Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Hlavní inženýr Toyoty Tetsuya Tada prozradil na právě probíhajícím detroitském autosalonu, že nová Supra by si mohla na Severní smyčce Nürburgringu dojet pro velmi hezký čas.

Nová Supra už je oficiálně venku a hned první den rozdělila fanoušky na dva tábory. Ať už vůči této novince zaujímáte jakýkoli postoj, nemůžete ji upřít dobré předpoklady pro rychlé časy na okruhu.

Motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, kabina řidiče přímo uprostřed vozu a ideální poměr mezi délkou rozvoru a rozchodem kol (1,55). V kombinaci se silným šestiválcovým motorem a automatickou dvouspojkovou převodovkou je nová Supra ideální hračkou na okruh.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

S jejím uvedením se také objevily dotazy, jak si asi povede na Nürburgringu, zřejmě nejoblíbenějším okruhu na světě. Na tuto otázku částečně odpověděl i šéfinženýr Tetsuya Tada pro magazín Road & Track.

Podle něj by nová Supra mohla celkem snadno dosáhnout času okolo 7:40. „Je velmi snadné pokořit osmičku, časy 7:50 a 7:40 udělá snadno“, doplnil. S tímto časem by si snadno podala i starší generaci supersportů.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Třeba takové Lamborghini Murciélago LP640 to má za 7:47. Za sebou by nechala ale i Porsche 911 997 GT3 RS (7:43) nebo Mercedes-Benz SLS AMG (7:44). Ze současných aut by dostalo na frak Porsche Cayman GTS nebo Honda Civic Type-R. V ohrožení by mohl být i tisícikoňový Bugatti Veyron, jehož čas je 7:40.

Nakonec je ale možné, že Supra bude ještě mnohem rychlejší. Bohužel se zatím žádná taková jízda neplánuje. Nejrychlejší Suprou na Severní smyčce Nürburgringu je s časem 7:49 upravená předchozí generace s výkonem přes šest set koní.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků