Toyota RAV4: omlazení i pro kompaktní SUV

Toyota po uvedení omlazených modelů Aygo a Auris nezapomíná ani na větší modely. V Bologni se představila inovovanou RAV4.

Letošní autosalon v italské Bologni pojala Toyota skutečně vážně a svou expozici doslova nabila novinkami. Představil se zde omlazený prcek Aygo, větší Auris a dost zájemců přilákal i nový úsporný čtyřválec 1,33 Dual VVT-i, který v nabídce automobilky již brzy nahradí svého sourozence o objemu 1,4 litru. To však není všechno, Toyota se „podívala“ i na svůj větší model, kterému taktéž dopřála trochu stylingových úprav a nezůstalo jen při nich. Nejprve si ale shrňme ty kosmetické.

Toyota RAV4 je ve své současné podobě na trhu už od roku 2006, a tak je zkrátka ten pravý čas pro změnu, ovšem žádnou zásadní. Designéři pouze doladili pár detailů jako třeba přední světlomety, kryty zadních světel, masku a nárazníky. Celý vůz se tak mírně zaoblil a příď dostala trochu masivnější charakter. Další vskutku viditelnou změnou je přesun bočních směrovek do zpětných zrcátek. Po tomto konstatování jich moc už nenajdeme, ovšem výrobce se do palety nabízených barev rozhodl přidat několik nových odstínů a materiálů čalounění.

Další modifikace se pak přímo týkají technické stránky vozu, do nabídky agregátů přibyl nový zážehový dvoulitr s výkonem 116 kW/158 koní a maximálním točivým momentem 196 Nm. Nový agregát je standardně dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek s novou bezestupňovou převodovkou CVT uváděnou pod názvem Multidrive S. Tento agregát je podle údajů výrobce o 5 procent úspornější, než jeho předchozí verze.

Těmito změnami však jejich výčet nekončí, ty další se v nabídce přímo týkají úspornější verze 2,2 litrového vznětového agregátu, který byl obdařen novým vstřikováním, což se podepsalo pod zvýšení výkonu o 10 kW/14 koní a 10 procentní zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 340 Nm. Tento dieselový agregát je kromě toho nabízen nově i se šestistupňovým sportovně upraveným automatem.

Inovovaná Toyota RAV4 se začne prodávat začátkem příštího roku a to za zhruba stejnou cenu jako doposud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Omlazená Toyota RAV4
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků