Toyota slaví. V Česku je trojkou na trhu, prodeje nových aut však stále klesají

26 komentářů

Jozef
8. září • 7:25

Tu všetci rieša hluk motora a na druhej strane kupujú koncovky na výfuk aby im to poriadne hučalo 🤔

Michal2
9. září • 15:28

Sportovní výfuk dávají i na naftu a pak zrychlují a zpomalují aby sis za nima užil zvuk a dým.Naposledy rakušák nové 320d a byl za 3sec ve zpětném zrcátku to asi nečekal :)

eCVThater
8. září • 13:53

Jenomže to nejsou jedni a titíž :-D. Navíc u toho 2,5 litru možná není až tak strašný problém s intenzitou hluku, jako spíš s jeho charakterem. Nezní nijak příjemně... A navíc díky eCVT ho člověk nemá zrovna moc pod kontrolou.

Rav
9. září • 9:29

Tak já jsem s eCVT u rav4 určitě spokojen, nikdy jsem neměl pocit, že bych ztrácel kontrolu a to tahám často hodně naložený přívěs ... Rav4 zkrátka jede a nemusím mít ani zapnutý režim sport . Možná , jak jsem měl možnost vyzkoušet , starší Auris hybrid , tam byl "skútr efekt" a auto bylo pro vyloženě defenzivní jízdu a ten ani nemohl tahat přívěs, ale to srovnáváme brambory a hrušky .Tady to je jiná pohonná jednotka a technikům od Toyoty se to podařilo doladit . Zkrátka jak jsem tady výše psal, doporučuji všem .

Rav4
7. září • 23:17

S hybridní RAV jsem najel 50 000 km a naprostá spokojenost.Pohonné ústrojí z původem z Lexusu chodí parádně .Motor 2,5 není téměř slyšet. Spotřeba po městě i pod 5l .Nevím co se tady píše za nesmysly.Jedině doporučuji..

eCVThater
8. září • 13:36

A to je jaká generace?

Jozef
7. září • 17:17

Mám 1,8 hybrid CVT a úplná spokojnosť DOPORUČUJEM 👍👍👍

eCVThater
7. září • 14:13

Toyota je holt jednooký mezi slepými. Ty její eCVT jsou děs běs, ale když takový Opel Grandland X PHEV (což je klasické sranda autíčko pro důchodce) s ani ne plnou výbavou nabízejí po slevě za 1.235 mil Kč, tak není divu, že neprodávají prakticky vůbec.

petr r. (petrumr)
7. září • 16:05

Můžeš se projet se mnou v RAV4 s řazením pod volantem. Toyotí hybridy jsou jednička na trhu. Projížděls už nový yaris?

eCVThater
7. září • 17:05

Ne, ale projedu RAV4 PHEV, až bude. Třeba větší baterie a měniče konečně umožní zapojit ty mnohasetkoňové elektromotory do akce takovým způsobem, že spalovák nebude muset řvát jako tur sotva se člověk podívá na plyn. Plus slibují lepší odhlučnění motoru, dveří, laminovaná pření boční okna a pod. Sice to možná zabije cenovka, ale i tak jsem jsem zvědavý. :-)

petr r. (petrumr)
7. září • 19:09

a jak ti řve motor, když jedeš na elektromotor? Co ti řve na 2.5L hybridu?

eCVThater
8. září • 13:35

Řve jako splašený a to i v relativně městských rychlostech a jízdě v rámci provozu. Absolutně nechápu důvod. Jeden důvod teda je špatné odhlučnění, ale důvod proč se ten motor tak vytáčí je podle mě akorát ve špatném naprogramování jízdního režimu. Podle mě by bylo lepší, kdyby při akceleraci víc zapojili elektromotory s tím, že se holt budou baterie více vybíjet a následně (využitím výkonu spalováku) více nabíjet, ale to má zřejmě dvě úskalí:
1. baterie je příliš malá (asi by bylo dobré ji tak o 30-50% zvětšit)
2. výše zmíněný přístup by možná znamenal trochu vyšší spotřebu (ekonomicky z hlediska uživatele nevýznamné, ale legislativně podstatné)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miki
12. září • 14:11

keby si netlachal... v rámci provozu je to absolútne tiché a ano pri prudkej akcelerácii idú otáčky hore.... no v klasickom aute pri vysokých otáčkach hluk nie je že?
O batériách píšeš tiež kraviny - ak by boli batérie natoľko "silné" aby to šlo pri akcelerácii Len a Dlhodobo na elektrinu tak by sa rekuperáciou nedobili. Toyota to robí naopak správne - baterky sa rýchle vybijú aj rýchle nabijú čo je pre daný typ prevádzky najlepšie.

Toky
7. září • 15:34

Tá e-CVT v toyotách znie síce divne ale funguje a je spoľahlivá. Na rozdiel od väčšiny dvojspojkových DSG automatov či CVT od Nissanu napríklad. Ale zvukovo prejav motora je pri e-CVT, slušne to poviem - nešportový. To teda hej.

petr r. (petrumr)
7. září • 16:09

u 2,5 a 2,0L to už není jak se popisuje, sleduj testy C-HR s 2,0L hybridem nebo rozdíl

ACE
7. září • 16:36

A jak to tedy je, když to není jak se popisuje?

petr r. (petrumr)
7. září • 19:15

TY JEZDÍŠ AUTEM A POUŽÍVÁŠ PLYN OFF-ON-OFF-ON

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
7. září • 19:43

Jak to souvisí s tím na co jsem se ptal? Všechny testy jsou zajedno, že ani 2 a 2.5 litrem není projev sportovní, nic více a nic méně a ty tvrdíš že už je to jinak. Tak se ptám jak. Ty nepoznáš rozdíl mezí projevem třeba manuálu a variátoru?

petr r. (petrumr)
7. září • 20:56

Ne , já jenom lechtám plyn a u manuálu řadím. Jestli jsou všechny testy za jedno, tak asi testují stejný auto. I tady auta co jsou určený do města testují na dálnici, někdo se bojí jezdit ve městě a mu to nezazlívám. Ty s manuálem nikdy nezvyšuješ otáčky?

ACE
8. září • 9:52

To tvé lechtání plynu je chválihodné a někdy nebezpečné, tvá logika a závěry jsou bohužel jak při 3 promile, zdůvodni, proč si myslíš že při manuálu není potřeba zvyšovat otáčky, jak jsi na to vůbec dospěl? A proč si myslíš, že auto co má nějakých 180 -220 k není určeno jinam než do města? To už je fakt hodně mimo, kolik koní si představuješ, že je potřeba na dálnici? A proč máš pocit že se někdo (asi z testerů nebo kdo, bojí jezdit po městě)? A dokážeš taky odpovědět na konkrétní otázku a nebo bude odpovědí zase jen nějaký nelogický odklon do slepé uličky?

Josef-původní-první
9. září • 17:24

ACE, hezké vysvětlení, které perfektní sedí, je v rekci "tečky" v diskusi o Hondě Jazz, ve které tečka reagovala na obdobné projevy "Petra". Kopíruji sem ten její příspěvek. :-)
Lidé s mentální retardací se tedy vyznačují tím, že se pomaleji učí, mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu. Neosvojili si repertoár chování, který jiní lidé v jejich věku zvládli.
Problémy člověka s mentální retardací jsou vysvětlovány jako samozřejmý následek přítomnosti primárního postižení, bez ohledu na interakci s prostředím, ve kterém se vyskytuje.
Mentální retardace bývá definována jako závažné postižení vývoje rozumových schopností, ke kterému dochází v důsledku poškození mozku v raném vývoji, a toto postižení vede potom k významnému omezení v adaptivním chování v jeho sociálním prostředí. Tento model nepřikládá velký význam působení prostředí a schopnosti učit se, jako důležitým faktorům, které spoluurčují dosaženou vývojovou úroveň. V těchto přístupech se implicitně předpokládá, že lidé s mentální retardací jsou bez ohledu na svůj skutečný věk “jako děti“, celoživotně společensky nedostačiví a závislí na druhých osobách a že jejich vývojová úroveň již dále neporoste.
Potřeby člověka s mentální retardací nezačínají na úrovni fyziologických potřeb a nekončí s potřebou bezpečí, ale pokračují stejně jako u lidí bez postižení dál, k potřebě být uznáván a respektován, k potřebě sebeúcty a seberealizace.
Lehká mentální retardace IQ= 50-69 byla dříve označována, v současnosti nepoužívaným devalvujícím termínem, jako “debilita”. Asi 85% všech lidí s mentální retardací se pohybuje v tomto pásmu. Předpokládá se, že jedinci, kteří mají IQ v tomto pásmu si mohou osvojit akademické dovednosti až na úroveň 6.-7. třídy. Mohou si dostatečně rozvinout sociální a komunikační dovednosti a také se mohou stát celkem soběstačnými a žít nezávisle jen s občasnou podporou.
Člověk s mentální retardací má celoživotní vývojové potřeby. Cíle jsou tedy primárně vývojové, a to podpořit daného jedince tak, aby rozvinul své schopnosti do největší možné míry tak, aby se snížila jeho závislost a zvýšila kompetentnost. Lidé s mentální retardací potřebují snadno pochopitelné informace, edukaci, výcvik, aby mohli být začleněni do společnosti a žili co nejvíce nezávisle.
https://www.kvalitavpraxi.cz/res/archive/001/000252.pdf...
Rozlišení problematiky duševní nemoci a mentálního postižení, posuzování sociálních dovedností jako předmět znaleckého posudku, výběr adekvátních odborníků.
Mgr. Katarína Durecová, klinická psycholožka, 3. LF UK

ACE
9. září • 18:32

Jo, to bude ono 👍

Honimir
7. září • 14:26

Mercedes se docela pekne trzi. Byt nekde ve vychodni evrope v top10 jako premiova znacka je pekny vysledek.

eCVThater
7. září • 17:08

Tak ono takové GLC PHEV za 1,45 mil v základu před slevou nezní úplně špatně...

petr r. (petrumr)
7. září • 19:53

jo čtyři kola(nevím to jistě) a potom musíš dokupovat ty pakety.

eCVThater
8. září • 13:27

Není to zase tak strašný, úplný holobyt ten základ pro phev není, na druhou stranu jsem v příplatcích vůbec nenašel tažný, tak asi nic...

Doporučujeme

Články odjinud