Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Toyota se po více jak 50 letech loučí se svým domácím sportovním sedanem Mark X. Poslední kusy bude oslavovat speciální edice.

Pokud alespoň trochu sledujete japonský automobilový trh a máte přehled, která zajímavá auta si tamní automobilky nechávají pro sebe, možná vám není Toyota Mark X úplnou neznámou. Sportovní sedan s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol je pro Japonsko legendou s dlouhou historií. Po 51 letech však letos Toyota s výrobou této modelové řady končí bez přímého nástupce.

Ukončení výroby ještě nedávno pozvedlo představení ostré verze Mark X GRMN, naprosté zastavení produkce letos v prosinci bude ovšem uctěno až novou edicí Final Edition pro varianty sedanu 250S a 250S Four. U novinky se však především hledí na mnohem bohatší základní výbavu.

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Mark X Final Edition přijíždí s novým předním nárazníkem, litými 18palcovými koly a pro karoserii jsou vymezeny pouze tři vkusné metalické odstíny karoserie – bílá, stříbrná a černá. Uvnitř je kombinováno čalounění černou a červenou umělou kůží, doplněné o kontrastní červené obšívání na volantu, voliči převodovky, dveřích, opěrkách a tak dále.

Standardně pak Final Edition dostává armádu inteligentních bezpečnostních a asistenčních systémů. Na technice pod kapotou se žádné změny neobjevují, vlastně ale nejsou třeba. Řada 250S tak spoléhá na benzinový 2,5litrový šestiválec, který skrze automatickou převodovku pohání zadní nebo u verze 250S Four všechna kola.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Toyota mapuje historii Mark X již od roku 1968, kdy byla představena ještě tehdejší řada Mark II později přejmenována právě na Mark X. Generaci z roku 1977 pak můžete v rámci exportu pro trh Severní Ameriky znát jako Toyotu Cresida nebo variantu Chaser.

Přesuňte se o devět generací dopředu a rokem 2004 zaniká Mark II a přichází řada Mark X, která rodinu modelů do současnosti obohatila s touto jmenovkou o další dvě generace. A právě dosavadní generací X130 vyráběnou od roku 2009 se nyní Toyota s legendárním sedanem loučí.

Galerie doplněna o předchozí generace Mark II a Mark X.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

včera | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků