Toyota se nevzdá městských mini. Nové Aygo se však bude muset změnit

Kvůli vnucené elektrifikaci se vývoj příštích malých vozů automobilkám nevyplatí, Toyota má však jiný názor. Třetí generaci Ayga chce dostat do výroby díky svým hybridům a prosadit by se mohla i kvůli tomu, že ostatní značky chtějí vyklidit pozice. Malé autíčko současně plánuje změnit tak, aby odpovídalo současným nákupním trendům.

Miniaturní hatchback Aygo vyráběný v Kolíně možná nestojí na každém rohu, pro Toyotu však v Evropě představuje nezanedbatelný zdroj příjmů. Každý rok osloví téměř 100 tisíc (převážně mladších) zákazníků a ani letos tomu nebude jinak. Není proto překvapivé, že se ho japonská jednička a jeden z největších světových výrobců nechce jen tak vzdát.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

Ostatní automobilky přitom otevřeně mluví o tom, že žádná další malá auta nenabídnou. Jednoduše se jim nevyplatí. Důvodem jsou nové emisní předpisy, které budou tvrdě pokutovat vyšší než stanovené limity oxidu uhličitého, a které v podstatě nelze splnit jinak než částečnou nebo úplnou elektrifikací. Což nebude levné. Třeba Škoda si za Citigoe iV účtuje nejméně 480 tisíc korun. Přesto Toyota tvrdí, že má řešení.

Pro britský týdeník Autocar se o něm rozpovídal Matt Harrison, výkonný viceprezident dceřiné společnosti Toyota Europe. „Chápu ostatní výrobce, že nedokážou dělat rozumný business v segmentu A. Navíc kvůli nutnosti použít nové technologie to bude ještě horší. Vidíme v tom ale příležitost a nikoli důvod stáhnout se zpátky,“ říká Harrison.

Toyota Aygo rozšiřuje výbavu x-cite. Je to taková roztomilá mandarinka

Toyota Aygo rozšiřuje výbavu x-cite. Je to taková roztomilá mandarinka

Proč se Toyota může k malým automobilům postavit jinak, je podle viceprezidenta její současná rozsáhlá nabídka hybridů. Ta Japoncům usnadní splnění limitů nově nastavených na 95 gramů CO2 na kilometr. Čistě elektrické mini by nedávalo smysl, tato konstrukce bude ještě dlouho nerentabilní. Ale s malým a levným spalovacím motorem by Aygo mohlo pokračovat dál.

Harrison přitom již dříve připustil, že by Toyota mohla nechat (ve snaze dál zvýšit šance svého malého modelu) své stylistické oddělení přizpůsobit Aygo „stávající vlně spotřebitelských trendů“. Jinak řečeno, z budoucího vozítka, které dorazí až někdy v roce 2021 nebo 2022, by se mohl stát miniaturní crossover se zvýšenou světlou výškou i přizvednutou kabinou a sedadly.

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Toyota Aygo má po faceliftu. Kolínské mini neměnilo pouze design

Současné benzín-elektrické Toyoty však nezachrání pouze Aygo. Navzdory měnícímu se trhu budou dál pokračovat také Land Cruiser, Supra nebo příští generace sportovního kupé GT86, které opět vznikne ve spolupráci s automobilkou Subaru. „Pokud se podíváme na celkové portfolio našich hybridních modelů, je velmi silné. Což nám umožní vyrábět i auta s vysokými emisemi CO2. Land Cruiser je klíčovou součástí našeho dědictví, ikonou. A tomu přizpůsobíme i naši nabídku,“ ujišťuje v závěru Matt Harrison.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků