Toyota Supra HV-R zvítězila v závodní soutěži Motor Roku 2007

Toyota Supra HV-R, který se zapsal do historie jako první závodní vůz poháněný hybridním pohonem, který kdy v závodě zvítězil (závod Tokachi 24-Hour Race, 14.-15. července), získal další vyznamenání, a to ocenění Závodní Motor Roku 2007.

Nominace byly vybírány redaktory britského časopisu „Race Engine Technology“ a pořadí bylo určováno hlasováním aktivních profesionálů zabývajících se závodními motory napříč celým spektrem motoristického sportu po celém světě. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: „Grand Prix“; „Celosvětový motoristický sport“; „Nejlepší severoamerický závodní motor“ a „Nejlepší alternativní závodní motor“ s jedním celkovým vítězem titulu „Závodní motor roku“.

Od zapojení hybridních automobilů do závodních soutěží si inženýři Toyoty slibují, že objeví způsoby, jak učinit hybridní pohony (nejznámějším sériovým vozem s tímto pohonem je Toyota Prius) ještě účinnějšími a lehčími. Letošní závodní vůz byl postaven na bázi ikonické Supry GT používané v závodech Super GT v Japonsku, která byla upravena a osazena speciálním závodním hybridním systémem. Pro vylepšení regenerace systému a provozní účinnosti během závodu byly do vozu přidány tyto dvě specifické technologie:

Tři elektromotory

Byl použit systém rekuperace energie ze všech čtyř kol, což zahrnuje elektromotory zabudované do předních kol a dále jeden elektromotor o výkonu 150 kW namontovaný na zadní nápravě. Díky tomuto systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz daleko účinněji obnovovat větší množství energie během prudkého zpomalení a při brzdění z vysokých rychlostí.

Speciálně navržený kondenzátor

Ve světle skutečnosti, že závodění představuje opakované zrychlování a zpomalování při plném výkonu systému, byl namísto běžných nabíjecích baterií použit systém rychlonabíjecích kondenzátorů.

Ceny byly předány ve čtvrtek 8. listopadu na výstavě Professional Motorsport World Expo v německém Kolíně za sponzorství skupiny PMI Group ajejích členů, společností JE Pistons, Carillo a Wiseco.

Specifikace vozu Toyota Supra HV-R

Název vozu

Denso Toyota Supra HV-R

Třída

GT/TP1

Motor

Upravený motor Super GT verze 3UZ-FE

Obsah válců motoru

4480 cm3

Omezovač přívodu vzduchu

29,6 mm i2

Maximální výkon

480 koní při 6800 ot./min.

Maximální točivý moment

510 Nm v 5600 ot./min.

Elektromotor

Přední motor: 2 x 10kW (v předních kolech)

Zadní motor: 150kW

Hmotnost vozu

1080 kg

Název týmu

TOYOTA Team SARD

Jezdci

Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)

Andre Couto (Portugalsko)

Akira Lida (Japonsko)

Tatsuya Kataoka (Japonsko)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků