Celicu si můžete nejlépe pamatovat díky úspěšnému závodnímu programu Toyoty. Zde na portugalské rallye v roce 1996. Foto: Toyota

Celicu si můžete nejlépe pamatovat díky úspěšnému závodnímu programu Toyoty. Zde na portugalské rallye v roce 1996. | Foto: Toyota

Zatím poslední generace skončila v roce 2006. Foto: Toyota

Zatím poslední generace skončila v roce 2006. | Foto: Toyota

Závodní úspěchy pomáhaly s prodeji Celicy. Na snímku Celica Twincam Turbo v roce 1983. Foto: Toyota

Závodní úspěchy pomáhaly s prodeji Celicy. Na snímku Celica Twincam Turbo v roce 1983. | Foto: Toyota

Toyota Celica GT z roku 1981. Foto: Toyota

Toyota Celica GT z roku 1981. | Foto: Toyota

Toyota Celica Supra z roku 1981. Foto: Toyota

Toyota Celica Supra z roku 1981. | Foto: Toyota

Toyota Celica Liftback z roku 1987. Foto: Toyota

Toyota Celica Liftback z roku 1987. | Foto: Toyota

Čtyřoká Celica GT z roku 1996. Foto: Toyota

Čtyřoká Celica GT z roku 1996. | Foto: Toyota

Takto to staré Celice sluší ve sbírkách muzea Toyoty. Foto: Toyota

Takto to staré Celice sluší ve sbírkách muzea Toyoty. | Foto: Toyota

Zatím poslední generace skončila v roce 2006. Foto: Toyota
Závodní úspěchy pomáhaly s prodeji Celicy. Na snímku Celica Twincam Turbo v roce 1983. Foto: Toyota
Toyota Celica GT z roku 1981. Foto: Toyota
Toyota Celica Supra z roku 1981. Foto: Toyota
8
Fotogalerie

Toyota si opět registrovala název Celica. Zatím se netěšte, nemusí to nic znamenat

Model s tímto označením vznikal v sedmi generacích, ta prozatím poslední skončila v roce 2006. Vrátí se?

Japonská automobilka si nechala u amerického patentového úřadu zapsat název Celica – a ne poprvé, naposledy tak učinila v roce 2017. Ještě než začneme jásat nad možným návratem dalšího sportovního modelu, je nutné zmínit, že různí výrobci si nechávají takto registrovat různé názvy, které buď použijí, nepoužijí, nebo si je schovávají pro případné budoucí modely.

V případě Toyoty by však tentokrát teoreticky mohlo něco zajímavého vzniknout. Díky vysokým prodejům hybridů si může dovolit nabízet třeba novou GR Supru (další ikonický název), nejnovější GR Yaris a slibně to vypadá i s další generací GT 86 na bázi spolupráce se Subaru, které již představilo nové BRZ.

Zdá se však, že nová generace GT 86 neponese název Celica – zřejmě půjde o GR 86, což naznačovaly i tajemné úsměvy manažerů Toyoty při vznesení dotazu na toto označení při loňské prezentaci budoucího směřování značky. Dojde tím k sjednocení názvů všech sportovních modelů i akčněji střižených výbav těch civilních, například Corolly GR Sport nebo Yarisu Cross.

Dle vyjádření asistenta vývoje Supry z roku 2018 automobilka skutečně chtěla Celicu oživit, a to ve formě čtyřkolky, kterou by se odlišila od Supry a GT 86. K jejímu vývoji by byl stejně jako u Supry vybrán technologický partner (v tomto případě BMW) nebo jako u GT 86 Subaru.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud