Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Kvůli možné poruše posilovače řízení svolá japonská automobilka Toyota přibližně 550 tisíc vozidel s šestiválcovými motory. Přibližně 80 procent dotčených automobilů se prodalo v USA, postižené modely se ale dovážejí i do Evropy.
 
„Pokud nebude tato chyba opravena, řemen pohánějící pumpu posilovače řízení může spadnout z řemenice a způsobit náhle ztěžknutí řízení,“ uvedla automobilka. Výrobní chyba podle Toyoty zatím nezpůsobila žádnou nehodu.

„Dobrovolná svolávací akce“ se týká Toyot Avalon (na snímku), Camry a Highlander HV a Lexusů ES330, RX330 a RX400h. Automobilka přiznává, že nyní nemá na opravu všech vozidel dostatek součástek a proto jejich majitele začne kontaktovat až v lednu 2012.

Automobilka musela v roce 2009 a loni svolat přes osm milionů vozidel. Většina potíží se týkala plynového pedálu modelu Prius, který se mohl zaseknout a způsobit nekontrolovatelné zrychlování vozu. Kromě nákladů na opravy musela Toyota vydat ještě rekordních 48,8 milionu dolarů (910 milionů korun) na pokuty udělené americkými úřady a odškodné obětem nehod. Automobilka musela kvůli potížím dokonce na čas zastavit prodej některých modelů. Její americké prodeje v roce 2010 také v důsledku zhoršené reputace poklesly o 0,4 procenta, což je nevětší propad mezi všemi velkými automobilkami.

Akcie Toyoty dnes na a tokijské burze rostly o 1,6 procenta na 2,542 jenu. Od začátku roku ale spadly o 21 procent. Tak rychle neklesal ani index místní burzy Nikkei 225, který za stejnou dobu ztratil 14 procent.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků