Toyota Supra stejně rychlá jako Bugatti Veyron? Na Nürburgringu možná ano

Hlavní inženýr Toyoty Tetsuya Tada prozradil na právě probíhajícím detroitském autosalonu, že nová Supra by si mohla na Severní smyčce Nürburgringu dojet pro velmi hezký čas.

Nová Supra už je oficiálně venku a hned první den rozdělila fanoušky na dva tábory. Ať už vůči této novince zaujímáte jakýkoli postoj, nemůžete ji upřít dobré předpoklady pro rychlé časy na okruhu.

Motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, kabina řidiče přímo uprostřed vozu a ideální poměr mezi délkou rozvoru a rozchodem kol (1,55). V kombinaci se silným šestiválcovým motorem a automatickou dvouspojkovou převodovkou je nová Supra ideální hračkou na okruh.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

S jejím uvedením se také objevily dotazy, jak si asi povede na Nürburgringu, zřejmě nejoblíbenějším okruhu na světě. Na tuto otázku částečně odpověděl i šéfinženýr Tetsuya Tada pro magazín Road & Track.

Podle něj by nová Supra mohla celkem snadno dosáhnout času okolo 7:40. „Je velmi snadné pokořit osmičku, časy 7:50 a 7:40 udělá snadno“, doplnil. S tímto časem by si snadno podala i starší generaci supersportů.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Třeba takové Lamborghini Murciélago LP640 to má za 7:47. Za sebou by nechala ale i Porsche 911 997 GT3 RS (7:43) nebo Mercedes-Benz SLS AMG (7:44). Ze současných aut by dostalo na frak Porsche Cayman GTS nebo Honda Civic Type-R. V ohrožení by mohl být i tisícikoňový Bugatti Veyron, jehož čas je 7:40.

Nakonec je ale možné, že Supra bude ještě mnohem rychlejší. Bohužel se zatím žádná taková jízda neplánuje. Nejrychlejší Suprou na Severní smyčce Nürburgringu je s časem 7:49 upravená předchozí generace s výkonem přes šest set koní.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků