Toyota Supra s manuálem nakonec vznikne. Za cenu převodovky pořídíte nové Aygo

Přímo od Toyoty se zřejmě manuální převodovky v nové Supře nedočkáme. Není tak divu, že se již objevují dílny nabízející žádanou konverzi.

Pokud se nezaměříme na skupinu lidí, kteří stále nemohou překousnut vnitřnosti BMW v nové Toyotě Supra, další nespokojenou stranou mohou být zájemci, které od japonského sporťáku odradila absence manuální převodovky. Ostatně s třílitrovým řadovým šestiválcem (sdíleným s BMW Z4) je u Supry jedinou možností také osmistupňová automatická převodovka.

U sportovního kupé zaměřeného na radost z řízení je samozřejmě škoda, že Toyota možnost manuálu nenabízí a budoucnost pozdějšího zařazení do nabídky dle posledních informací nevypadá zrovna nadějně. Taková je prostě doba, zájem o manuální převodovky zůstává u stále menšího procenta zákazníků, automobilkám se už příliš nevyplatí klasickou skříň nabízet a sdílení techniky s BMW mělo na téma nabídky manuální převodovky u Toyoty určitě velký dopad.   

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Svět staromilců, puristů a nadšenců však ještě zachraňují externí dílny a úpravci. Tak například texaská firma European Auto Group (EAG), která se zařekla, že případným zájemcům u Supry nabídne konverzi na manuální převodovku. Místní specialisté si udělali místo na trhu již v minulosti, hlavně v případě konverzí u vozů Ferrari.

Úspěšné konverze již EAG zajistilo třeba majitelům Ferrari F430 (jejichž vozy byly původně vybaveny automatem F1). Do budoucna přitom plánují šestistupňové manuální převodovky také pro Ferrari 458 i Lamborghini Huracán. U Toyoty Supra je nyní projekt ve fázi vývoje a firma hledá nejlepší cestu, jak do vozu spojkový pedál a klacek mezi sedadly nejlépe zakomponovat.

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Ve výsledku by ale měli v Texasu využít existující manuální techniky od BMW, aby kompatibilita s motorizací proběhla co nejsnadněji. Konverze však nebude levná, EAG zmiňuje cenu okolo 12.000 dolarů (asi 276.000 Kč), zahrnující díly i práci. Na přestavby již texaský úpravce vybírá první zálohy.

Nedivili bychom se, kdyby podobné konverze začaly nabízet i dílny v Evropě. Otázkou však je, kolik odvážných zájemců si nechá svůj nový sporťák se zárukou takto rozsáhle upravit.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků