Toyota se loučí se sportovním sedanem Mark X. Finální edice je poctou 50leté historii

Toyota se po více jak 50 letech loučí se svým domácím sportovním sedanem Mark X. Poslední kusy bude oslavovat speciální edice.

Pokud alespoň trochu sledujete japonský automobilový trh a máte přehled, která zajímavá auta si tamní automobilky nechávají pro sebe, možná vám není Toyota Mark X úplnou neznámou. Sportovní sedan s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol je pro Japonsko legendou s dlouhou historií. Po 51 letech však letos Toyota s výrobou této modelové řady končí bez přímého nástupce.

Ukončení výroby ještě nedávno pozvedlo představení ostré verze Mark X GRMN, naprosté zastavení produkce letos v prosinci bude ovšem uctěno až novou edicí Final Edition pro varianty sedanu 250S a 250S Four. U novinky se však především hledí na mnohem bohatší základní výbavu.

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Toyota Hilux Special Edition je jasnou volbou pro drsňáky. Dorazí v srpnu

Mark X Final Edition přijíždí s novým předním nárazníkem, litými 18palcovými koly a pro karoserii jsou vymezeny pouze tři vkusné metalické odstíny karoserie – bílá, stříbrná a černá. Uvnitř je kombinováno čalounění černou a červenou umělou kůží, doplněné o kontrastní červené obšívání na volantu, voliči převodovky, dveřích, opěrkách a tak dále.

Standardně pak Final Edition dostává armádu inteligentních bezpečnostních a asistenčních systémů. Na technice pod kapotou se žádné změny neobjevují, vlastně ale nejsou třeba. Řada 250S tak spoléhá na benzinový 2,5litrový šestiválec, který skrze automatickou převodovku pohání zadní nebo u verze 250S Four všechna kola.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Toyota mapuje historii Mark X již od roku 1968, kdy byla představena ještě tehdejší řada Mark II později přejmenována právě na Mark X. Generaci z roku 1977 pak můžete v rámci exportu pro trh Severní Ameriky znát jako Toyotu Cresida nebo variantu Chaser.

Přesuňte se o devět generací dopředu a rokem 2004 zaniká Mark II a přichází řada Mark X, která rodinu modelů do současnosti obohatila s touto jmenovkou o další dvě generace. A právě dosavadní generací X130 vyráběnou od roku 2009 se nyní Toyota s legendárním sedanem loučí.

Galerie doplněna o předchozí generace Mark II a Mark X.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků