Toyota se po více jak 50 letech loučí se svým domácím sportovním sedanem Mark X. Poslední kusy bude oslavovat speciální edice.
Pokud alespoň trochu sledujete japonský automobilový trh a máte přehled, která zajímavá auta si tamní automobilky nechávají pro sebe, možná vám není Toyota Mark X úplnou neznámou. Sportovní sedan s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol je pro Japonsko legendou s dlouhou historií. Po 51 letech však letos Toyota s výrobou této modelové řady končí bez přímého nástupce.
Ukončení výroby ještě nedávno pozvedlo představení ostré verze Mark X GRMN, naprosté zastavení produkce letos v prosinci bude ovšem uctěno až novou edicí Final Edition pro varianty sedanu 250S a 250S Four. U novinky se však především hledí na mnohem bohatší základní výbavu.
Mark X Final Edition přijíždí s novým předním nárazníkem, litými 18palcovými koly a pro karoserii jsou vymezeny pouze tři vkusné metalické odstíny karoserie – bílá, stříbrná a černá. Uvnitř je kombinováno čalounění černou a červenou umělou kůží, doplněné o kontrastní červené obšívání na volantu, voliči převodovky, dveřích, opěrkách a tak dále.
Standardně pak Final Edition dostává armádu inteligentních bezpečnostních a asistenčních systémů. Na technice pod kapotou se žádné změny neobjevují, vlastně ale nejsou třeba. Řada 250S tak spoléhá na benzinový 2,5litrový šestiválec, který skrze automatickou převodovku pohání zadní nebo u verze 250S Four všechna kola.
Toyota mapuje historii Mark X již od roku 1968, kdy byla představena ještě tehdejší řada Mark II později přejmenována právě na Mark X. Generaci z roku 1977 pak můžete v rámci exportu pro trh Severní Ameriky znát jako Toyotu Cresida nebo variantu Chaser.
Přesuňte se o devět generací dopředu a rokem 2004 zaniká Mark II a přichází řada Mark X, která rodinu modelů do současnosti obohatila s touto jmenovkou o další dvě generace. A právě dosavadní generací X130 vyráběnou od roku 2009 se nyní Toyota s legendárním sedanem loučí.
Galerie doplněna o předchozí generace Mark II a Mark X.