Zda automobilka plánuje myšlenku rychlého off-roadu na základě RAV4 uvést do produkce, třeba pouze omezeně, to zatím nepotvrzuje ani nevyvrací.
Toyota se na probíhající tuningové show SEMA (5.–8. listopadu) v Las Vegas pořádně rozšoupla s velice zajímavými projekty. Kromě přeplňované čtyřkolky GR86, odkazující na rallyovou Celicu, nebo retro konceptu otevřeného 4Runneru pro surfaře se značka v působivém směru pustila i do modelu RAV4. Studie označená jako RAV-X pracuje s myšlenkou, co kdyby Toyota ze svého SUV udělala ostrý produkční off-road inspirovaný speciály z Dakaru.
Přestože tedy RAV-X nese závodní barvy, v představě Toyoty nemluvíme o konceptu soutěžního vozu, ale spíše o homologačním speciálu pro nadšence do rychlé jízdy v terénu. Jako základ byla použita plug-in hybridní verze modelu, poskytující systémový výkon 302 koní (222 kW) a samozřejmě pohon všech kol. Jak naznačují otvory na kapotě, motoru bylo upraveno taky sání, a nakonec se zde objevuje i nový výfukový systém s dvojicí koncovek.
Nejviditelněji se dočkalo SUV úpravy podvozku, využívající nová přední i zadní ramena z kovaného hliníku, plně nastavitelné odpružení s tlumiči Fox a 17palcová kovaná kola obutá do pořádných off-road pneumatik BFGoodrich. Oproti standardní RAV4 se koncept pyšní o 51 mm vyšší světlou výškou a také o 160 mm širším rozchodem kol. Jinak zde nechybí také ochranné ližiny přední i zadní části podvozku.
Nový bodykit vozu nejen vylepšil nájezdové úhly, ale zajišťuje i přívod či odvod vzduchu v klíčových místech. Na dakarské speciály pak odkazují velké zástěrky kol nebo dvojice zadních křídel. Pohled do interiéru bohužel Toyota na tiskových materiálech neukazuje.
„RAV4 je jedním z našich nejpopulárnějších a nejvšestrannějších vozů; s RAV-X tak ukazujeme zcela nové možnosti, jak úžasný a dobrodružný může takový malý crossover být,“ dodává Mike Tripp z marketingové divize Toyoty v Severní Americe, který vcelku úsměvně na americké poměry označuje RAV4 za „malý crossover“.