Toyota Supra konečně s manuální převodovkou! Je pouze s šestiválcem a míří i do Evropy

Všechny aktuální modely Toyota GR jsou nyní vybaveny manuální převodovkou. Pro model Supra ale není ruční řazení jedinou novinkou.

Poměr nadšenců, kteří touží mít svá auta stále plně pod kontrolou, ještě není zanedbatelný, takže tu máme i nadále manuální převodovky v autech jako jsou BMW M3 nebo Porsche 911 GT3. Prosby fanoušků nyní vyslechla i japonská Toyota, která si manuální převodovku připravila pro svůj sportovní model Supra, který ji jako jediný z rodiny GR neměl.

O to víc Toyota šokuje, že si dala práci s tím, aby ručně krotila rovnou vrchol nabídky, a to řadový šestiválec BMW. Příbuzný model BMW Z4 totiž tuto možnost nenabízí. Podle Toyoty ale nebyla přestavba zas tak složitá. Stačilo třeba upravit stávající uložení převodovky, odstranit přebytečné věci, přidat klasickou spojku a provést kalibrace.

Toyota také zkrátila převodové poměry pro lepší rozjezdy a pružné zrychlení. Hodí se dodat, že manuální převodovka je typu iMT s inteligentním softwarem. Je to v podstatě systém udržování otáček, který jde však vypnout. Výsledkem je tedy Toyota Supra s 6stupňovým manuálem, který se ovládá s hlavicí řadicí páky s logem GR.

Toyota novinku uvedla společně s dalšími vylepšeními. Třeba ladiči podvozku našli ještě lepší balanc adaptivních tlumičů AVS mezi sportovní a komfortní jízdou nebo překalibrovali posilovač řízení pro lepší kontrolu nad vozem na limitu. Nová funkce Hairpin+ pak umožňuje dramatičtější průjezdy zatáček díky povolení většího rozdílu v míře prokluzu kol na levé a pravé straně vozidla.

Dynamické parametry šestiválce s manuální převodovkou nemáme. Ve výsledku ale nejsou ani zas tak důležité. Příchod převodovky slaví Toyota uvedením edice A91-MT Edition, která vznikne v pětistovce exemplářů, kdy každý bude mít bílý či šedý lak karoserie, nová 19palcová kovaná kola, která šetří skoro pět kilogramů neodpružené hmotnosti na sadu (v kombinaci s manuálem je to 21,8 kg), a také koňakový interiér.

Třílitrová Supra s manuální převodovkou by měla produkovat stejný výkon jako s automatem, což je u nás 250 kW (340 koní). Ceny nebyly oznámeny ani na jednom trhu. U nás bude Supra s manuální převodovkou k mání pod označením Limited. Přesné datum uvedení na trh neznáme. Víme jen, že to bude brzy.

Váš názor Další článek: Nový Mercedes-Benz třídy T oficiálně: Citan je konečně luxusnější, může smáznout náskok VW Caddy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,