Toyota s novým Priusem C válcuje trh v USA

Toyota prodala za tři dny více nových Priusů C, než Chevrolet Voltů či Nissan Leafů za měsíc.

Prodeje modelu Volt jsou stále slabé, nepomáhá jim ani to, že ceny paliv se ve Spojených státech vyšplhaly na místní poměry do „astronomických“ výšek. General Motors proto musel přerušit výrobu tohoto vozu na pět týdnů.

Zato nová Toyota Prius C jede, během úvodních tří dnů prodejů si ji zakoupilo více lidí než Chevroletů Volt nebo Nissanů Leaf za celý měsíc.  

Nový malý pětidveřový hatchback Prius C se objevil na trhu 12. března. A s trhem tento nejmenší člen rodiny Priusů zamával. Během tří dnů bylo prodáno 1201 vozů. Na "zelené" auto působivé číslo. 

GM minulý měsíc prodal ve Spojených státech 1023 Chevroletů Volt, což bylo dvakrát více aut než v lednu (tehdy prodali jen 603). Nissan Leaf si pořídilo v průběhu prvního měsíce letošního roku pouze 478 řidičů. 

Vysvětlení chabých prodejů? U Chevroletu Volt se nabízí samo. Motoristé v USA jsou stále opatrní při nákupu nové drahé technologie u společnosti, která se potácela před necelými dvěma roky na pokraji krachu.

Chevrolet Volt v USA netáhne, dělníci byli posláni domů

Chevrolet Volt v USA netáhne, dělníci byli posláni domů

A pak jsou tu peníze. Právě ty zřejmě vychýlily jazýček vah tak razantně ve prospěch Toyoty. Japonská automobilka totiž nabízí nový vůz za hodně příznivou startovací cenu – Prius C stojí méně než 20 000 dolarů.

Nezanedbatelná není ani skutečnost, že Toyota přišla v USA se „zelenými“ auty jako první.

Klepněte pro větší obrázek
Prius C využívá k pohonu zážehový čtyřválec o objemu 1496 cm³ s výkonem 54 kW (73k), doplňuje jej elektromotor s výkonem 45 kW (61 k). Celkový výkon systému Hybrid Synergy Drive činí 73 kW (99 k).
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků