Již před padesáti lety zahájila Toyota prodeje na americkém trhu. Poohlédněme se za její poutí Americkou a nejzajímavějšími auty, kterými dobyla Státy.
Když 31. října 1957 padlo rozhodnutí, že automobilka další rok zahájí své prodeje v USA, nechávalo to v té době kralující koncerny GM a Ford chladnými. Japonská automobilka stala oblíbeným cílem různých posměšků a v prvním roce prodejů nebyly Toyoty žádným prodejním trhákem. Toyota tehdy prodala pouze 287 vozů, přičemž šlo o 286 kusů malého rodinného vozu Corona a jeden Land Cruiser. V té době se však lidi stavěli k Toyotě značně negativisticky a měli na ni podobný názor jaký mají v současnosti Evropané na čínské vozy. Toyota ale do modelu Corona vdechla jistou dávku exkluzivity a nabízela v něm více než VW ve svém Beetlu. Automobilka dále zdokonalovala své produkty a postupně se v statistikách prodejů dostávala výše a výše.
První skutečný úspěch však pro automobilku přinesl až rok 1966, kdy přišla s novým zánovním sedanem, který byl speciálně určen pro severoamerický trh. Toyota tak mírně překročila 20 000 prodaných vozů. V roce 1968 byl pak představen (dnes už legendární) model Corolla, kterým automobilka svůj úspěch ještě znásobila a hranici milionů prodaných vozů mohla slavit již o čtyři roky později. Základem úspěchu se stalo, to že Toyota nabídla laciný kompakt s poměrně bohatou výbavou. Za toto působení se automobilce podařilo získat i některá ocenění jako například „Nejprodávanější auto z dovozu“. Léta sedmdesátá tedy klidně můžeme označit za roky, kdy automobilka překonávala své hranice a plnila své optimistické cíle jeden po druhém.
Osmdesátá léta pak byla charakteristická pro další generace modelů jako Corolla, Celica, Celica Supra, Camry, Tercel a HiLux. Od této doby se automobilka stala definitivně součástí severoamerického trhu, kde se později prosadila pestrou paletou modelů jako například pick-upy Tacoma, Tundra a Highlander.
V současnosti si automobilka jenom upevňuje svou pozici na světových trzích, přichází s inovativními technologiemi a sbírá různá ocenění. Stala se například průkopníkem v oblasti hybridních vozů. Zůstává už jenom doplnit detail, že za prvních devět měsíců se v Americe prodalo 2 001 646 vozů této značky. Vskutku úspěšných 50 let...
Výběr z vozů Toyoty určených pro americký trh