Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Kvůli možné poruše posilovače řízení svolá japonská automobilka Toyota přibližně 550 tisíc vozidel s šestiválcovými motory. Přibližně 80 procent dotčených automobilů se prodalo v USA, postižené modely se ale dovážejí i do Evropy.
 
„Pokud nebude tato chyba opravena, řemen pohánějící pumpu posilovače řízení může spadnout z řemenice a způsobit náhle ztěžknutí řízení,“ uvedla automobilka. Výrobní chyba podle Toyoty zatím nezpůsobila žádnou nehodu.

„Dobrovolná svolávací akce“ se týká Toyot Avalon (na snímku), Camry a Highlander HV a Lexusů ES330, RX330 a RX400h. Automobilka přiznává, že nyní nemá na opravu všech vozidel dostatek součástek a proto jejich majitele začne kontaktovat až v lednu 2012.

Automobilka musela v roce 2009 a loni svolat přes osm milionů vozidel. Většina potíží se týkala plynového pedálu modelu Prius, který se mohl zaseknout a způsobit nekontrolovatelné zrychlování vozu. Kromě nákladů na opravy musela Toyota vydat ještě rekordních 48,8 milionu dolarů (910 milionů korun) na pokuty udělené americkými úřady a odškodné obětem nehod. Automobilka musela kvůli potížím dokonce na čas zastavit prodej některých modelů. Její americké prodeje v roce 2010 také v důsledku zhoršené reputace poklesly o 0,4 procenta, což je nevětší propad mezi všemi velkými automobilkami.

Akcie Toyoty dnes na a tokijské burze rostly o 1,6 procenta na 2,542 jenu. Od začátku roku ale spadly o 21 procent. Tak rychle neklesal ani index místní burzy Nikkei 225, který za stejnou dobu ztratil 14 procent.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků