Toyota RAV4: omlazení i pro kompaktní SUV

Toyota po uvedení omlazených modelů Aygo a Auris nezapomíná ani na větší modely. V Bologni se představila inovovanou RAV4.

Letošní autosalon v italské Bologni pojala Toyota skutečně vážně a svou expozici doslova nabila novinkami. Představil se zde omlazený prcek Aygo, větší Auris a dost zájemců přilákal i nový úsporný čtyřválec 1,33 Dual VVT-i, který v nabídce automobilky již brzy nahradí svého sourozence o objemu 1,4 litru. To však není všechno, Toyota se „podívala“ i na svůj větší model, kterému taktéž dopřála trochu stylingových úprav a nezůstalo jen při nich. Nejprve si ale shrňme ty kosmetické.

Toyota RAV4 je ve své současné podobě na trhu už od roku 2006, a tak je zkrátka ten pravý čas pro změnu, ovšem žádnou zásadní. Designéři pouze doladili pár detailů jako třeba přední světlomety, kryty zadních světel, masku a nárazníky. Celý vůz se tak mírně zaoblil a příď dostala trochu masivnější charakter. Další vskutku viditelnou změnou je přesun bočních směrovek do zpětných zrcátek. Po tomto konstatování jich moc už nenajdeme, ovšem výrobce se do palety nabízených barev rozhodl přidat několik nových odstínů a materiálů čalounění.

Další modifikace se pak přímo týkají technické stránky vozu, do nabídky agregátů přibyl nový zážehový dvoulitr s výkonem 116 kW/158 koní a maximálním točivým momentem 196 Nm. Nový agregát je standardně dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek s novou bezestupňovou převodovkou CVT uváděnou pod názvem Multidrive S. Tento agregát je podle údajů výrobce o 5 procent úspornější, než jeho předchozí verze.

Těmito změnami však jejich výčet nekončí, ty další se v nabídce přímo týkají úspornější verze 2,2 litrového vznětového agregátu, který byl obdařen novým vstřikováním, což se podepsalo pod zvýšení výkonu o 10 kW/14 koní a 10 procentní zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 340 Nm. Tento dieselový agregát je kromě toho nabízen nově i se šestistupňovým sportovně upraveným automatem.

Inovovaná Toyota RAV4 se začne prodávat začátkem příštího roku a to za zhruba stejnou cenu jako doposud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Omlazená Toyota RAV4
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků