Toyota Sai: nový hybrid již tento prosinec

Hybrdiní Toyota Sai vychází z Lexusu HS250h, nicméně podobá se spíše zvětšenému Priusu. Na domácím trhu se objeví ještě letos.

Automobilka Toyota hodlá svůj program připravený pro domácí trh obohatit o kompaktní, ale komfortní hybridní automobil. Jmenuje se Sai a svoji premiéru slaví v Tokiu. Mechanické skupiny pochází z vysloveně luxusního Lexusu HS250h, nicméně již na první pohled jsou patrné relativně rozsáhlé úpravy. Změněna byla zejména příď vozu včetně nových světlometů, ale také tvar oken a zadních dveří.  Interiér disponuje modifikovanými výdechy ventilace a novým volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější součástí pohonné soustavy zůstává zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem přiškrceným na necelých 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min., jeho točivý moment vrcholí hodnotou 187 Nm při 4 400 ot./min. Vybaven je předehříváním výfukovými plyny, což zkracuje dobu jeho zahřívání. Asistuje mu elektromotor s výkonem 140 koní a točivým momentem až 270 Nm, který je napájen z nikl-metal-hydridových akumulátorů. Soustava je doplněna dvěma generátory, které dávají řidiči k dispozici 185 koní kdykoli potřebuje.

Spotřeba paliva zatím známa není, ale měla by údajně dosahovat výše obvyklé u minivozů s motory o objemu 600 ccm.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska s robustním středovým panelem působí neobyčejně prostě a jednoduše, což jistě prospěje snadnosti ovládání. Více než 60 % v interiéru použitých materiálů je vyrobeno z přírodních látek. V seznamu standardní výbavy najdeme kromě jiného informačně zábavní systém s navigační soustavou a vestavěným pevným diskem, který se ovládá skrze tlačíka na volantu a dotykový barevný displej. O kvalitní poslech hudby se stará sestava desítky reproduktorů. Interiér je člouněn kvalitním textilem, za příplatek pak kůží. Toyota Sai bude nabízena ve dvou stupních výbavy, pro oba bude k mání paket AS s doplňkovou výbavou.

Toyota předpokládá roční produkci své novinky ve výši zhruba 3 000 kusů ročně, ceny se v přepočtu mají pohybovat od 37 275 do 46 980 dolarů. Na trh nový Sai vyrazí již letos, kdy se začne prodávat v Japonsku. Zda a případně kdy se ukáže i v jiných koutech světa, je zatím nejasné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Sai

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků