TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.
Radosti
Nízká spotřeba i s vybitou baterií
Snadná obsluha
Prostorný vnitřek
Starosti
Zastarale působící infotainment
Vyšší cena
8  /10

V žebříčku výkonu je RAV4 s dobíjením ze zásuvky se svými 225 kW v nabídce Toyoty druhá, hned za novou GR Suprou s třílitrovým šestiválcem a 250 kW. Na ni moc neztrácí ani z hlediska objemu motoru. Její dvouapůllitrový čtyřválec disponuje 136 kW, k nimž se přidává 134 kW předního elektromotoru a 40 kW ze zadního. Jde tedy o vcelku působivou strojovnu.

Zrychlení na stovku za rovných šest sekund zní velmi zajímavě a v praxi umí velká Toyota svou posádku skutečně hezky přimáčknout k opěradlům. Ale zkusíte si to několikrát a pak už nikdy více – monotónní vrčení motoru ve vysokých otáčkách je na míle vzdálené jakýmkoliv emocím a podobně se budete cítit, když zkusíte hledat limity hybridní RAV4 v zatáčkách. Chová se sice způsobně a v rámci možností neutrálně, hmotnost ke dvěma tunám ale před fyzikálními zákony neskryje.

Vodíková Toyota Mirai odhaluje evropské specifikace. Výbavou šetřit nebude

Vodíková Toyota Mirai odhaluje evropské specifikace. Výbavou šetřit nebude

Kdepak, výkon elektromotorů zde slouží k tomu, aby bez přemáhání utáhly velké auto a jeho obsah v bezemisním provozu. Chlazená baterie je uložena v podlaze a její kapacita 18,1 kWh má v elektrickém režimu stačit až na 75 kilometrů jízdy dle metodiky WLTP. Dojezdu k sedmdesáti kilometrům můžete věřit i v případě, že se neomezujete z hlediska jízdního stylu a komfortních funkcí. RAV4 si nechá líbit i poněkud neurvalejší práci s plynem, aniž by povolala do akce spalovací motor. Ale nejlépe se cítí při plynulé jízdě, k níž si vás nenápadným způsobem vychová.

Nabíjení probíhá skrze konektor typu 2 (mennekes) na pravém zadním blatníku. Přes wallbox (který mimochodem dostáváte k vozu zdarma) lze akumulátor nabít za 2,5 hodiny, z běžné 10A zásuvky trvá nabíjení 7,5 hodiny.

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Dobře si velká Toyota vede i po vyčerpání kapacity baterie. Inteligentně žongluje se zbytky energie v akumulátoru a není výjimkou, že i při vyrovnané kombinaci okreskové, dálniční a městské jízdy strávíte více než polovinu času v elektrickém režimu. Z hlediska spotřeby není velký problém pohybovat se mezi 5,0 až 5,5 litry na sto kilometrů, což je na nemalé auto, obtěžkané baterií a elektromotory, solidní hodnota.

K již zmíněné plynulosti dobře ladí i odpružení, které se velmi snaží o maximální komfort. Nerovnosti zvládá, aniž by z posádky vytřáslo duši, a i velké díry v asfaltu překonává bez tupých ran od podvozku. V zatáčkách se RAV4 příliš nenaklání, ani když ji zkusíte dráždit svižnějším průjezdem. Ale jak již bylo řečeno, zkoušet, kde leží hranice adheze, není u tohoto hybridního SUV zábavné ani žádoucí.

Nová Toyota Corolla Sedan GR Sport je v Česku. V akci teď vychází o dost levněji

Nová Toyota Corolla Sedan GR Sport je v Česku. V akci teď vychází o dost levněji

Jízda je z hlediska hluku i vibrací velmi klidná, na palubě panuje téměř dokonalý klid a Toyota zůstává hezky tichá i na dálnici. Motor se podívá do vyšších otáček pouze při prudkém zrychlování a většinu času o něm vlastně nevíte. V brzdovém pedálu je na poměry hybridů slušný cit, při zpomalování si pak můžete řídit úroveň rekuperace pádly pod volantem. Primárně se RAV4 pohybuje na elektřinu, do hybridního se přepne až po vyčerpání kapacity baterie, nebo když je síla motoru zapotřebí. Na baterii můžete upalovat rychlostí až 135 km/h.

Toyota RAV4

Kdysi měla Toyota RAV segment kompaktních SUV jen pro sebe, dnes musí o místo na slunci bojovat s nesčetnými konkurenty. V roce 2018 se začala prodávat už pátá řada Toyoty RAV, která zaujme excentrickým vzhledem a je na nové platformě TGNA, což znamená mírné rozšíření vozu.

Ceny a výbava • Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid • Nejčernější SUV • Test Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera