Toyota Sai: nový hybrid již tento prosinec

Hybrdiní Toyota Sai vychází z Lexusu HS250h, nicméně podobá se spíše zvětšenému Priusu. Na domácím trhu se objeví ještě letos.

Automobilka Toyota hodlá svůj program připravený pro domácí trh obohatit o kompaktní, ale komfortní hybridní automobil. Jmenuje se Sai a svoji premiéru slaví v Tokiu. Mechanické skupiny pochází z vysloveně luxusního Lexusu HS250h, nicméně již na první pohled jsou patrné relativně rozsáhlé úpravy. Změněna byla zejména příď vozu včetně nových světlometů, ale také tvar oken a zadních dveří.  Interiér disponuje modifikovanými výdechy ventilace a novým volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější součástí pohonné soustavy zůstává zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem přiškrceným na necelých 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min., jeho točivý moment vrcholí hodnotou 187 Nm při 4 400 ot./min. Vybaven je předehříváním výfukovými plyny, což zkracuje dobu jeho zahřívání. Asistuje mu elektromotor s výkonem 140 koní a točivým momentem až 270 Nm, který je napájen z nikl-metal-hydridových akumulátorů. Soustava je doplněna dvěma generátory, které dávají řidiči k dispozici 185 koní kdykoli potřebuje.

Spotřeba paliva zatím známa není, ale měla by údajně dosahovat výše obvyklé u minivozů s motory o objemu 600 ccm.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska s robustním středovým panelem působí neobyčejně prostě a jednoduše, což jistě prospěje snadnosti ovládání. Více než 60 % v interiéru použitých materiálů je vyrobeno z přírodních látek. V seznamu standardní výbavy najdeme kromě jiného informačně zábavní systém s navigační soustavou a vestavěným pevným diskem, který se ovládá skrze tlačíka na volantu a dotykový barevný displej. O kvalitní poslech hudby se stará sestava desítky reproduktorů. Interiér je člouněn kvalitním textilem, za příplatek pak kůží. Toyota Sai bude nabízena ve dvou stupních výbavy, pro oba bude k mání paket AS s doplňkovou výbavou.

Toyota předpokládá roční produkci své novinky ve výši zhruba 3 000 kusů ročně, ceny se v přepočtu mají pohybovat od 37 275 do 46 980 dolarů. Na trh nový Sai vyrazí již letos, kdy se začne prodávat v Japonsku. Zda a případně kdy se ukáže i v jiných koutech světa, je zatím nejasné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Sai
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků