Toyota ukázala novou Corollu sedan. Stále sází na hybridní ústrojí

Jak už víme, Toyota se na evropský trh vrací s novou generací Corolly. Hatchback i kombi jsme již viděli a teď přichází na řadu představení verze sedan.

Po uvedení nového hatchbacku a kombíku Sport Touring, který jsme si už prohlédli na autosalonu v Paříži, nám Toyota servíruje další část svého globálního plánu, jež chce vrátit jméno Corolla na výsluní po celém světě. V Evropě tak nová generace nahradí řadu modelů Auris. Do třetice se tak nyní můžeme podívat na novou Corollu sedan.

Novinka využívá stejnou modulární platformu TNGA, kterou používají i zbylé karosářské verze. Na délku měří sedan 4640 mm, je široký 1780 mm a vysoký 1435 mm s rozvorem čítajícím 2700 mm. Bohužel objem zavazadlového prostoru zatím Toyota ve své tiskové zprávě neuvádí.

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Uvnitř se pochopitelně sedan neliší od dosud představených variant. Najdete zde stejnou architekturu palubní desky s 8palcovým dotykovým displejem infotainmentu, 7palcovým digitální přístrojovým štítem před řidičem a 10palcovým head-up displejem. Automobilka tvrdí, že interiér se má vyznačovat prémiovým dojmem. Mezi vychytávkami nechybí třeba ani přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu.

V Evropě bude sedan zatím nabízen s dvojicí motorizací. Nejvíce si přitom Toyota slibuje od hybridní verze používající 1,8litrový čtyřválec spojený s elektromotorem pro kombinovaný výkon 90 kW (122 koní). Ta má být nejprodávanější volbou, která bude podle Toyoty tichá, úsporná s dlouhodobými nízkými provozními náklady bez nutnosti nabíjení ze zásuvky, nejedná se o plug-in hybrid.

Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Střízlivější Yaris GRMN je tu. GR Sport je hybrid se sportovním podvozkem

Dále se pod kapotou objeví přepracovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 97 kW (132 koní), kombinovaná buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo bezstupňovým automatem CVT.

Do sedanu Toyota každopádně nacpala i hromadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí v něm funkce detekce chodců/cyklistů za světla i za tmy, adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruhu s aktivním řízením, systém rozpoznávání značek či adaptivní dálková světla.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Nová Toyota Corolla Sedan se bude pro evropský trh vyrábět v Turecku. Do prodeje zamíří v prvním čtvrtletí příštího roku. Koneckonců bude novinka nabízena ve více jak 150 zemích po celém světě.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků