Toyota se stala největší automobilkou na světě

Japonská automobilka Toyota se stala největším výrobcem automobilů na světě. Ačkoli jsme i my dlouhodobě avizovali, že k tomu jednou dojede, prakticky nikdo z analytiků neočekával, že by k tomu mohlo dojít již v prvním čtvrtletí letošního roku. Ale stalo se, za první tři měsíce prodala Toyota 2,35 mil. automobilů a předstihla tak dlouholetého lídra General Motors, který prodal „jen” 2,26 mil. automobilů.

Toyota dosáhla tohoto výsledku po systematické práci, která trvala řadu let. Od velké automobilky se vypracovala na celosvětovou jedničku, která se dokázala prosadit na všech kontinentech a všude prakticky zdomácněla.

Toyota dokázala získat renomé spolehlivé automobilky, jejíž vozy se obvykle umísťují na předních místech všemožných srovnání. Toyota navíc dokázala uspět i s novými technologiemi, jako jsou mj. hybridní vozy. Ty si získaly ohromnou popularitu hlavně za Atlantikem. A i když designově zůstává Toyota věrna svému konzevrativnismu a v některých zemích dokonce trpí nálepkami typu „značka pro důchodce”, dokázaly její produkty oslovit takové množství zákazníků, jako žádné jiné na světě.

Úspěch je o to cennější, že Toyota prodává drtivou většinu svých aut pod jedinou značkou, konkurence obvykle vsází na mnohem širší portfolio.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků