Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Dlouho očekávanou novinku automobilky Toyota už konečně pořídíte také na českém trhu. Zatím se šestiválcovým motorem a prakticky plnou výbavou.

Toyota Supra bude mít v nabídce čtyř- i šestiválcové motory, pro vstup na český trh však japonská automobilka sáhla po tom nejlepším. Řadový šestiválec 3.0 Twin Scroll Turbo pohání zadní kola, spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou a poskytuje výkon 340 koní (250 kW). Za auto v podstatě plné výbavě zaplatíte 1.800.000 Kč a připlatit si můžete pouze za lak karoserie.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Aktuální ceník platí od 14. února do vydání nového ceníku či vyprodání zásob. Výbava šestiválcové Toyoty Supra zahrnuje litá 19palcová kola, elektricky nastavitelná sportovní sedadla (vyhřívaná) čalouněná přírodní a syntetickou kůží, adaptivní podvozek, aktivní zadní diferenciál, adaptivní tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, head-up displej, adaptivní LED světlomety, zadní parkovací senzory, audio JBL či infotainment Toyota Touch 2 s 8palcovým displejem a navigací.

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Nová Toyota Supra za desítky milionů? Ta první ano, výtěžek šel na charitu

Vedle funkční a komfortní výbavy počítejte také s arzenálem bezpečnostních systémů. Supře nechybí systém sledování slepého úhlu, upozornění na opuštění jízdního pruhu, předkolizní bezpečnostní systém či rozpoznávání dopravních značek. Rezervní kolo nečekejte, v kufru najdete pouze sadu na opravu pneumatik. V nabídce je ale sedm odstínů laku karoserie, z nichž žlutý je bez příplatků. Ostatní vyjdou na 22.500 Kč.

V souvislosti s novou Suprou nelze nezmínit ani technicky v podstatě shodné BMW Z4, pojďme si v krátkosti připomenout, jak se to u něj má s cenami. Nejlevnější dvoulitr s výkonem 197 koní (145 kW) stojí 1.055.600 Kč, za šestiválec s označením M40i dáte 1.597.700 Kč. Srovnání berme trochu s nadhledem, protože zatímco Supra je kupé, Z4 je naopak pouze roadster.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nejdražší verze vyjíždí na 18palcových kolech, sedadla jsou čalouněna kůží, má adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, sportovní sedadla, silnější brzdy, audio s deseti reproduktory a taktéž sadu na opravu pneumatik, protože jako jediná verze Z4 nemá dojezdové pneumatiky Runflat. Za náhradní kolo si však připlatit můžete – stojí 4056 Kč.

Toyota Supra – základní technické údaje
Motor 3.0 Twin Scroll Turbo
Zdvihový objem [cm3] 2998
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min-1] 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 500/1600-4500
Převodovka 8A
Spotřeba [l/100 km] bude upřesněna
Maximální rychlost [km/h] 250 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 1570
Cena [Kč] 1.800.000
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků