Toyota stanovuje nové prodejní cíle na evropských trzích pro rok 2008: přes 1,2 mil. vozů

 
Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že na evropských trzích v roce 2008 plánuje prodat* více než 1,2 milionu vozů, a tak splnit objem prodeje naplánovaný na rok 2010 dokonce s dvouletým předstihem. TME předpokládá, že stabilní růst v zemích západní Evropy bude doprovázen rychlejším růstem na trhu východní Evropy a v Rusku, což umožňuje plánované objemy prodeje přehodnotit. V roce 2007 se v Rusku otevírá nový petrohradský závod, kde bude probíhat výroba modelu Camry. Nárůst výroby společnosti Toyota bude dále podporován sítí devíti výrobních závodů, které v evropském regionu dohromady nabízí kapacitu více než 850 tisíc vozů ročně. Pro rok 2006 si Toyota určila cíl prodeje na evropských trzích přes 1 mil. vozů zn. Toyota a 48 tisíc vozů značky Lexus. Produkce momentálně dosahuje rekordních objemů a Toyota plánuje v roce 2006 vyrobit 806 tisíc vozů, 860 tisíc motorů a 575 tisíc převodovek.
 
Tadashi Arashima, prezident a výkonný ředitel TME, k tomu dodává: „Toyota je pevně odhodlána naplňovat strategii dalšího růstu v Evropě. K tomu je zapotřebí přijmout společenskou zodpovědnost jako firma podnikající v Evropě a nabízet našim zákazníkům nejmodernější technologie v oblasti ochrany životního prostředí a bezpečnosti, stejně tak jako služby a výrobky prvotřídní kvality.“
 
Oznámení nového plánovaného objemu prodeje v Evropě souvisí s novým plánem Toyota Motor Corporation (TMC) pro celosvětový objem prodeje** přibližně 9,8 mil. vozů v roce 2008. Konsolidovaný celosvětový prodej vozů v roce 2006 je plánován na úrovni 8,85 mil. vozů.
 
V roce 2005 zaznamenala Toyota v Evropě rekordní výsledky prodeje již devátým rokem v řadě. Produkce 964 208 vozů – z toho 935 431 zn. Toyota a 28 777 zn. Lexus – znamená plošně meziroční nárůst o 5 %. Podíl firmy Toyota na trhu vzrostl o 0,2 % na výsledných 5,1 % – nejvyšší podíl, který Toyota na evropských trzích kdy zaznamenala. Toyota ve svých závodech vyrobila 638 000 vozů, 588 000 motorů a téměř 337 000 převodovek.
 
 
 * = Plánovaný objem prodeje TME zahrnuje pouze značky Toyota a Lexus.
 
** = Konsolidovaný objem prodeje TMC v celosvětovém/regionálním měřítku zahrnuje značky Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků