corolla Sedan se bude pro evropský trh vyrábět v Turecku. Do prodeje zamíří v prvním čtvrtletí příštího roku. Koneckonců bude novinka nabízena ve více jak 150 zemích po celém světě.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 62 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků