Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Hlavní inženýr Toyoty Tetsuya Tada prozradil na právě probíhajícím detroitském autosalonu, že nová Supra by si mohla na Severní smyčce Nürburgringu dojet pro velmi hezký čas.

Nová Supra už je oficiálně venku a hned první den rozdělila fanoušky na dva tábory. Ať už vůči této novince zaujímáte jakýkoli postoj, nemůžete ji upřít dobré předpoklady pro rychlé časy na okruhu.

Motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, kabina řidiče přímo uprostřed vozu a ideální poměr mezi délkou rozvoru a rozchodem kol (1,55). V kombinaci se silným šestiválcovým motorem a automatickou dvouspojkovou převodovkou je nová Supra ideální hračkou na okruh.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

S jejím uvedením se také objevily dotazy, jak si asi povede na Nürburgringu, zřejmě nejoblíbenějším okruhu na světě. Na tuto otázku částečně odpověděl i šéfinženýr Tetsuya Tada pro magazín Road & Track.

Podle něj by nová Supra mohla celkem snadno dosáhnout času okolo 7:40. „Je velmi snadné pokořit osmičku, časy 7:50 a 7:40 udělá snadno“, doplnil. S tímto časem by si snadno podala i starší generaci supersportů.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Třeba takové Lamborghini Murciélago LP640 to má za 7:47. Za sebou by nechala ale i Porsche 911 997 GT3 RS (7:43) nebo Mercedes-Benz SLS AMG (7:44). Ze současných aut by dostalo na frak Porsche Cayman GTS nebo Honda Civic Type-R. V ohrožení by mohl být i tisícikoňový Bugatti Veyron, jehož čas je 7:40.

Nakonec je ale možné, že Supra bude ještě mnohem rychlejší. Bohužel se zatím žádná taková jízda neplánuje. Nejrychlejší Suprou na Severní smyčce Nürburgringu je s časem 7:49 upravená předchozí generace s výkonem přes šest set koní.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků