Toyota RAV4 do zásuvky je v Česku. Plug-in hybrid začíná na 1,4 milionu Kč

77 komentářů

eCVThater
3. prosince • 10:18

Je legrační, jak se tady někteří snaží tu cenu obhajovat :-D. A to přestože dovozce přirazil k ceně (už tak drahé RAV4) asi půl milionu korun. Vůbec jim nepřijde divné, že na světových trzích je ten příplatek cca poloviční. Někteří ultras fans jsou fakt neuvěřitelní. Jen by mě zajímalo, jestli si ten "zázrak" za 1,6 mega opravdu koupí a podpoří tak svou modlu :-D:-D:-D.

petr r. (petrumr)
3. prosince • 16:40

no když si vezmeš octávii s kardanem, že stojí 1Mkč, tak si myslím, že ta cena není přemrštěná.

eCVThater
3. prosince • 17:59

Jenomže i ta pitomá Octavia už bude mít v ceně 1 mega alespoň ergo sedačky s prodlužovatelnými sedáky apod. Má něco takového Toyota RAV4? Nemá. Toyota se tímto modelem vydala do cenové oblasti, kde ty její faily, nad kterými se u auta za 900tis sice zvedá obočí, ale pořád ještě se dá přimhouřit oko, nelze akceptovat. Za 1,6 milionu už je to prostě mimo. Najednou tam vadí vlastně všechno. Třeba taková grafika displayů, co vypadá jako z 10 let starého auta za 350tis. Za 900tis si člověk řekne, jaké je to ale roztomilé retro. Za 1,6 milionu už si ale spíše řekne, že tu z něj někdo dělá vola. RAV4 kvalitou jízdy a interiéru těžko obhajuje už tu cenu kolem milionu. Aby obhájila cenu o 60% vyšší, muselo by se překopat vlastně všechno (takže by z toho nakonec zbyl Lexus).Ale to stejně jen teoretizujeme, jak už bylo několikrát doloženo výše, tak problém je hlavně v nacenění na českém trhu. V Německu cena toho plug-inu celkem koresponduje se zbytkem nabídky. Kdyby to tady bylo za 1,2 až 1,4 mil, tak by se dalo přimhouřit oko.

Prodejce
3. prosince • 7:50

Jaké auto má tři elektromotory a jeden spalovací za tu cenu a vybavu

eCVThater
4. prosince • 0:51

Ale zákazníka opravdu nezajímá kolik je tam motorů, jestli jeden a nebo patnáct, Mimocodem proč to má 3 elektromotory? Myslel jsem, že díky eCVT stačí vepředu jeden, kterýžto je zároveň i generátorem.
Zákazníka zajímá, jak se v tom sedí, jak to funguje, jak to jezdí a kolik to stojí a ta poslední položka je tady v poměru k těm předchozímvelký problém, protože jako v autě za 1.6 mega se v tom nesedí, ani to tak nefunguje a už vůbec to tak nejezdí. Není to elektromobil a na trhu spalováků je to v revíru úplně jiných vlčáků.

YANR
5. prosince • 10:35

Nerozumis tomu ani za mak,tak prosim prestan ze sebe delat takoveho idiota.
Tve argumenty jsou tak hloupe,ze to uz neni ani k smichu.
Mozna bude pro tebe lepsi se drzet okolo Skoda a Hnujdaj clanku a v diskuzich nebudes az za takoveho ...no,vsak ty uz vis

petr r. (petrumr)
2. prosince • 17:28

asi nejlepší druhé auto co se dostalo na český trh. Musíte si uvědomit, že když pojedete na ev mod, tak tych 100km ujedete za 1,5l benzínu na sto km. Baterku si dobijete na free nabíječce.

Prodejce
3. prosince • 7:53

Můžeme diskutovat o autu č.1?

petr r. (petrumr)
3. prosince • 16:42

Já sem to tam zapoměl napsat, no1 je hybridní toyota yaris.

Jája Padája
2. prosince • 21:41

I kdyby to nebylo potřeba dobíjet vůbec a ještě to vracelo benzin do nádrže, tak je to za 1,6 mega naprostá pitomost přece. Vždyť je to pořád jen obyčejná Toyota RAV4 proboha. Mám pocit, že některým regulérně přeskočilo. Nacenění té Toyoty mi připomíná projednávání státního rozpočtu, kde 100 miliard už není žádný peníz. Tady je to podobné, sto tisíc neřešme, hezky to zaokrouhleme na milion a půl a kdo chce, může si ještě 100 tisíc připlatit.:-)):-D:-)):-);-):-P

OTTO
2. prosince • 16:47

Hezké, jak se tu všichni čertí, ale podle mě je to úplně jednoduché. Výroba baterií nestíhá a proto ani výroba plug-in hybridů nestíhá. Toyota má jen desítky tisíc kusů pro celý svět. Takže logicky upřednostňuje hlavní trhy (USA, Německo), na ostatní sere pes. Ovšem proč tu nezkusit prodat pár kusů pár hejlům z řad fanoušků značky? Až se výroba normálně rozjede, udělá se akční ceník (SLEVA 250 000 Kč !!!) a prodeje pojedou jako po másle, vždyť s takovou megaslevou je to bude za hubičku.

Kankunen
2. prosince • 11:07

Vysoké ceny - pád prodejů - omezení výroby = čistý vzduch, funguje to. Každý doma nemusí mít 4 auta, 4 TV a jezdit na dovču.

Pikus
2. prosince • 11:55

Spise to bude bude o omezeni prodeje novych ... ojetiny tu jeste budou a takhle nastrelenejma cena novych aut ty ojetiny jen tak nezmizi. Proc by se nekdo mel zbavovat jednickovy oktavky v TDI co jezdi za 4-5l, ma klimu ... kdyz novy auto kvuli pokutam bude za nejakych 500-600k? To tu pak bude skanzen jako na Kube.

Delphin
2. prosince • 13:12

Proč by se toho měl zbavovat? Co třeba vysoká roční silniční/ekologická daň, klidně několikrát převyšující hodnotu auta? Co třeba zákaz vjezdu do měst? Co třeba dražší dálniční poplatek? Co třeba zákaz vyjet na pozemní komunikace vůbec? Myslíte, že je to všechno nereálné? Umweltplakette, daně třeba v Holandsku, mýto pro kamiony podle Euro normy i u nás...

EL2020
2. prosince • 13:31

Tak je fakt, že jezdit po městě s dieselem neplnícím alespoň euro 5 (to byly sice ty podvodné NOx, ale alespoň už mají DPF) je pěkná prasárna a něco by se s tím dělat mělo.

YANR
2. prosince • 13:48

I já měl doma tichou domácnost.
Když jsem přivezl benzín v turbu a né vysněný diesel.
To byl kravál a pak ticho.
Ale časem pochopila, že pro naše potřeby jsem zvolil správně.
A když sousedka měnila vstřiky a DPF ,tak jsem byl za hrdinu.
Ale všechno je o tom, nač vozidlo potřebuji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
2. prosince • 17:25

tys kupoval benzín s turbem???? Velice hodnotná motorizace do města.

YANR
2. prosince • 19:50

Ne do města.
Pro starou .
Je to dlouhá stará Story
Vítězná pro mě.
Nic
Jen to byla taková vzpomínka.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 20:15

jo tak, pomsta.....

YANR
2. prosince • 22:18

I tak se to dá podat
Je to víc jak 10 let.

panHajzl
2. prosince • 10:59

není to nějaké levné?:-O

EL2020
2. prosince • 11:06

Neboj, až to oblečou jako Lexus, tak cenu přes 2 miliony v pohodě vytáhnou. Nicméně paradoxně to pak může dávat větší smysl.

YANR
2. prosince • 11:32

Lexus NX je převlečená Ravka.
A je dost zajímavý designově,teda pro mě . UX je taky dost zajímavé auto.
.

2. prosince • 13:00

Bohužel NX300h má vnitřnosti starší generace RAV4 hybrid (do 2019), a to vůbec žádná hitparáda není.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 19:05

jsou tady diskutující, co si myslí a též propagují hybridní systém III generace a neberou v potaz i FL té IV generace.

YANR
2. prosince • 13:12

Pravda,ale exteriér je pěkný.
Přijde brzo náprava.
Ofenzíva Toyoty má být ve velkém stylu.
Nejen pro Ameriku.
Konečně se dočkáme většího výběru.

EL2020
2. prosince • 10:34

Uvažovali jsme o tom jako o pracovních autech do firmy (jízdně jsou ty RAV4 sice takové trochu trakaře, ale to u firemního auta nemusí být až tak na závadu, oceňuje se spolehlivost a blbuvzdornost).
Dovolím si už jen dva postřehy. To auto je na českém trhu dražší než na německém (přitom obecně jsou nová auta u nás výrazně levnější - mrkněte kolik stojí Golf v Německu a tady). Německá konfigurace je taky lepší, protože tam alespoň necpou do nejvyšší výbavy tu skleněnou střechu (která třeba pro mě hodnotu auta snižuje). To že na to mají v Německu asi 9000 € dotací, takže to pak (v kombinaci s jejich nižší cenou) dává (v kontextu obecné cenové hladiny na trhu) úplně jiný ekonomický smysl, neřeším (nejsem přítel dotací).

Peter(Charouz)
2. prosince • 12:17

Porovnal jsem v konfigurátoru RAV 2,5 Hybrid 4x4 Executive kterou máme doma se stejnou v Německu. Ta německá rozhodně levněji nevyjde. Navíc se tu často objevují hlášky, které se nezakládají na pravdě, jako že Rav nemá ani v nejvyšší výbavě větraná sedadla atp. Pokud některá vybava vychází levněji, tak proto, ze podle německého stylu jsou některé prvky, které já mám standardní jsou za příplatek.

EL2020
2. prosince • 12:38

Však já taky neporovnávám HEV, nýbrž PHEV. V Německu prostě za plug-in není zdaleka tak vysoký procentuální příplatek jako v Česku. Což je s podivem, když tam na plug-in dotaci mají a tady ne. Jeden by čekal, že ta cenová politika bude naopak, tedy napálit ceny na dotovaných trzích a na těch nedotovaných zkusit něco prodat na úkor vlastní marže. Ale nebudeme Toyotě radit, ať dělají, jak myslí...

Peter(Charouz)
2. prosince • 15:25

Jenže v německém a i rakouskem konfigurátoru jsem Plug in ještě nenašel. Takže nevím, z čeho vycházíš. Když jsem před 4 lety kupoval C-hr, tak ani s nabidnutou slevou 3000€ jsem se na českou katalogovou cenu nedostal.

EL2020
2. prosince • 16:02

a ještě polopatičtěji: V Německu stojí základní výbava PHEV (ta co je u nás za 1,4 mil) prakticky stejně jako nejvyšší výbava HEV (45990,58 €).
Z čehož vyplývá, že český importér se s cenou toho plug-inu asi zbláznil...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter(Charouz)
2. prosince • 19:08

Tak jsem ten cenik objevil. A výchozí cena je opravdu jak říkáš. Jenže. Jenže jsem také objevil ty příplatkové pakety, které jsou už u nás v ceně.

EL2020
2. prosince • 19:16

Nejsou. Akorát u nás to nejsou dva pakety nýbrž další výbavový stupeň a jeden paket. Mimochodem proč to mají jinak poskládané v Německu a Česku taky nechápu. To jako mají Česko ve skupině "Rusko + okoličnaté satelity"?

Peter(Charouz)
2. prosince • 21:42

Třeba proto, že v různých zemích mají zákazníci historicky jiné požadavky jak na výbavu, motorizaci, provedení karoserie , barvu atd. Viz Italové buď malá auta, nebo sporťák. Švýcarsko suv nebo aspoň 4x4, angláni cabria, Němci kombík v dieslu atd.

EL2020
2. prosince • 21:56

OK, to bych i souhlasil, ale jak to tohoto paradigmatu zapadá to, že když chci v Česku soundsystém JBL a ventilovaná kožená sedadla, musím strpět prosklenou střechu, zatímco v Německu nemusí a jako bonus to mají levnější (minimálně o tu střechu) ? Kam mířím, vždycky se tvrdilo, že Japonci mají tu nekonfigurovatelnost z důvodu zjednodušení výroby a logistiky a tím i snížení ceny. Výsledkem je, že nakonec stejně mají pro různé trhy bambilion kombinací a cenu darmo mluvit...

YANR
2. prosince • 23:10

Konečný prodejce má také zásluhy,to je více než jisté.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 18:54

je plno lidí, co si kupuje toyoty a mají euro za méně než ty počítáš. Zase ti ty počty nejdou.

EL2020
2. prosince • 19:04

Když pominu celkovou "mimóznost" tvého příspěvku, tak tady jde o tu trojčlenku a ne o přepočet z eur na Kč nebo naopak ;-).

petr r. (petrumr)
2. prosince • 19:09

tak polopatě-nesrovnávej ceny v německu a u nás když nevíš kdo a za co to kupuje.

EL2020
2. prosince • 19:19

Jsa v dobré náladě, polopatě ti vysvětlím, co je to trojčlenka:
Cena PHEV v Německu / Cena HEV v Německu a tento zlomek porovnáváme s Cena PHEV v Česku / Cena HEV v Česku.

--
2. prosince • 20:42

To jsi nepochopil, že to zdejšímu debilovi nevysvětlíš polopatě? Snad jedině lopatou, ale ani to by se mu určitě nerozsvítilo. Nebo když tou lopatou, tak pořádně, aby mu to zhaslo jednou provždy a přestal tady konečně otravovat.

petr r. (petrumr)
2. prosince • 19:40

já ti zase vysvětlím co je to polopatě- nesrovnávej ceny jinde než v česku. Chápeš to tady, že to nikoho nezajímá a už to píšeš to srovnání asi desetkrát. Doba kdy se jezdilo od nás pro toyoty do Vídně je pryč.

EL2020
2. prosince • 15:54

tak to opravu netuším, kam koukáš, protože v německém konfigurátoru je plug-in už asi čtvrt roku... Je tam od 46292,77 €.

Rokyta ex Acz
2. prosince • 9:21

Hoši to je vwálec. 100 kilometrů za 5 minut. B-]https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hyunda... ...

Ffff
2. prosince • 9:03

Ta cena je naprosto šílená

EL2020
2. prosince • 10:38

Souhlas, šílená. Odpovídající může připadat leda někomu, kdo auta třídí podle prospektů a vidí těch 300 HP a 0-100 za 6s, ale reálně v RAV4 nikdy neseděl.

YANR
2. prosince • 9:23

Obyč hybrid je zhruba za polovic.
Nevidím nutnost mít plug in .

Allamarein
2. prosince • 13:39

Spousta lidí dovede s plug-inem jezdit "za nula". Na krátké cesty do práce a zpět to vystačí, a pokud toho člověk o moc víc nenajezdí, má to pro něj smysl. A mimochodem, obyčejný hybrid opravdu není "zhruba za polovic" Není dokonce ani za dvě třetiny ceny plug-inu. Rozdíl je jen necelých 400 000.

YANR
2. prosince • 16:26

Executive ,sic jen 132kW ,ale bohatě stačí.
859 000.

EL2020
2. prosince • 19:01

Tak atmo dvoulitr v SUV s variátorem bych teda zažít nechtěl. To si ani neumím moc představit. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
YANR
2. prosince • 19:47

Je to 2.5 v max eco
Stejně pocitově nevidím rozdíl oproti 163kW .
Možná udělali papírový zázrak kvůli emisím,ale to mě opravdu netrápí

EL2020
2. prosince • 22:07

V Evropě ale asi ne, že?

EL2020
2. prosince • 14:27

Divné počty: 1 600 000 Kč - 1 104 900 Kč (Executive s JBL v aktuálním "akčním" ceníku) = 495 100 Kč. To mi jako necelých 400tis nepřipadá a upřímně i těch necelých 400tis by byl nesmysl. Akceptovatelných by bylo 200tis, s přivřením všech očí pak 250tis, takže jim tam pořád lítá cena přepálená o čtvrt milionu. Za 1 354 900 Kč by se (s výhledem na určitou slevu) o té Selection VIP uvažovat dalo.

Allamarein
2. prosince • 15:08

Ach ano, samozřejmě, budeme srovnávat akce s neakčními ceníky, jak jinak. Nechceš pro jistotu ještě vytáhnout nějakou skladovku, ať máme ty obvyklé české podřadné nápady pohromadě v jednom vlákně?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
2. prosince • 15:49

Jaké zase "AKCE", to jsou hlášky jak z dílny Horsta Fuchse, je to aktuálně normální ceníková cena "černé na bílém" a tyto ceny používají i novináři ve svých srovnáních (jak nám tu vysvětlili v tom minulém reklamně nadšeném "testu" BlackEdidion).

2. prosince • 18:26

Ale ano, srovnáváš akční ceník se základním ceníkem novinky. Tak buď ber základní ceníky u obou, a nebo počkej na akční ceník i u plug-inu. Prostě objektivita, to je ti zjevně dalece cizí.

EL2020
2. prosince • 18:51

Beru ceny, za které se ta auta dají koupit bez podpultových dojednaných slev. Jestli máš "akční" ceník plug-inu, sem s ním a můžeme to přepočítat.
Mimochodem ta "běžná" cena HEV, ke které se prozdražovali za poslední dva roky, je taky nesmyslná. Ta "akční" je vlastně ta cena, se kterou RAV4 přišla na trh a tak nějak odpovídá "ceně k jednání", aby vůbec mělo smysl vážit cestu.

šofér
2. prosince • 14:04

Za nula? Aha, elektřina roste na stromě jako jablka, že ano!

petr r. (petrumr)
2. prosince • 17:19

na střeše.

Allamarein
2. prosince • 14:15

Proto je to schválně v uvozovkách. Ale to bys musel být člověk a ne jen šofér.

EL2020
2. prosince • 10:36

To bude nakonec asi jediný smysl tohoto auta. Zákazník běžného hybridu za milion bude mít pocit, jak strašně ušetřil, když má skoro totéž o 600 000 Kč levněji.

Pikus
2. prosince • 11:53

Spise je to pro nejaky dotacema a pokutama prolezly zeme a kdyz uz to do Evropy dovazi, tak to zkusi prodat i u nas. Prilatit si za plug-in 400-500k v CR nedava smysl.

EL2020
2. prosince • 16:12

Právě že ne, v Německu stojí RAV4 PHEV z základu cca stejně jako RAV4 HEV v top výbavě, což dává smysl. A to na tu PHEV mají v Německu možnost dotace. V Česku jsme bez dotace a cena je úplně mimo.

.
2. prosince • 8:30

Kuupujte! Rychle, nebudou! (tedy soudě podle mohutného zájmu - 98 příspěvků v diskusi o Suzuki Across, u kterého je k mání je pouze pár kusů, zatím je dražší než RAV4....atd.). Jsem zvědav, kolik se objeví obsažných příspěvků v diskusi k této RAVce.:-)

šofér
2. prosince • 8:46

Vidím, že nová auta začínají být dostupná široké vrstvě zákazníků :-D ..asi tak, jako vlastní bydlení pro mladé 3-[

Pikus
2. prosince • 9:01

Ten neomarxismus jde nějak šejdrem... Koupě bytu už není ok ani pro lidi s platem v 90 percentilu. Mobilita byty hned dožene. Za 1.5M už je asi jedno jestli tohle a nebo nižší řadu od Tesly.

.
2. prosince • 9:23

Naštěstí je vyrobeno a ještě se vyrábí a bude vyrábět hodně normálních aut za normální cenu a dovoz ojetin zajistí ještě hodně let podmínky, aby si mohl člověk koupit v Česku auto za rozumné peníze.
Je zajímavé sledovat, jak se prodlužuje průměrné stáří aut v Česku. Než nějaké šílené hybridy, asi by byl lepší mezistupeň - podpořit nákup nových aut s klasickým pohonem v cenové hladině do 300 tisíc s eko příspěvky-dotacemi tak, aby se průměrné stáří aut v Česku srazilo z 16 let alespoň na polovičku. Rozhodně by to životnímu prostředí prospělo více, než pár tisíc hybridů za šílenou cenu a k tomu statisíce prastarých smradlavých olítaných aut.
A teprve potom něco podnikat s elektrifikací.Je ale vidět mohutné PR v prosazování hybridů a elektromobilů v různých všemožných kampaních. Normální lidi to v Česku ale neovlivní jednoduše tím, že se podívají na cenu prezentovaných elektrických skvostů. V západní Evropě by to bylo stejné, pokud by tamější vlády nespustily dotační kampaně a nezajistily rozumnou cenu hybridů srovnatelnou s klasickými pohony.

Chytrák
2. prosince • 9:38

Otazkou je, kdy někdo nařidí v Bruselu daň na spalovák dle EU normy plošně, pro EU a bude vymalováno....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
2. prosince • 10:13

Politika Bruselu je kapitola sama o sobě. Pokud ale bude existovat právo veta, tak se toho moc nebojím. V takovém Rumunsku by se ekonomika zhroutila, jsou na tom ještě hůře jak my a Rumuni by určitě řekli jasné NE. Spíš se časem půjde cestou dotací, aby hybridy byly za stejné nebo menší peníze jak spalováky a lidi pomalu k hybridům přejdou přirozenou cestou vývoje. A daň za škodlivost se projevuje i v ceně nových aut s klasickým pohonem.
Do ojetin se ale zasahovat nebude - západní Evropa bude ráda za lacinou cestu zbavování se ojetých aut jejich vývozem na východ EU a tam (i u nás) to bude pomalu stárnout až do té světlé budoucnosti cca za 30-40-50 let, kdy už potom na silnicích budou jezdit jen elektromobily nebo ještě i ty hybridy.

Chytrák
2. prosince • 11:52

Myslíš jako že politici řeknou NE, když berou od EU dotace ....a jak politici tak jejich sponzoři jsou na nich závislí ? Těm je tohle u zádele....ač naiko tvrdí že bojují za naše zájmy. U nás se bude opravovat a opravovat. Auto lze udržovat klidně 20 let v super stavu....nemám na mysli fleet.
Oni musejí něco vymyslet , aby se pak kupovali ty SPRÁVNÉ ojetiny. Jinak to nebude fungovat....To co píšeš je hodně naivní.....( do ojetin se zasahovat nebude )

.
2. prosince • 15:16

Myslíš si, že západoevropským státům (jejich politikům) nevyhovuje likvidace ojetin s klasickými motory formou jejich vývozu na východ - Česko, Rumunsko, Polsko,...? Proto jsem uváděl dobu životnosti těch ojetin a stárnutí vozového parku v Česku - budou se opravovat a opravovat tak, jako tomu bylo a i je (a bude) a dosažení potenciální významné elektrifikace aut až někdy za 30-50 let. Dovoz ojetin do Česka významně převažuje nad hodnotami prodeje nových aut. V případě posuzování jen retailového zákazníka je ten rozdíl ještě podstatně větší.
Politikům v Bruselu je všechno u záděle jen do té doby, než problémy přesáhnou určitou mez. Kdo ví, jak to s EU za pár let dopadne. Máme tady Brexit, už jsou výkřiky o dvourychlostní EU a uprchlická krize/politika není stále vyřešena. Teď ještě koronakrize s vlivem na ekonomiku. A Maďaři a Poláci dávají nespokojenost hodně nahlas...

YANR
2. prosince • 9:43

V některých zemích už se platí silniční daň podle CO2 , které automobil produkuje.
Což je dost úsměvné.
Opět to nahrává hybridům a těm elektronesmyslum

Michal2
2. prosince • 11:49

YANR mělo by se to počítač podle skutečné spotřeby auta.V NL mají ňáký fix paušál pro spalovák a elektro.

..
2. prosince • 9:22

To určitě není. Tohle tě na provozních nákladech vyjde výrazně levněji. Si přečti, kolik platí za servis majitelé Tesly. Navíc, elektromobil s baterkou na konci životnosti, která se v našich klima podmínkách přiblíží dříve, neprodáš auto moc dobře.

iPace
2. prosince • 18:50

opravdu cekas ze prvni majitele zajima neco jako "s baterkou na konci životnosti" ?, nase servisni Tesla S ma nalitano neco prez 340 tisic km a baterku na konci zivotnosti opravdu nema, a dle diagnostiky z rijna byl nominalni pokles 4.8% , tedy podle zdejsich pravidel nekterych diskutujicich je zrejme jiz ta baterie davno po smrti :-D lidi kdy prestanete psat ty nesmysly o zivotnosti baterii, stejne vam to v nicem nepomaha

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
2. prosince • 21:07

Musíš brát v úvahu, že každý z nich se na to dívá tak maximálně optikou levného mobilu či notebooku, kde je baterka do dvou let na polovině a do tří let mrtvá. To, že v autech jsou ty baterky trošku více odlišné, na to jim nezbyla už mentální kapacita.

Ája Padája
3. prosince • 0:44

Nokia Lumia - původní baterie funguje už asi 8 let. Telefon už se sice použít nedá, ale baterie pořád OK :-).

Doporučujeme

Články odjinud