Automobilka Daihatsu patří od roku 2016 pod Toyotu. Na její jediný sportovně střižený model se nyní podívala divize Gazoo Racing.
Japonské zastoupení Toyoty odhalilo zbrusu nové miniauto, které se na všechny strany ohání roztomilostí. Vůz začal svůj život jako Daihatsu, Toyota si jej ale vzala a zavřela do dílny s nápisem GR (Gazoo Racing). Jak asi tušíte, z obyčejných aut zde dělají pěkně rychlé mašiny.
Copen GR Sport je roadster postavený jako hardcore sportovní auto. Největší pozornost byla věnována podvozku a ostřejšímu vzhledu. Vůz by měl být nyní tužší, s lepším odpružením a elektrickým posilovačem řízení.
Toyota neposkytuje žádná čísla. Víme jen, že tříválcový přeplňovaný motor zůstává na stejném zdvihovém objemu 660 cm3 (jinak by auto nesplňovalo umístění v obchodní třídě kei car) a nabídka převodovek zůstává u pětistupňového manuálu a bezstupňovém CVT s pádly pod volantem a sedmi virtuálními stupni.
V přepočtu stojí Coopen GR Sport jen lehce přes půl milionu korun. Je ale bohužel určen pouze pro japonský trh. Značka Daihatsu to na českém trhu po nějaké době vzdala a oficiální zastoupení tu brzy nebude již deset let.