Nevíme, co přesně se s tímto vozem dělo, ale víme, jak dlouhou už má za sebou cestu. A některé evropské vozy by si o tom mohly nechat jen zdát.
Jako obchoďák klidně najdete šedesát, ale i sto tisíc kilometrů ročně. Však v bazarech najdete několik tříletých vozů s nájezdy okolo dvou set tisíc kilometrů. A pak tu jsou standardní řidiči, kteří najedou kolem 20.000 kilometrů ročně. To je takový průměrný nájezd. Jenže co kdybyste najeli 20.000 km měsíčně? Něco podobného zažila Toyota Tundra, která aktuálně obíhá americké weby zabývající se zpravodajstvím o autech.
Zdrojem této zprávy je stránka Reddit, kde se někdo pochlubil tímto vozem z roku 2019, který má najeto 878.987 mil, což je 1.416.927 kilometrů. Modelový ročník 2019 tohoto vozu byl majitelům dodáván na jaře roku 2018, takže má tento vůz roční kilometrový nájezd zhruba 236.000. Co se za tu dobu rozbilo? Tvůrce postu na redditu zmínil jen převodovku, která nepřežila přes půl milionu mil.
Našli jsme zastoupení Toyoty v Miami, kde doporučují výměnu oleje v modelu Tundra každých 10.000 mil. To znamená, že pokud byl majitel pečlivý, musel na výměnu oleje 87krát, to znamená více než jednou za měsíc. A když už jsem zmínil měsíc, tedy Měsíc, tak tahle Toyota teoreticky ujela vzdálenost ze Země na Měsíc a zpět. Skoro dvakrát!
Nejvíc fascinující na tom je, že vyjma zmíněné převodovky, běžného servisu a nějakého toho uložení, jde o původní motor. A jaký že motor toho tolik vydrží? Dle Redditu je to osmiválec o objemu 5,7 litru. Není to ale první příběh o Tundře s vysokým nájezdem. Jistý Victor Sheppard najel s jedním kouskem milion mil. Šlo o vůz z roku 2007 s motorem 4.7 V8. Nyní v lednu najel s další Tundrou 900 tisíc mil.
Dlouhověkost Toyoty Tundra bude tuzemskými řidiči objevena pouze v rámci individuálního dovozu. V nabídce evropské Toyoty tento vůz není, ceny individuálně dovezených nových kousků přesahují v nějaké zajímavé specifikaci dva miliony korun.
Fotografie červeného vozu jsou ilustrační.