Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Japonské automobilky, které těžce zasáhlo loňské březnové zemětřesení s ničivou vlnou cunami a letní záplavy v Thajsku se chtějí letos vrátit na své pozice. V úspěch věří Toyota i Nissan. Honda zatím ztrácí nejvíc.
Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Zisk největší japonské automobilky Toyota Motor v uplynulém finančním roce kvůli zemětřesením a dalším následným problémům klesl téměř o třetinu na 284 miliardy jenů a tržby se snížily o zhruba dvě procenta na 18,6 bilionu jenů.

V posledním čtvrtletí roku ale ziskovost výrazně oživila a růst dál pokračuje. V novém finančním roce, který končí v březnu 2013 čeká firma ztrojnásobení provozního zisku na na bilion jenů (243 miliard korun).

Firma však musí dál snižovat náklady, aby vyrovnala negativní dopad obnoveného růstu kurzu jenu. Minulý měsíc proto firma představila plán snížení nákladů na vývoj o více než pětinu.

Nissan expanduje

Nissan již v dubnu oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard korun) díky silnému prodeji po celém světě. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyoty a Hondy.

Nissan nezůstává pouze u optimistických prognóz a kupuje největší ruskou automobilku AvtoVAZ. Francouzsko- japonský koncern Renault Nissan se tak stane třetím největším výrobcem vozidel na světě.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval smlouvu Carlos Ghosn, generální ředitel koncernu Renault Nissan.

Dalším krokem, který má zajistit Nissanu zisk je obnovení značky Datsun, ke které se automobilka vrací. Levnější vozy Datsun budou určeny zejména pro asijský trh. Cena by se měla pohybovat kolem 115 tisíc korun a automobilka podle listu Nikkey doufá v brzké dosažení prodeje 300 tisíc vozů ročně.

Zisk Hondy klesl 

Automobilka Honda za uplynulý fiskální rok hovoří o propadu provozního zisku o 65 procent. Čistý zisk se má podle předběžných odhadů za celý rok snížit o 60 procent na 215 miliard jenů.

Výroba aut Hondy za rok klesla o pětinu na 2,9 milionu vozů. Poprvé za osm let se tak propadla pod tři miliony. U Hondy, která vyrábí i motocykly a má finanční divizi, byl propad výroby ještě mnohem citelnější, než u Toyoty. Akciím automobilky se ale letos daří dobře.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky