Toyota RAV4 další generace přijede v roce 2005

Toyota RAV4 je na trhu už od roku 1994 a společně s Hondou CR-V a Suzuki Vitarou nemají na trhu menších SUV/offroadů příliš velkou konkurenci. Ta přichází až nyní s modely Kia Sportage či Hyundai Tucson, v roce 2006 se objeví nový Chevrolet (koncept S3X), Opel bude mít další generaci Frontery (rovněž vychází z S3X) a svoje SUV plánuje i Fiat. Otázkou je, zda za konkurenta RAV4 považovat i nové BMW X3, jehož cena je oproti toyotě docela vysoká.

Nová generace RAV4 bude mít větší délku, zvětší se i rozvor; třídvéřová verze bude mít rovné čtyři metry. Vývojové centrum slibuje nejen více místa uvnitř, ale i větší zavazadlový prostor. Design nové generace má více připomínat většího Land Cruisera, interiér dostane chromované a hliníkové doplňky. Zájemci si budou moci vybrat mezi náhonem na přední kola, nebo variantou 4x4. Nabídka motorů bude veskrze standardní, najdete v ní klasické benzínové čtyřválce 1.8 (92 kW) a 2.0 (110 kW) a naftový čtyřválec D-4D se vstřikováním Common-Rail II (85 kW).

Pro americký trh plánuje Toyota doplnit nabídku benzínovým motorem 3.0 V6 (162 kW); zda se dostane i na evropský trh, je zatím otázkou, Toyota v tomto ohledu nevyslovila konečné stanovisko. Věří ale, že by se nejsilnější verze mohla prodávat dobře. Na německém trhu je totiž největší zájem o nejdražší verzi, zatímco třídvéřové provedení s motorem 1.8 tvoří jen necelých 10% prodejů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků