Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Kvůli možné poruše posilovače řízení svolá japonská automobilka Toyota přibližně 550 tisíc vozidel s šestiválcovými motory. Přibližně 80 procent dotčených automobilů se prodalo v USA, postižené modely se ale dovážejí i do Evropy.
 
„Pokud nebude tato chyba opravena, řemen pohánějící pumpu posilovače řízení může spadnout z řemenice a způsobit náhle ztěžknutí řízení,“ uvedla automobilka. Výrobní chyba podle Toyoty zatím nezpůsobila žádnou nehodu.

„Dobrovolná svolávací akce“ se týká Toyot Avalon (na snímku), Camry a Highlander HV a Lexusů ES330, RX330 a RX400h. Automobilka přiznává, že nyní nemá na opravu všech vozidel dostatek součástek a proto jejich majitele začne kontaktovat až v lednu 2012.

Automobilka musela v roce 2009 a loni svolat přes osm milionů vozidel. Většina potíží se týkala plynového pedálu modelu Prius, který se mohl zaseknout a způsobit nekontrolovatelné zrychlování vozu. Kromě nákladů na opravy musela Toyota vydat ještě rekordních 48,8 milionu dolarů (910 milionů korun) na pokuty udělené americkými úřady a odškodné obětem nehod. Automobilka musela kvůli potížím dokonce na čas zastavit prodej některých modelů. Její americké prodeje v roce 2010 také v důsledku zhoršené reputace poklesly o 0,4 procenta, což je nevětší propad mezi všemi velkými automobilkami.

Akcie Toyoty dnes na a tokijské burze rostly o 1,6 procenta na 2,542 jenu. Od začátku roku ale spadly o 21 procent. Tak rychle neklesal ani index místní burzy Nikkei 225, který za stejnou dobu ztratil 14 procent.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků