Toyota s novým Priusem C válcuje trh v USA

Toyota prodala za tři dny více nových Priusů C, než Chevrolet Voltů či Nissan Leafů za měsíc.

Prodeje modelu Volt jsou stále slabé, nepomáhá jim ani to, že ceny paliv se ve Spojených státech vyšplhaly na místní poměry do „astronomických“ výšek. General Motors proto musel přerušit výrobu tohoto vozu na pět týdnů.

Zato nová Toyota Prius C jede, během úvodních tří dnů prodejů si ji zakoupilo více lidí než Chevroletů Volt nebo Nissanů Leaf za celý měsíc.  

Nový malý pětidveřový hatchback Prius C se objevil na trhu 12. března. A s trhem tento nejmenší člen rodiny Priusů zamával. Během tří dnů bylo prodáno 1201 vozů. Na "zelené" auto působivé číslo. 

GM minulý měsíc prodal ve Spojených státech 1023 Chevroletů Volt, což bylo dvakrát více aut než v lednu (tehdy prodali jen 603). Nissan Leaf si pořídilo v průběhu prvního měsíce letošního roku pouze 478 řidičů. 

Vysvětlení chabých prodejů? U Chevroletu Volt se nabízí samo. Motoristé v USA jsou stále opatrní při nákupu nové drahé technologie u společnosti, která se potácela před necelými dvěma roky na pokraji krachu.

Chevrolet Volt v USA netáhne, dělníci byli posláni domů

Chevrolet Volt v USA netáhne, dělníci byli posláni domů

A pak jsou tu peníze. Právě ty zřejmě vychýlily jazýček vah tak razantně ve prospěch Toyoty. Japonská automobilka totiž nabízí nový vůz za hodně příznivou startovací cenu – Prius C stojí méně než 20 000 dolarů.

Nezanedbatelná není ani skutečnost, že Toyota přišla v USA se „zelenými“ auty jako první.

Klepněte pro větší obrázek
Prius C využívá k pohonu zážehový čtyřválec o objemu 1496 cm³ s výkonem 54 kW (73k), doplňuje jej elektromotor s výkonem 45 kW (61 k). Celkový výkon systému Hybrid Synergy Drive činí 73 kW (99 k).
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků