Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamatujete na koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Toyota S-FR? Nakonec přeci jen existuje nějaká šance, že se tohle malé auto dostane do výroby, píše australský Motoring. Naději mu dává motor 1.2 Turbo, který se představil v novém Aurisu. A také Mazda MX-5.

Malé kupé by se zařadilo v nabídce pod model Toyota GT86. Není vyloučeno, že bude sdílet některé výrobní součásti, například část platformy. Soupeřem má být především Mazda MX-5, ale se vzájemnou konkurencí to nebude tak žhavé. Mluví se totiž i o tom, že by měla Toyota s Mazdou sdílet platformu pro malé zadokolky.

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Motor 1.2 Turbo nese označení 8NR-FTS a uplatnění může najít i ve vozech s motorem umístěným podélně, tedy i v kompaktním kupé S-FR. V evropském Aurisu, který má samozřejmě motor vpředu napříč a pohon předních kol, nabízí výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a točivý moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pro malé lehké kupé s hmotností pod jednu tunu se tato čísla asi příliš nezmění.

Nový malý čtyřválec s turbem se dostane i do připravovaného kompaktního SUV, takže tento motor čeká poměrně světlá budoucnost. Pokud ale zůstaneme u kompaktního kupé S-FR, jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu okolo 450 000 korun bez daně.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků