Toyota se prý potýká s kvalitou svých vozů

Japonská Toyota je dlouhodobě považována za automobilku s nejvyšší kvalitou svých vozů. Poslední měsíce však naznačují, že není vše tak, jak se může zdát.

Toyota během posledních měsíců byla nucena povolat do servisů téměř dva miliony vozů různých modelů a stáří. To by nebylo až tak neobvyklé, protože podobné akce pořádají téměř všechny automobilky. U Toyoty se ale ukazuje, problémy jsou v interním systému, který má zajistit, aby se minimalizovaly konstrukční závady a pokud se vyskytnou, mají být okamžitě odstraněny. 

Jak uvedlo japonské ministerstvo dopravy, při kontrole v Toyotě byl odhalen chybný systém pro odhalování konstrukčních závad a chyby byly nalezeny také v systému, jímž Toyota řeší závady na svých vozech. Jednoduše řečeno, Toyota nebyla schopna všechny konstrukční závady odhalovat a pokud ano, nebyla s to je efektivně řešit.

Navíc tři vrcholní představitelé Toyoty jsou vyšetřování pro údajné zamlčování konstrukční chyby a odkládání svolávací akce pro jejich odstranění.

Tato zjištění se mohou dotknout doposavad neotřesitelné image Toyoty, která by mohla přijít o pověst nejkvalitnější masové automobilky vůbec, kterou si budovala po mnoho let. Snad se, pro Toyotu, vše v dobré obrátí.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků