Toyota se znovu zasazuje o zvýšení bezpečnosti na silnicích

SpolečnostToyota Motor Europe (TME) dnes ohlásila čtyři iniciativy dokládající úsilí této firmy o zvyšování bezpečnosti na evropských silnicích:

·Od května 2007 bude většina modelů značky Toyota vybavena systémem řízení stability vozu.

·Toyota se připojí k platformě eSafetyAware! představující celoevropskou iniciativu propagující u spotřebitelů nejrůznější technologie pro záchranu života.

·TME bude 26.4.2007 pořádat v Bruselu Dialog všech zúčastněných na téma bezpečnosti na silnicích v rámci celosvětového týdnu OSN bezpečnosti na silnicích.

·Toyota bude sponzorem 4. kampaně Červeného kříže za bezpečné evropské silnice.

Širší nasazování technologií aktivní bezpečnosti

Od 1.5.2007 bude Toyota dodávat systém řízení stability vozu (VSC) do většiny svých modelů prodávaných v rámci EU, a to bez ohledu na úroveň výbavy vozu; další modely budou následovat koncem tohoto roku1.

Toyota vyvinula ucelenou řadu technologií s cílem zajistit co nejvyšší úroveň bezpečnosti. Příkladem systému aktivní bezpečnosti je VSC, který automaticky napomáhá ke kontrole nad vozem v okamžiku nastupujícího smyku – způsobeného např. ostrým zatočením nebo příliš vysokou rychlostí. Celosvětově první systém VSC uvedla Toyota na trh již v roce 1995. Podle analýzy dopravních nehod v Japonsku může VSC snížit počet nehod v nichž figuruje pouze jeden vůz až o 30 %.

Aktivní zapojení v platformě eSafetyAware!

Inteligentní systémy pro zvýšení bezpečnosti – označované jako eSafety – mohou významně přispět k dosažení cíle EU, kterým je snížení počtu mrtvých na silnicích na polovinu do roku 2010.

Smyslem akce eSafetyAware! je urychlit uvádění technologií zachraňujících život na trh, a to formou pořádání informačních kampaní a speciálních akcí určených pro konečné zákazníky.

Toyota Motor Europe se proto rozhodla připojit se k platformě eSafetyAware! a rovněž se zúčastní kampaně „Volte ESC!“, která bude zahájena 8.5.2007. Tato kampaň podporovaná Evropskou komisí je hlavní celoevropskou iniciativou pro zvýšení povědomí zákazníků o možnostech systému elektronického řízení stability vozu (ESC) pro záchranu života.


1 Jedinou výjimkou je základní provedení modelu Land Cruiser, u kterého v implementaci brání technické důvody.

Dialog všech zúčastněných o bezpečnosti na silnicích

Toyota Motor Europe dnes v rámci celosvětového týdnu OSN bezpečnosti na silnicích pořádala dialog všech zúčastněných na toto téma. Smyslem této akce je vytvořit platformu pro nevládní organizace zabývající se bezpečností provozu, veřejné orgány a další zúčastněné, aby mohli prezentovat své projekty směřované ke snížení počtu smrtelných nehod na evropských silnicích. Zvláštní pozornost byla věnována ochraně snadno zranitelných účastníků silničního provozu, propagaci bezpečné silniční dopravy a výchově.

Výše uvedenou akci navštívil i pan Tadashi Arashima, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe, společně s panem Jacques Barrotem, viceprezidentem Evropské komise. Pan Arashima uvedl: „Toyota jako přední výrobce automobilů nese jasnou zodpovědnost za bezpečnost na silnicích. Kromě vývoje nových technologií pro aktivní i pasivní bezpečnost chceme rovněž úzce spolupracovat se všemi zúčastněnými. Sdílení nejlepších známých postupů se všemi stranami je plně v souladu s naším závazkem v rámci Evropské charty bezpečnosti silničního provozu, kterou jsme nedávno podepsali.“

Podpora kampaně Červeného kříže za zvýšení bezpečnosti silničního provozu

Červený kříž bude od dubna 2007 do června 2008 organizovat celoevropskou kampaň za zvýšení povědomí, znalostí a dodržování pravidel bezpečnosti i chování v silničním provozu a dále bude propagovat zásady první pomoci mezi obecnou veřejností.

Toyota Motor Europe společně s marketingovými a prodejními pobočkami této firmy v jednotlivých zemích spolupracují s Červeným křížem již od roku 2003 a opět se zapojí do podpory této kampaně. Součástí uvedené podpory budou finanční příspěvky i nefinanční výpomoc (jako např. zápůjčky vozů, společná organizace akcí apod.) v rámci spolupráce firmy Toyota s Červeným křížem na zlepšení bezpečnosti na evropských silnicích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků