Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Toyota se po více jak 50 letech loučí se svým domácím sportovním sedanem Mark X. Poslední kusy bude oslavovat speciální edice.

Pokud alespoň trochu sledujete japonský automobilový trh a máte přehled, která zajímavá auta si tamní automobilky nechávají pro sebe, možná vám není Toyota Mark X úplnou neznámou. Sportovní sedan s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol je pro Japonsko legendou s dlouhou historií. Po 51 letech však letos Toyota s výrobou této modelové řady končí bez přímého nástupce.

Ukončení výroby ještě nedávno pozvedlo představení ostré verze Mark X GRMN, naprosté zastavení produkce letos v prosinci bude ovšem uctěno až novou edicí Final Edition pro varianty sedanu 250S a 250S Four. U novinky se však především hledí na mnohem bohatší základní výbavu.

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Mark X Final Edition přijíždí s novým předním nárazníkem, litými 18palcovými koly a pro karoserii jsou vymezeny pouze tři vkusné metalické odstíny karoserie – bílá, stříbrná a černá. Uvnitř je kombinováno čalounění černou a červenou umělou kůží, doplněné o kontrastní červené obšívání na volantu, voliči převodovky, dveřích, opěrkách a tak dále.

Standardně pak Final Edition dostává armádu inteligentních bezpečnostních a asistenčních systémů. Na technice pod kapotou se žádné změny neobjevují, vlastně ale nejsou třeba. Řada 250S tak spoléhá na benzinový 2,5litrový šestiválec, který skrze automatickou převodovku pohání zadní nebo u verze 250S Four všechna kola.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Toyota mapuje historii Mark X již od roku 1968, kdy byla představena ještě tehdejší řada Mark II později přejmenována právě na Mark X. Generaci z roku 1977 pak můžete v rámci exportu pro trh Severní Ameriky znát jako Toyotu Cresida nebo variantu Chaser.

Přesuňte se o devět generací dopředu a rokem 2004 zaniká Mark II a přichází řada Mark X, která rodinu modelů do současnosti obohatila s touto jmenovkou o další dvě generace. A právě dosavadní generací X130 vyráběnou od roku 2009 se nyní Toyota s legendárním sedanem loučí.

Galerie doplněna o předchozí generace Mark II a Mark X.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik