Nabídku populárního SUV od Toyoty už konečně rozšiřuje i očekávaný plug-in hybrid. Dle předpokladů se stává nejdražší verzí v prodeji.
Na plug-in hybridní variantu Toyoty RAV4 nás japonská automobilka lákala už na konci minulého roku. Uvedení do prodeje v Česku tak nabralo jisté zpoždění. Čekání je ale u konce a čistě benzinové a full-hybridní motorizace RAV4 tedy nyní doplňuje i hybrid, který nabijete ze zásuvky. Na výběr je ze dvou úrovní výbavy, někdo by však mohl pokukovat i po sourozenci od Suzuki.
Sluší se zprvu připomenout, že plug-in hybridní RAV4 využívá ústrojí spojující atmosférický 2,5litrový čtyřválec, dvojici elektromotorů a automatickou převodovku e-CVT pro systémový výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. S kapacitou baterie 18,1 kWh má SUV v elektrickém režimu zvládnout ujet až 75 kilometrů.
Jakožto nová nejvýkonnější varianta modelu je plug-in hybrid i nejdražší v nabídce. S výbavou Comfort začíná cenovka na rovných 1.400.000 Kč, tedy na úrovni Suzuki Across se stejnou technikou a jeho nabízenou nejvyšší výbavou Elegance (1.399.900 Kč) – vůz je zatím v předprodeji s pár kusy na trhu.
Zatímco ale u obou vozů najdete za tuto cenu inteligentní adaptivní tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu (včetně kamery), LED světlomety, 9palcový infotainment, funkci udržování jízdy v pruhu nebo elektromagnetické otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy, některé prvky jako vyhřívání volantu, 19palcové disky, sedadla čalouněná umělou kůží či sledování mrtvého úhlu si Toyota nechává pro vyšší úroveň výbavy Selection.
Výbava Selection posunuje cenu plug-in hybridní RAV4 na 1.500.000 Kč a kromě doplnění výše zmíněných prvků čekejte navíc také vnitřní zpětné zrcátko s digitálním displejem, ovladač jízdních režimů, černé lakování střechy a zrcátek, ostřikovače světlometů, vyhřívání okna pod předními stěrači nebo detekcí provozu za vozem s autonomním brzděním.
Nakonec je možné výbavu Selection rozšířit o paket VIP za 100.000 Kč, který přidává dohromady otevíratelnou panoramatickou střechu, audiosystém JBL s devíti reproduktory, odvětrávaná sedadla čalouněná pravou kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, head‑up displej a třístupňové vyhřívání předních sedadel a vyhřívání zadních krajních sedadel.
Toyota RAV4 PHEV: Technická data a české ceny |
Motor |
2.5 Plug-in hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
2487 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
136/6000 |
Točivý moment motoru [N.m/min] |
227/3200-3700 |
Největší výkon elektromotoru vpředu/vzadu [kW] |
134/40 |
Točivý moment elektromotoru vpředu/vzadu [N.m] |
270/121 |
Systémový výkon ústrojí [kW] |
225 |
Kapacita akumulátoru [kWh] |
18,1 |
Převodovka |
e-CVT |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
Max. rychlost - EV režim [km/h] |
neuvedeno |
Dojezd na elektřinu [km] |
75 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
1,0 |
Provozní hmotnost [kg] |
1910-2000 |
Cena Comfort [Kč] |
1.400.000 |
Cena Selection [Kč] |
1.500.000 |