Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamatujete na koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Toyota S-FR? Nakonec přeci jen existuje nějaká šance, že se tohle malé auto dostane do výroby, píše australský Motoring. Naději mu dává motor 1.2 Turbo, který se představil v novém Aurisu. A také Mazda MX-5.

Malé kupé by se zařadilo v nabídce pod model Toyota GT86. Není vyloučeno, že bude sdílet některé výrobní součásti, například část platformy. Soupeřem má být především Mazda MX-5, ale se vzájemnou konkurencí to nebude tak žhavé. Mluví se totiž i o tom, že by měla Toyota s Mazdou sdílet platformu pro malé zadokolky.

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Motor 1.2 Turbo nese označení 8NR-FTS a uplatnění může najít i ve vozech s motorem umístěným podélně, tedy i v kompaktním kupé S-FR. V evropském Aurisu, který má samozřejmě motor vpředu napříč a pohon předních kol, nabízí výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a točivý moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pro malé lehké kupé s hmotností pod jednu tunu se tato čísla asi příliš nezmění.

Nový malý čtyřválec s turbem se dostane i do připravovaného kompaktního SUV, takže tento motor čeká poměrně světlá budoucnost. Pokud ale zůstaneme u kompaktního kupé S-FR, jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu okolo 450 000 korun bez daně.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků