Toyota Supra: hybridní nástupce s motorem uprostřed dostal zelenou

5 komentářů

erbik
7. května • 9:55

Ja som sice elektroauto nikdy nešoféroval ale z teórie vyplýva, že akýkoľvek doplnený mechanizmus odpojiteľného pohonu doplňujúci spaľovací motor musí mať za následok +100-200kg. A to úplne stačí na zlikvidovanie toho aké by to auto mohlo byť bez pridanej váhy hoci s mierne nižším výkonom. Ak by existoval rozumný spôsob dlhobobého napájania elektromotora tak čistý elektromobil by mohol byť zaujímavý ale takto je to pre mňa znásilňovanie konceptu športového auta...

Xawax
6. května • 12:53

Co je to za nesmysl - proč by elektromotor měl byt "špatná zprava", zvlášť pokud ma pouze doplňovat V6? Pane redaktor, ze vy jste nikdy nevidel elektro auto, natož pak nejake řídil?

Lukáš  Dittrich
7. května • 23:11 • redaktor AutoRevue.cz

Otázkou je, na co potřebuje sportovní auto s motorem umístěným uprostřed a pohonem zadních kol elektromotory na přední nápravu. Není pochyb o tom, že bude rychlé, ale... Není to tak dávno, co jsem zkoušel Peugeot RXH. Princip je stejný, akorát elektromotor bez mechanické vazby na spalovací motor pohání zadní kola. Ať chceme nebo ne, jde o další zařízení, které něco váží a například u toho Peugeotu to bylo znát zatraceně hodně. Třeba to Toyota vyladí lépe, nakonec s hybridem podobné koncepce jakou by měla dostat nová Supra pojede Le Mans, ale stejně. Dva elektromotory znamenají další kila navíc, což mi přijde minimálně zbytečné. Tím spíš, když vše doplní s velkou pravděpodobností bezstupňová převodovka. Výsledek bude pěkně vypadat, bude dost možná i hodně rychlý, ale řidič z toho nebude mít kdo ví jakou radost. Hlavní ovšem je, že se bude prezentovat spotřeba v kombinovaném provozu "pět a půl litru..." Osobně doufám, že vznikne i nějaká základní a nehybridní verze. Nová Supra (nebo jak se bude nakonec jmenovat) se šestiválcem uprostřed coby výkonnější alternativa k GT86, to by byla prostě bomba

lojz
8. května • 15:50

Na jednu stranu souhlas. Ale jde se na to podívat i z jiného hlediska. Osobně třeba nemám na to vlastnit a provozovat dvě auta současně. A odmítám jezdit v křápu za třicet tisíc každý den do práce, abych o víkendu vytáhl drahého sporťáčka. Takže nějaký kompromis. Aby to bylo lehké, relativně živé a zábavné, ale ne až tak ultimátní pro okruhy. A v týdnu při popojíždění od semaforu k semaforu by snad ty elmotory přišly vhod. Navíc v zimě pohon 4 kol taky není k zahození. Prostě každý má jiné finanční možnosti a různé požadavky.

Nimra
6. května • 9:07

Proč špatná zpráva? Pokud není hybrid optimalizován na co nejnižší spotřebu a co nejnižší CO2 (modlu zelených s*áčů), pak by s ním mohla být zábava...

Doporučujeme

Články odjinud