Toyota se vrací do WRC, závodit bude s Yarisem

Seznam kapitol
  1. Toyota se vrací do WRC
  2. Toyota se vrací do WRC: Fotogalerie

Skomírající mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích dostane nový impuls: svůj návrat do šampionátu, kterému se běžně říká anglickou zkratkou WRC (World Rally Championship), oznámila Toyota.

Soutěžní speciál Toyota Yaris WRC bude poháněn přeplňovaným motorem 1,6 l o výkonu asi 221 kW (300 k) v 6000 ot./min. a točivém momentu 420 Nm. Na dnešní tiskové konferenci automobilka poprvé představila vůz v oficiálních barvách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris WRC v oficiálních týmových barvách; do mistrovství světa se zapojí v roce 2017

V 90. letech byla japonská značka ve WRC velmi úspěšná, posbírala několik titulů. V roce 1995 ale techničtí komisaři na katalánské rallye objevili v soutěžních Toyotách Celica ilegální restriktory, které značce vynesly ztrátu všech bodů a dvanáctiměsíční zákaz. 

Ve druhé polovině 90. let nasazovala Toyota v mistrovství světa vozy Corolla WRC. Ty už ale nebyly tak úspěšné, přestože v roce 1998 chyběly Sainzovi k zisku mistrovského titulu jen dva body. O rok později si Toyota spravila chuť alespoň ziskem poháru konstruktérů.

Více o minulosti i budoucnosti Toyoty ve WRC se dozvíte v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota se vrací do WRC
  2. Toyota se vrací do WRC: Fotogalerie
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků