Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamatujete na koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Toyota S-FR? Nakonec přeci jen existuje nějaká šance, že se tohle malé auto dostane do výroby, píše australský Motoring. Naději mu dává motor 1.2 Turbo, který se představil v novém Aurisu. A také Mazda MX-5.

Malé kupé by se zařadilo v nabídce pod model Toyota GT86. Není vyloučeno, že bude sdílet některé výrobní součásti, například část platformy. Soupeřem má být především Mazda MX-5, ale se vzájemnou konkurencí to nebude tak žhavé. Mluví se totiž i o tom, že by měla Toyota s Mazdou sdílet platformu pro malé zadokolky.

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Motor 1.2 Turbo nese označení 8NR-FTS a uplatnění může najít i ve vozech s motorem umístěným podélně, tedy i v kompaktním kupé S-FR. V evropském Aurisu, který má samozřejmě motor vpředu napříč a pohon předních kol, nabízí výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a točivý moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pro malé lehké kupé s hmotností pod jednu tunu se tato čísla asi příliš nezmění.

Nový malý čtyřválec s turbem se dostane i do připravovaného kompaktního SUV, takže tento motor čeká poměrně světlá budoucnost. Pokud ale zůstaneme u kompaktního kupé S-FR, jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu okolo 450 000 korun bez daně.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků