S novou technologií může i plug-in hybrid zdolat tisíce kilometrů v čistě elektrickém režimu bez nutnosti stavět na nabíječce. Tahle Toyota RAV4 PHEV vydržela kroužit po polygonu 100 hodin.
Baterie jsou věčným tématem elektromobilů. Definují jejich jízdní vlastnosti, dojezd i cenu. Podle nich vybíráte nové auto. Je to jednoduché – jestli potřebujete jezdit dlouhé trasy, potřebujete velkou baterii, pokud jezdíte po městě a na periferii, stačí vám akumulátor s menší kapacitou.
Nový startup Electreon ale ukazuje, že i s velice skromným akumulátorem lze ujet pěkně daleko. Navíc společnost nepoužila elektromobil s obří baterií, ale plug-in hybridní Toyotu RAV4 s 18kWh akumulátorem, který vystačí pro ujetí 75 kilometrů.
Ve výsledku se společnosti podařilo s vozem ujet v elektrickém režimu úctyhodných 1924,56 kilometru, a tím stanovit světový rekord v nejdelší ujeté trase bez tankování nebo zastávky na nabíjení. Jinak auto samozřejmě zastavovalo při výměně řidičů, kterých bylo 55, protože jízda trvala 100 hodin.
Electreon se zaměřuje na technologii bezdrátového nabíjení během jízdy, které bylo zabudované v části okruhu testovacího polygonu. Během necelých dvou tisíc kilometrů systém předal autu 241,69 kWh elektrické energie. Cílem projektu je umožnit delší dojezd i automobilům s malými bateriemi a snižovat počet nabíjecích zastávek. Perspektivními místy jsou především dálniční koridory.
Do iniciativy se v zapojila Toyota a společnost Denso. Společně pracují na systému pro integraci do nových i starších vozů včetně distribuce náhradních dílů. Současně probíhají zkoušky bezdrátového nabíjení v Belgii, Francii a Švédsku. Od prosince má Electreon smlouvu s Německem na provoz elektrických autobusů veřejné dopravy.