Toyota stanovuje nové prodejní cíle na evropských trzích pro rok 2008: přes 1,2 mil. vozů

 
Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že na evropských trzích v roce 2008 plánuje prodat* více než 1,2 milionu vozů, a tak splnit objem prodeje naplánovaný na rok 2010 dokonce s dvouletým předstihem. TME předpokládá, že stabilní růst v zemích západní Evropy bude doprovázen rychlejším růstem na trhu východní Evropy a v Rusku, což umožňuje plánované objemy prodeje přehodnotit. V roce 2007 se v Rusku otevírá nový petrohradský závod, kde bude probíhat výroba modelu Camry. Nárůst výroby společnosti Toyota bude dále podporován sítí devíti výrobních závodů, které v evropském regionu dohromady nabízí kapacitu více než 850 tisíc vozů ročně. Pro rok 2006 si Toyota určila cíl prodeje na evropských trzích přes 1 mil. vozů zn. Toyota a 48 tisíc vozů značky Lexus. Produkce momentálně dosahuje rekordních objemů a Toyota plánuje v roce 2006 vyrobit 806 tisíc vozů, 860 tisíc motorů a 575 tisíc převodovek.
 
Tadashi Arashima, prezident a výkonný ředitel TME, k tomu dodává: „Toyota je pevně odhodlána naplňovat strategii dalšího růstu v Evropě. K tomu je zapotřebí přijmout společenskou zodpovědnost jako firma podnikající v Evropě a nabízet našim zákazníkům nejmodernější technologie v oblasti ochrany životního prostředí a bezpečnosti, stejně tak jako služby a výrobky prvotřídní kvality.“
 
Oznámení nového plánovaného objemu prodeje v Evropě souvisí s novým plánem Toyota Motor Corporation (TMC) pro celosvětový objem prodeje** přibližně 9,8 mil. vozů v roce 2008. Konsolidovaný celosvětový prodej vozů v roce 2006 je plánován na úrovni 8,85 mil. vozů.
 
V roce 2005 zaznamenala Toyota v Evropě rekordní výsledky prodeje již devátým rokem v řadě. Produkce 964 208 vozů – z toho 935 431 zn. Toyota a 28 777 zn. Lexus – znamená plošně meziroční nárůst o 5 %. Podíl firmy Toyota na trhu vzrostl o 0,2 % na výsledných 5,1 % – nejvyšší podíl, který Toyota na evropských trzích kdy zaznamenala. Toyota ve svých závodech vyrobila 638 000 vozů, 588 000 motorů a téměř 337 000 převodovek.
 
 
 * = Plánovaný objem prodeje TME zahrnuje pouze značky Toyota a Lexus.
 
** = Konsolidovaný objem prodeje TMC v celosvětovém/regionálním měřítku zahrnuje značky Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků