Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Krátce po oficiální premiéře nové generace Toyoty Supra nám automobilka představuje koncept okořeněný továrními díly TRD.

Koncept s dlouhým názvem Toyota GR Supra Performance Line Concept TRD je prezentací nové Supry, která dostala řadu sportovních dílů od oddělení Toyota Racing Development (TRD). Případní zájemci o japonský sporťák se tak mohou podívat, jak si mohou své auto dále vylepšit pomocí oficiálních dílů s tovární zárukou.

Od TRD se ovšem žádných technických vylepšení pod kapotou či navýšení výkonu nedočkáte. Celá série dílů se tak hlavně soustředí na aerodynamiku vozu. Rozsáhlejší nabídka dílů pro podvozek nebo interiér by se však mohla objevit později.

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Vepředu se koncept dočkává nové karbonové části předního nárazníku s bočními „křidélky“, na bocích zahlédnete výraznější karbonové prahy a lepšího proudění vzduchu okolo karoserie mají dosáhnout dodatečné panely na dveřích. Vzadu poté nesmí chybět nádstavec pro původní integrovaný spoiler na víku kufru a také došlo na rozšíření difuzoru níže.

Nakonec je možné Supru vybavit speciálními 19palcovými kovanými koly s nižší hmotností. To je prozatím v rámci nabídky TRD pro novou Supru všechno. Jak bylo ale řečeno, nabídka se určitě ještě rozšíří. Na doopravdy přiostřenou Supru si pak musíme ještě počkat, japonská automobilka však dříve oznámila, že na verzi se sportovním přívlastkem GRMN již opravdu pracuje.

Vůz by se společně s běžnou Toyotou Supra mohl ukázat na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků