Toyota se potřetí v řadě stala největší automobilkou světa

I přes rekordy bořící svolávací akce a komplikace s americkými bezpečnostními úřady se koncernu Toyota podařilo již potřetí v po sobě jdoucích letech obhájit titul největšího producenta automobilů na světě. Podle agentury Bloomberg japonský koncern v loňském roce navýšil svoji výrobu o 8 % na celkových 8,42 milionů kusů, mezi které se pochopitelně počítají také produkty značek Lexus, Daihatsu nebo Hino. Výroba amerického koncernu General Motors ale meziročně poskočila o 12 % na 8,39 milionů vozidel, čímž se dosavadní rozdíl poněkud smazal.

Třeba v USA padly prodeje vozů z produkce Toyoty v roce 2010 o 0,4 %, nicméně prodeje v Číně narostly o 19 %. Ale General Motors zůstává ve hře, neboť se mu podařilo v tomto regionu navýšit odbyt o plných 29 %. Na třetím místě se vloni usídlil koncern Volkswagen Group s celkovou produkcí 7,14 milionů automobilů, což znamená celkový meziroční nárůst o 14 %. Za zmínku stojí, že důstojníci na palubě lodi Volkswagen budou podle svých slov v roce 2011 spokojení s růstem výroby o 5 %. A předpoklady vedoucího koncernu Toyota pro rok 2011? Rovněž střízlivě střižená hranice 8,6 milionů automobilů...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků