Toyota slaví 50 let na Americkém trhu

Již před padesáti lety zahájila Toyota prodeje na americkém trhu. Poohlédněme se za její poutí Americkou a nejzajímavějšími auty, kterými dobyla Státy.

Když 31. října 1957 padlo rozhodnutí, že automobilka další rok zahájí své prodeje v USA, nechávalo to v té době kralující koncerny GM a Ford chladnými. Japonská automobilka stala oblíbeným cílem různých posměšků a v prvním roce prodejů nebyly Toyoty žádným prodejním trhákem. Toyota tehdy prodala pouze 287 vozů, přičemž šlo o 286 kusů malého rodinného vozu Corona a jeden Land Cruiser. V té době se však lidi stavěli k Toyotě značně negativisticky a měli na ni podobný názor jaký mají v současnosti Evropané na čínské vozy. Toyota  ale do modelu Corona vdechla jistou dávku exkluzivity a nabízela v něm více než VW ve svém Beetlu. Automobilka dále zdokonalovala své produkty a postupně se v statistikách prodejů dostávala výše a výše. 

První skutečný úspěch však pro automobilku přinesl až rok 1966, kdy přišla s novým zánovním sedanem, který byl speciálně určen pro severoamerický trh. Toyota tak mírně překročila 20 000 prodaných vozů. V roce 1968 byl pak představen (dnes už legendární) model Corolla, kterým automobilka svůj úspěch ještě znásobila a hranici milionů prodaných vozů mohla slavit již o čtyři roky později. Základem úspěchu se stalo, to že Toyota nabídla laciný kompakt s poměrně bohatou výbavou. Za toto působení se automobilce podařilo získat i některá ocenění jako například „Nejprodávanější auto z dovozu“. Léta sedmdesátá tedy klidně můžeme označit za roky, kdy automobilka překonávala své hranice a plnila své optimistické cíle jeden po druhém.

Osmdesátá léta pak byla charakteristická pro další generace modelů jako Corolla, Celica, Celica Supra, Camry, Tercel a HiLux. Od této doby se automobilka stala definitivně součástí severoamerického trhu, kde se později prosadila pestrou paletou modelů jako například pick-upy Tacoma, Tundra a Highlander.

V současnosti si automobilka jenom upevňuje svou pozici na světových trzích, přichází s inovativními technologiemi a sbírá různá ocenění. Stala se například průkopníkem v oblasti hybridních vozů. Zůstává už jenom doplnit detail, že za prvních devět měsíců se v Americe prodalo 2 001 646 vozů této značky. Vskutku úspěšných 50 let...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výběr z vozů Toyoty určených pro americký trh
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků