Toyota se potřetí v řadě stala největší automobilkou světa

I přes rekordy bořící svolávací akce a komplikace s americkými bezpečnostními úřady se koncernu Toyota podařilo již potřetí v po sobě jdoucích letech obhájit titul největšího producenta automobilů na světě. Podle agentury Bloomberg japonský koncern v loňském roce navýšil svoji výrobu o 8 % na celkových 8,42 milionů kusů, mezi které se pochopitelně počítají také produkty značek Lexus, Daihatsu nebo Hino. Výroba amerického koncernu General Motors ale meziročně poskočila o 12 % na 8,39 milionů vozidel, čímž se dosavadní rozdíl poněkud smazal.

Třeba v USA padly prodeje vozů z produkce Toyoty v roce 2010 o 0,4 %, nicméně prodeje v Číně narostly o 19 %. Ale General Motors zůstává ve hře, neboť se mu podařilo v tomto regionu navýšit odbyt o plných 29 %. Na třetím místě se vloni usídlil koncern Volkswagen Group s celkovou produkcí 7,14 milionů automobilů, což znamená celkový meziroční nárůst o 14 %. Za zmínku stojí, že důstojníci na palubě lodi Volkswagen budou podle svých slov v roce 2011 spokojení s růstem výroby o 5 %. A předpoklady vedoucího koncernu Toyota pro rok 2011? Rovněž střízlivě střižená hranice 8,6 milionů automobilů...

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky