Toyota Supra s manuálem nakonec vznikne. Za cenu převodovky pořídíte nové Aygo

Přímo od Toyoty se zřejmě manuální převodovky v nové Supře nedočkáme. Není tak divu, že se již objevují dílny nabízející žádanou konverzi.

Pokud se nezaměříme na skupinu lidí, kteří stále nemohou překousnut vnitřnosti BMW v nové Toyotě Supra, další nespokojenou stranou mohou být zájemci, které od japonského sporťáku odradila absence manuální převodovky. Ostatně s třílitrovým řadovým šestiválcem (sdíleným s BMW Z4) je u Supry jedinou možností také osmistupňová automatická převodovka.

U sportovního kupé zaměřeného na radost z řízení je samozřejmě škoda, že Toyota možnost manuálu nenabízí a budoucnost pozdějšího zařazení do nabídky dle posledních informací nevypadá zrovna nadějně. Taková je prostě doba, zájem o manuální převodovky zůstává u stále menšího procenta zákazníků, automobilkám se už příliš nevyplatí klasickou skříň nabízet a sdílení techniky s BMW mělo na téma nabídky manuální převodovky u Toyoty určitě velký dopad.   

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Svět staromilců, puristů a nadšenců však ještě zachraňují externí dílny a úpravci. Tak například texaská firma European Auto Group (EAG), která se zařekla, že případným zájemcům u Supry nabídne konverzi na manuální převodovku. Místní specialisté si udělali místo na trhu již v minulosti, hlavně v případě konverzí u vozů Ferrari.

Úspěšné konverze již EAG zajistilo třeba majitelům Ferrari F430 (jejichž vozy byly původně vybaveny automatem F1). Do budoucna přitom plánují šestistupňové manuální převodovky také pro Ferrari 458 i Lamborghini Huracán. U Toyoty Supra je nyní projekt ve fázi vývoje a firma hledá nejlepší cestu, jak do vozu spojkový pedál a klacek mezi sedadly nejlépe zakomponovat.

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Řídili jsme novou Toyotu GR Supra: Kašlete na původ! Buďte rádi, že je tady

Ve výsledku by ale měli v Texasu využít existující manuální techniky od BMW, aby kompatibilita s motorizací proběhla co nejsnadněji. Konverze však nebude levná, EAG zmiňuje cenu okolo 12.000 dolarů (asi 276.000 Kč), zahrnující díly i práci. Na přestavby již texaský úpravce vybírá první zálohy.

Nedivili bychom se, kdyby podobné konverze začaly nabízet i dílny v Evropě. Otázkou však je, kolik odvážných zájemců si nechá svůj nový sporťák se zárukou takto rozsáhle upravit.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků