Toyota slaví 50 let na Americkém trhu

Již před padesáti lety zahájila Toyota prodeje na americkém trhu. Poohlédněme se za její poutí Americkou a nejzajímavějšími auty, kterými dobyla Státy.

Když 31. října 1957 padlo rozhodnutí, že automobilka další rok zahájí své prodeje v USA, nechávalo to v té době kralující koncerny GM a Ford chladnými. Japonská automobilka stala oblíbeným cílem různých posměšků a v prvním roce prodejů nebyly Toyoty žádným prodejním trhákem. Toyota tehdy prodala pouze 287 vozů, přičemž šlo o 286 kusů malého rodinného vozu Corona a jeden Land Cruiser. V té době se však lidi stavěli k Toyotě značně negativisticky a měli na ni podobný názor jaký mají v současnosti Evropané na čínské vozy. Toyota  ale do modelu Corona vdechla jistou dávku exkluzivity a nabízela v něm více než VW ve svém Beetlu. Automobilka dále zdokonalovala své produkty a postupně se v statistikách prodejů dostávala výše a výše. 

První skutečný úspěch však pro automobilku přinesl až rok 1966, kdy přišla s novým zánovním sedanem, který byl speciálně určen pro severoamerický trh. Toyota tak mírně překročila 20 000 prodaných vozů. V roce 1968 byl pak představen (dnes už legendární) model Corolla, kterým automobilka svůj úspěch ještě znásobila a hranici milionů prodaných vozů mohla slavit již o čtyři roky později. Základem úspěchu se stalo, to že Toyota nabídla laciný kompakt s poměrně bohatou výbavou. Za toto působení se automobilce podařilo získat i některá ocenění jako například „Nejprodávanější auto z dovozu“. Léta sedmdesátá tedy klidně můžeme označit za roky, kdy automobilka překonávala své hranice a plnila své optimistické cíle jeden po druhém.

Osmdesátá léta pak byla charakteristická pro další generace modelů jako Corolla, Celica, Celica Supra, Camry, Tercel a HiLux. Od této doby se automobilka stala definitivně součástí severoamerického trhu, kde se později prosadila pestrou paletou modelů jako například pick-upy Tacoma, Tundra a Highlander.

V současnosti si automobilka jenom upevňuje svou pozici na světových trzích, přichází s inovativními technologiemi a sbírá různá ocenění. Stala se například průkopníkem v oblasti hybridních vozů. Zůstává už jenom doplnit detail, že za prvních devět měsíců se v Americe prodalo 2 001 646 vozů této značky. Vskutku úspěšných 50 let...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výběr z vozů Toyoty určených pro americký trh
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků