Toyota RAV4: omlazení i pro kompaktní SUV

Toyota po uvedení omlazených modelů Aygo a Auris nezapomíná ani na větší modely. V Bologni se představila inovovanou RAV4.

Letošní autosalon v italské Bologni pojala Toyota skutečně vážně a svou expozici doslova nabila novinkami. Představil se zde omlazený prcek Aygo, větší Auris a dost zájemců přilákal i nový úsporný čtyřválec 1,33 Dual VVT-i, který v nabídce automobilky již brzy nahradí svého sourozence o objemu 1,4 litru. To však není všechno, Toyota se „podívala“ i na svůj větší model, kterému taktéž dopřála trochu stylingových úprav a nezůstalo jen při nich. Nejprve si ale shrňme ty kosmetické.

Toyota RAV4 je ve své současné podobě na trhu už od roku 2006, a tak je zkrátka ten pravý čas pro změnu, ovšem žádnou zásadní. Designéři pouze doladili pár detailů jako třeba přední světlomety, kryty zadních světel, masku a nárazníky. Celý vůz se tak mírně zaoblil a příď dostala trochu masivnější charakter. Další vskutku viditelnou změnou je přesun bočních směrovek do zpětných zrcátek. Po tomto konstatování jich moc už nenajdeme, ovšem výrobce se do palety nabízených barev rozhodl přidat několik nových odstínů a materiálů čalounění.

Další modifikace se pak přímo týkají technické stránky vozu, do nabídky agregátů přibyl nový zážehový dvoulitr s výkonem 116 kW/158 koní a maximálním točivým momentem 196 Nm. Nový agregát je standardně dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek s novou bezestupňovou převodovkou CVT uváděnou pod názvem Multidrive S. Tento agregát je podle údajů výrobce o 5 procent úspornější, než jeho předchozí verze.

Těmito změnami však jejich výčet nekončí, ty další se v nabídce přímo týkají úspornější verze 2,2 litrového vznětového agregátu, který byl obdařen novým vstřikováním, což se podepsalo pod zvýšení výkonu o 10 kW/14 koní a 10 procentní zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 340 Nm. Tento dieselový agregát je kromě toho nabízen nově i se šestistupňovým sportovně upraveným automatem.

Inovovaná Toyota RAV4 se začne prodávat začátkem příštího roku a to za zhruba stejnou cenu jako doposud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Omlazená Toyota RAV4
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků