Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Dlouho očekávanou novinku automobilky Toyota už konečně pořídíte také na českém trhu. Zatím se šestiválcovým motorem a prakticky plnou výbavou.

Toyota Supra bude mít v nabídce čtyř- i šestiválcové motory, pro vstup na český trh však japonská automobilka sáhla po tom nejlepším. Řadový šestiválec 3.0 Twin Scroll Turbo pohání zadní kola, spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou a poskytuje výkon 340 koní (250 kW). Za auto v podstatě plné výbavě zaplatíte 1.800.000 Kč a připlatit si můžete pouze za lak karoserie.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Aktuální ceník platí od 14. února do vydání nového ceníku či vyprodání zásob. Výbava šestiválcové Toyoty Supra zahrnuje litá 19palcová kola, elektricky nastavitelná sportovní sedadla (vyhřívaná) čalouněná přírodní a syntetickou kůží, adaptivní podvozek, aktivní zadní diferenciál, adaptivní tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, head-up displej, adaptivní LED světlomety, zadní parkovací senzory, audio JBL či infotainment Toyota Touch 2 s 8palcovým displejem a navigací.

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Vedle funkční a komfortní výbavy počítejte také s arzenálem bezpečnostních systémů. Supře nechybí systém sledování slepého úhlu, upozornění na opuštění jízdního pruhu, předkolizní bezpečnostní systém či rozpoznávání dopravních značek. Rezervní kolo nečekejte, v kufru najdete pouze sadu na opravu pneumatik. V nabídce je ale sedm odstínů laku karoserie, z nichž žlutý je bez příplatků. Ostatní vyjdou na 22.500 Kč.

V souvislosti s novou Suprou nelze nezmínit ani technicky v podstatě shodné BMW Z4, pojďme si v krátkosti připomenout, jak se to u něj má s cenami. Nejlevnější dvoulitr s výkonem 197 koní (145 kW) stojí 1.055.600 Kč, za šestiválec s označením M40i dáte 1.597.700 Kč. Srovnání berme trochu s nadhledem, protože zatímco Supra je kupé, Z4 je naopak pouze roadster.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nejdražší verze vyjíždí na 18palcových kolech, sedadla jsou čalouněna kůží, má adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, sportovní sedadla, silnější brzdy, audio s deseti reproduktory a taktéž sadu na opravu pneumatik, protože jako jediná verze Z4 nemá dojezdové pneumatiky Runflat. Za náhradní kolo si však připlatit můžete – stojí 4056 Kč.

Toyota Supra – základní technické údaje
Motor 3.0 Twin Scroll Turbo
Zdvihový objem [cm3] 2998
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min-1] 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 500/1600-4500
Převodovka 8A
Spotřeba [l/100 km] bude upřesněna
Maximální rychlost [km/h] 250 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 1570
Cena [Kč] 1.800.000
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera