Toyota Tundra třetí generace ctí současný designový jazyk Toyoty, má tedy rozměrnou přední mřížku, výrazné blatníky a vysoko uložená přední světla. Zdroj: Toyota

Toyota Tundra třetí generace ctí současný designový jazyk Toyoty, má tedy rozměrnou přední mřížku, výrazné blatníky a vysoko uložená přední světla. | Zdroj: Toyota

Korba je vyrobena z odolného materiálu a má hliníkové výztuhy, její sklopná dvířka jsou o 20 procent lehčí, než dříve, a dají se otevírat tlačítkem na klíčích. Zdroj: Toyota

Korba je vyrobena z odolného materiálu a má hliníkové výztuhy, její sklopná dvířka jsou o 20 procent lehčí, než dříve, a dají se otevírat tlačítkem na klíčích. | Zdroj: Toyota

Tříapůllitrový šestiválec s dvěma turby je naladěný na 290 kW a 649 Nm. Můžete si ale dopřát i verzi i-Force Max s 326 kW. Zdroj: Toyota

Tříapůllitrový šestiválec s dvěma turby je naladěný na 290 kW a 649 Nm. Můžete si ale dopřát i verzi i-Force Max s 326 kW. | Zdroj: Toyota

Na kouli zvládne téměř pět a půl tuny a na korbě 880 kilogramů. Volitelně lze dostat verzi TRD Pro s tlumiči Fox, předním stabilizátorem a zakrytovanou spodní částí. Poprvé je k dispozici adaptivní odpružení. Zdroj: Toyota

Na kouli zvládne téměř pět a půl tuny a na korbě 880 kilogramů. Volitelně lze dostat verzi TRD Pro s tlumiči Fox, předním stabilizátorem a zakrytovanou spodní částí. Poprvé je k dispozici adaptivní odpružení. | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota

Toyota Tundra 2022 | Zdroj: Toyota

Korba je vyrobena z odolného materiálu a má hliníkové výztuhy, její sklopná dvířka jsou o 20 procent lehčí, než dříve, a dají se otevírat tlačítkem na klíčích. Zdroj: Toyota
Tříapůllitrový šestiválec s dvěma turby je naladěný na 290 kW a 649 Nm. Můžete si ale dopřát i verzi i-Force Max s 326 kW. Zdroj: Toyota
Na kouli zvládne téměř pět a půl tuny a na korbě 880 kilogramů. Volitelně lze dostat verzi TRD Pro s tlumiči Fox, předním stabilizátorem a zakrytovanou spodní částí. Poprvé je k dispozici adaptivní odpružení. Zdroj: Toyota
Toyota Tundra 2022 Zdroj: Toyota
32
Fotogalerie

Toyota Tundra se vrací v třetí generaci. Nadchne živnostníky i bez osmiválce?

Tradiční velký pick-up se posouvá do 21. století. Přidal na moderní technice i síle a nabídne až dvouapůmetrovou korbu z lehkých materiálů.

Druhá generace drsňácké Tundry byla ve výrobě dlouhých patnáct let – nejvyšší čas na novou verzi. Ta ctí současný designový jazyk Toyoty, má tedy rozměrnou přední mřížku, výrazné blatníky a vysoko uložená přední světla. Oproti předchůdci dostává také elegantnější záď s vertikálně uloženými světly s 3D efektem a zapuštěným nárazníkem. Korba je vyrobena z odolného materiálu a má hliníkové výztuhy, její sklopná dvířka jsou o 20 procent lehčí, než dříve, a dají se otevírat tlačítkem na klíčích. Najdeme zde dostatečně silné osvětlení a také zásuvku, která s přehledem zvládá dobíjení aku nářadí.

Po technické stránce Tundra vykročila do nové éry – hlavně co se týče podvozku. Vzadu místo listových per nově najdeme zavěšení typu multi link s vinutými pružinami, což jsou dobré zprávy pro jízdní vlastnosti i komfort. Na kouli zvládne téměř pět a půl tuny a na korbě 880 kilogramů. Volitelně lze dostat verzi TRD Pro s tlumiči Fox, předním stabilizátorem a zakrytovanou spodní částí. Poprvé je k dispozici adaptivní odpružení.

Osmiválec s objemem 5,7 litru z minulé generace skončil. Nahradil ho tříapůllitrový šestiválec s dvěma turby, naladěný na 290 kW a 649 Nm. Můžete si ale dopřát i verzi i-Force Max s 326 kW – extra sílu zde dodává integrovaný motor generátor mezi spalovací jednotkou a desetistupňovou převodovkou.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud