Toyota RAV4 další generace přijede v roce 2005

Toyota RAV4 je na trhu už od roku 1994 a společně s Hondou CR-V a Suzuki Vitarou nemají na trhu menších SUV/offroadů příliš velkou konkurenci. Ta přichází až nyní s modely Kia Sportage či Hyundai Tucson, v roce 2006 se objeví nový Chevrolet (koncept S3X), Opel bude mít další generaci Frontery (rovněž vychází z S3X) a svoje SUV plánuje i Fiat. Otázkou je, zda za konkurenta RAV4 považovat i nové BMW X3, jehož cena je oproti toyotě docela vysoká.

Nová generace RAV4 bude mít větší délku, zvětší se i rozvor; třídvéřová verze bude mít rovné čtyři metry. Vývojové centrum slibuje nejen více místa uvnitř, ale i větší zavazadlový prostor. Design nové generace má více připomínat většího Land Cruisera, interiér dostane chromované a hliníkové doplňky. Zájemci si budou moci vybrat mezi náhonem na přední kola, nebo variantou 4x4. Nabídka motorů bude veskrze standardní, najdete v ní klasické benzínové čtyřválce 1.8 (92 kW) a 2.0 (110 kW) a naftový čtyřválec D-4D se vstřikováním Common-Rail II (85 kW).

Pro americký trh plánuje Toyota doplnit nabídku benzínovým motorem 3.0 V6 (162 kW); zda se dostane i na evropský trh, je zatím otázkou, Toyota v tomto ohledu nevyslovila konečné stanovisko. Věří ale, že by se nejsilnější verze mohla prodávat dobře. Na německém trhu je totiž největší zájem o nejdražší verzi, zatímco třídvéřové provedení s motorem 1.8 tvoří jen necelých 10% prodejů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků