Toyota svolá auta kvůli vadnému plynovému pedálu i v Evropě

Před několika dny se objevila zpráva, že některé vozy Toyota z americké produkce mají problémy se zasekávajícím se pedálem plynu. Záhy se však rozjela celá lavina, jež prakticky několikrát denně přináší nové poznatky a opatření. My tuto situaci sledujeme od počátku a pokusíme se vám nyní naznačit její aktuální stav, který se oproti původním očekáváním dotýká i České republiky.

Na počátku všeho bylo zjištění, že ve větší míře došlo k zaseknutí plynu na amerických vozech vybavených pedály vyrobenými v indianské společnosti CTS. Na těchto jednotkách se projevilo zvýšené opotřebení a ihned se zjistilo, že tento problém hrozí celkem osmi amerických modelům Toyota, ovšem s vyloučením produktů značek Lexus a Scion. Výroba a prodej rizikových vozů byl ihned preventivně pozastaven, to se však již ukázalo, že potíže se týkají i automobilů prodávaných v Evropě.

Jedná se konkrétně o modely Aygo, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis a RAV4, problém mohou mít vesměs vozy vyrobené v rozmezí od roku 2005 do současnosti. Seznam postižených skupin vozů se prakticky neustále rozšiřuje, nový přírůstek zasáhl i vozy značek Peugeot a Citroën, a to skrze český závod TPCA v Kolíně. Z jeho linek údajně již sjelo na 90 000 vozů všech tří značek, kde by se problémy se zasekávajícím se plynem mohly projevit.

Kvůli tomu, že je zmíněná společnost CTS spolu s Densem majoritním dodavatelem tohoto dílu pro značku Toyota, bude do servisů na celém světě svoláno celkem zhruba 7,5 milionu vozidel, ovšem ani to zřejmě není konečné číslo. O dalším vývoji této kauzy, kterou američtí novináři již stačili překřtít na „ThrottleGate”, vás samozřejmě budeme informovat.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků