Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Japonské automobilky, které těžce zasáhlo loňské březnové zemětřesení s ničivou vlnou cunami a letní záplavy v Thajsku se chtějí letos vrátit na své pozice. V úspěch věří Toyota i Nissan. Honda zatím ztrácí nejvíc.
Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Zisk největší japonské automobilky Toyota Motor v uplynulém finančním roce kvůli zemětřesením a dalším následným problémům klesl téměř o třetinu na 284 miliardy jenů a tržby se snížily o zhruba dvě procenta na 18,6 bilionu jenů.

V posledním čtvrtletí roku ale ziskovost výrazně oživila a růst dál pokračuje. V novém finančním roce, který končí v březnu 2013 čeká firma ztrojnásobení provozního zisku na na bilion jenů (243 miliard korun).

Firma však musí dál snižovat náklady, aby vyrovnala negativní dopad obnoveného růstu kurzu jenu. Minulý měsíc proto firma představila plán snížení nákladů na vývoj o více než pětinu.

Nissan expanduje

Nissan již v dubnu oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard korun) díky silnému prodeji po celém světě. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyoty a Hondy.

Nissan nezůstává pouze u optimistických prognóz a kupuje největší ruskou automobilku AvtoVAZ. Francouzsko- japonský koncern Renault Nissan se tak stane třetím největším výrobcem vozidel na světě.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval smlouvu Carlos Ghosn, generální ředitel koncernu Renault Nissan.

Dalším krokem, který má zajistit Nissanu zisk je obnovení značky Datsun, ke které se automobilka vrací. Levnější vozy Datsun budou určeny zejména pro asijský trh. Cena by se měla pohybovat kolem 115 tisíc korun a automobilka podle listu Nikkey doufá v brzké dosažení prodeje 300 tisíc vozů ročně.

Zisk Hondy klesl 

Automobilka Honda za uplynulý fiskální rok hovoří o propadu provozního zisku o 65 procent. Čistý zisk se má podle předběžných odhadů za celý rok snížit o 60 procent na 215 miliard jenů.

Výroba aut Hondy za rok klesla o pětinu na 2,9 milionu vozů. Poprvé za osm let se tak propadla pod tři miliony. U Hondy, která vyrábí i motocykly a má finanční divizi, byl propad výroby ještě mnohem citelnější, než u Toyoty. Akciím automobilky se ale letos daří dobře.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků