Toyota slaví 50 let na Americkém trhu

Již před padesáti lety zahájila Toyota prodeje na americkém trhu. Poohlédněme se za její poutí Americkou a nejzajímavějšími auty, kterými dobyla Státy.

Když 31. října 1957 padlo rozhodnutí, že automobilka další rok zahájí své prodeje v USA, nechávalo to v té době kralující koncerny GM a Ford chladnými. Japonská automobilka stala oblíbeným cílem různých posměšků a v prvním roce prodejů nebyly Toyoty žádným prodejním trhákem. Toyota tehdy prodala pouze 287 vozů, přičemž šlo o 286 kusů malého rodinného vozu Corona a jeden Land Cruiser. V té době se však lidi stavěli k Toyotě značně negativisticky a měli na ni podobný názor jaký mají v současnosti Evropané na čínské vozy. Toyota  ale do modelu Corona vdechla jistou dávku exkluzivity a nabízela v něm více než VW ve svém Beetlu. Automobilka dále zdokonalovala své produkty a postupně se v statistikách prodejů dostávala výše a výše. 

První skutečný úspěch však pro automobilku přinesl až rok 1966, kdy přišla s novým zánovním sedanem, který byl speciálně určen pro severoamerický trh. Toyota tak mírně překročila 20 000 prodaných vozů. V roce 1968 byl pak představen (dnes už legendární) model Corolla, kterým automobilka svůj úspěch ještě znásobila a hranici milionů prodaných vozů mohla slavit již o čtyři roky později. Základem úspěchu se stalo, to že Toyota nabídla laciný kompakt s poměrně bohatou výbavou. Za toto působení se automobilce podařilo získat i některá ocenění jako například „Nejprodávanější auto z dovozu“. Léta sedmdesátá tedy klidně můžeme označit za roky, kdy automobilka překonávala své hranice a plnila své optimistické cíle jeden po druhém.

Osmdesátá léta pak byla charakteristická pro další generace modelů jako Corolla, Celica, Celica Supra, Camry, Tercel a HiLux. Od této doby se automobilka stala definitivně součástí severoamerického trhu, kde se později prosadila pestrou paletou modelů jako například pick-upy Tacoma, Tundra a Highlander.

V současnosti si automobilka jenom upevňuje svou pozici na světových trzích, přichází s inovativními technologiemi a sbírá různá ocenění. Stala se například průkopníkem v oblasti hybridních vozů. Zůstává už jenom doplnit detail, že za prvních devět měsíců se v Americe prodalo 2 001 646 vozů této značky. Vskutku úspěšných 50 let...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výběr z vozů Toyoty určených pro americký trh
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 230 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků