Toyota RAV4 EV: elektrické SUV se vrací

Toyota představila elektrické provedení své populární „ravky“. A stalo se tak opět na probíhajícím autosalonu v Los Angeles.

Toyota RAV4 patří dlouhodobě mezi první a na trhu nejoblíbenější kompaktní SUV. Svoji pozici „ravka“ hodlá dále posílit novým provedením, které se vyznačuje čistě elektrickým pohonem. Jak jsme vás informovali již dříve, automobilka Toyota na přípravě verze RAV4 EV spolupracovala s americkou společností Tesla, jež má s konstrukcí a výrobou elektromobilů dlouhodobé zkušenosti.

Za zmínku stojí, že již dříve bylo vyrobeno několik vozů Toyota RAV4 předchozích generací, žádnou díru do prodejních statistiky ale tyto vozy neudělaly. S výrobou nové RAV4 EV to však Toyota již myslí vážně. Na počátku příštího roku vyrazí do zkušebního provozu 35 vozů této řady, přičemž sériová výroba by měla být spuštěna během roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Práce na přípravě Toyoty RAV4 EV byla rozdělena mezi obě zmíněné společnosti následovně. Automobilka Toyota se pustila do konstrukce pohonné jednotky v součinnosti s plánovanými pracemi na faceliftu a integrací do stávajících konstrukčních skupin, zatímco Tesla zajistila vývoj a přípravu výroby akumulátorů a všech příslušných soustav s jejich provozem přímo souvisejících. Toyota tvrdí, že se jí podařilo vyvinout velmi lehkou pohonnou jednotku. Díky tomu prý RAV4 EV váží jen o nějakých 100 kg více než konvenční šestiválcový vůz podobné kategorie, zachovává si však jeho dynamické parametry. Přesto však bylo třeba důkladně překonstruovat závěsy kol a nově odladit jejich tlumení, aby bylo možno zajistit stabilní a jisté jízdní vlastnosti.       

Při pohledu na níže přiložené snímky si všimneme několika decentních modifikací povrchu karoserie. Za zmínku stojí především nová přední část se specifickou maskou chladiče, zatímco uvnitř zaznamenáme tlačítkové ovládání „převodovky“, přepracovaný přístrojový štít a nový materiál čalounění.

To postatné ale bohužel stále nevíme, žádné podrobnosti k technickým specifikacím totiž zveřejněny nebyly. Akumulátory však mají uchovat „využitelný výkon“ v rozmezí 30 až 35 kWh, což by ovšem na tak velký vůz bylo velmi málo. Uvidíme, jaká bude realita, zřejmě ji zatím nezná ani sama Toyota...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota RAV4 EV
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků