TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

82 komentářů

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 16:10

tak diskuze se zvrtla, že škoda nemá hybrid a toyota za to může. Nevím jak to u škodovky vymysleli, ale když u toyotího plug inu dojde elektrika a začne jízda jen na hybrid, tak ta spotřeba je stejná jak u hybridu a tuším, že tady jsou agenti, co chcou nalákat lidi do plug in škodovek, kterí jezdí oproti camry o tři L více, můžete protestovat, vztekat se atd. a nepomůže to, testeři to napsali jasně. A nejvíce se mě líbí ten příspěvek, že s hybridem před vesnicí se rekuperuje na 50..on asi jezdí přes město a vesnici stovkou, nějaký počítačoví jezdec kteréj všechny předjíždí.

Yan
28. listopadu • 20:50

Pozor - Škodovka je posvátná kráva.
Nesmíš takhle hanit.
Za mě samozřejmě souhlas a další vývoj jen potvrdí, že Toyota se prosadí u v Evropě . Kvalita je prostě kvalita . A ceny už jsou nebezpečně blízko , škodnou za mega anebo Toyotu?
Každého svobodná volba

petr r. (petrumr)
29. listopadu • 7:49

no jestli to tady čte ten co dal přednost superbu plug inu před camry, tak asi ví jak prohloupil a kolik ho stojí elektřina a benzín. Hodně lidí to zjistilo a začíná škody ve velkým prodávat. A nepřiznají pravdu a nepřiznají a budou třeba vyzdvihovat, že ravka nemá výškově stavitelný spolujezdcovo sedadlo, velice hodnotný argument pro dítě.

....
28. listopadu • 13:28

Nechápu co tady řešíte. Situace v Česku v oblasti alternativních pohonů je násleujcí:Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů, což je zároveň o 26 více, než prodaných aut na CNG. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je automobilka Toyota. Letos prodala v Česku 994 hybridních aut a její prémiová značka Lexus je druhá se 125 vozy. Následuje BMW se 121 auty na elektrický nebo hybridní pohon.
"Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Naše dosavadní letošní výsledky míří již k 1200 prodaným hybridní vozům od začátku roku. Celkem jsme v ČR prodali už skoro 4000 hybridních aut," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška.
Mezi ojetinami zatím hybridy a elektromobily příliš netáhnou. V poptávce po autech na alternativní pohon vedou podle provozního ředitele skupiny AAA Auto Petra Vaněčka vozy na LPG a roste zájem o auta na stlačený zemní plyn, tedy CNG. "U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě," dodal.Prodej nových aut klesl o 22%, celkem se prodalo cca 165 tisíc nových aut, z nich 75% je kupovaly firmy do svých flotil. Dovoz ojetin poklesl o 16% na 128 tisíc Jejich průměrné
stáří je 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 53,76%, starších 15 let je již
21,7%.A vy tady pindáte o nových hybridech, které si koupí pár fanatiků, kteří se nechají zblbnout novými technologiemi aby byli IN. Čisté elektromobily si kupují v naprosté většině firmy a soukromě jen pár prachatých nadšenců-fanatiků, kteří si je kupují jen ze zvědavosti a taky aby byli IN.Dokud v Česku člověk nedostane dotaci cca 150-200 tisíc při nákupu hybridu, tak se situace nezmění. Při současných cenách se hybridy nevyplatí kupovat - rozdíl ceny proti klasice se v hypotetické úspoře ve spotřebě benzinu prakticky nevrátí. Když chce a usí někdo šetřit, tak kupuje CNG nebo LPG. Hybridy by v západní Evropě bez dotací také nikdo z normálních lidí nekupoval.
Ekologicý přínos hybridů? Komedie! Čistě lobby některých firem a obecně politika (v zájmu určitých skupin)!!!

....
28. listopadu • 13:30

TISKOVÁ ZPRÁVA Svazu dovozců automobilů
Registrace vozidel v ČR za 1-10/2020
Koronavirus opět zasáhl do prodejů nových vozidel. Po optimistickém období
přišel další pokles. Nejvíce jsou dotčeny počty registrací osobních a lehkých
užitkových automobilů, kde celkové meziroční propady činí 21,7%, respektive
20,8%. Pouze segmenty motocyklů a autobusů vykazují určitý nárůst.
Kromě stále rostoucích registrací OA s elektrickým a hybridním pohonem se mírně
zvýšil i podíl dieselových vozidel.
V období 1‑10/2020 bylo v ČR registrováno celkem 165 154 nových osobních
automobilů, 13 676 lehkých užitkových automobilů, 1 049 autobusů, 5 696 nákladních
vozidel, 19 073 motocyklů. Za stejné období minulého roku to bylo 211 045 osobních
automobilů, 17 229 lehkých užitkových automobilů, 1 020 autobusů, 8 457 nákladních
vozidel a 17 676 motocyklů.
Celkově registrace nových osobních automobilů poklesly za 1-10/2020 o 21,74%
(z 211 045 ks na 165 154 ks, tj. o 45891 ks). V říjnu klesly meziročně o 15,55%.
První je značka Škoda s 62 749 registrovanými osobními vozy (37,99%), následují
Hyundai – 13 176 ks (7,98%), Volkswagen – 12 430 ks (7,53%), Dacia – 8 105 ks
(4,91%), Toyota – 7 717 ks (4,67%), Peugeot – 7 039 ks (4,26%), Kia – 6 918 ks (4,19%),
Mercedes-Benz – 6 000 ks (3,63%), Renault – 5 772 ks (3,49%), Ford – 4 884 ks
(2,96%), atd.
Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda OCTAVIA s 16 522 ks (10,00%), dále
Škoda FABIA – 13 577 ks (8,22%), Škoda SCALA – 7 438 ks (4,50%), Škoda KAROQ
– 6 956 ks (4,21%), Škoda KAMIQ – 6 350 ks (3,84%), Hyundai i30 – 5 778 ks (3,50%),
Škoda SUPERB – 5 123 ks (3,10%), Škoda KODIAQ – 5 123 ks (3,10%), Hyundai
TUCSON – 3 625 ks (2,19%), Kia CEE´D – 3 132 ks (1,90%), atd.
Z hlediska paliva vede benzín s 65,47%, podíl nafty letos vzrostl na 29,51% (oproti
27,36% za 1-10/2019). Zvyšuje se počet registrovaných vozů s čistě elektrickým
pohonem – 1888 ks (loni 649 ks) a hybridů 9474 (oproti 6615), z nichž plug-in hybridů
bylo 1337 ks (loni 324 ks).
Podíl firemních automobilů činí za 1-10/2020 73%, privátních 27%.
Počet dovezených ojetých OA poklesl letos o 15,9% na 127 486 ks. Jejich průměrné
stáří je 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 53,76%, starších 15 let je již
21,7%.
Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly za prvních deset měsíců
pokles o 20,62% (z 17 229 ks na 13 676 ks, tj. o 3553 ks). V říjnu vzrostly meziročně o
6,41%.
První je značka Peugeot s 2 338 registrovanými lehkými užitkovými vozy (17,10%),
následují Volkswagen – 1 703 ks (12,45%), Fiat – 1 615 ks (11,81%), Ford – 1 348 ks
(9,86%), Renault – 1 175 ks (8,59%), Citroën – 1 120 ks (8,19%), Mercedes-Benz –
1 051 ks (7,68%), Toyota – 768 ks (5,62%), Iveco – 707 ks (5,17%), Dacia – 496 ks
(3,63%), atd.
Z hlediska paliva: nafta 88,99% (12 170 ks), benzín 4,86% (542 ks), CNG – 350 ks,
benzín + CNG – 74 ks, elektro – 31 ks, ba-el – 1 ks.
Registrace nákladních vozidel oproti loňsku klesly celkově o 32,65% (z 8 457 ks na
5 696 ks, tj. o 2761 ks). V říjnu klesly meziročně o 9,73%.
První je značka Mercedes-Benz s 1 113 registrovanými nákladními vozy (19,54%),
následují MAN – 1 078 ks (18,93%), DAF – 907 ks (15,92%), Scania – 710 ks (12,46%),
Volvo – 672 ks (11,80%), Iveco – 620 ks (10,88%), Renault Trucks – 225 ks (3,95%),
Tatra – 207 ks (3,63%), Fuso – 61 ks (1,07%), Ford – 44 ks (0,77%), atd.
Celkově registrace autobusů vzrostly oproti 1-10/2019 o 2,84% (z 1 020 ks na 1 049 ks,
tj. o 29 ks). V říjnu klesly meziročně o 10,75%.
První je značka Iveco Bus s 422 registrovanými autobusy (40,23%), následují SOR –
257 ks (24,50%), MAN – 109 ks (10,39%), Setra – 76 ks (7,24%), Solaris – 52 ks (4,96%),
Mercedes-Benz – 46 ks (4,39%), Iveco – 37 ks (3,53%), Scania – 22 ks (2,10%), Irizar –
11 ks (1,05%), Isuzu – 5 ks (0,48%), atd.
Kategorie motocyklů zaznamenala letos nárůst registrací o 7,90% (z 17 676 ks na
19 073 ks, tj. o 1397 ks). V říjnu vzrostly meziročně o 3,28%.
První je značka Honda s 3 640 registrovanými motocykly (19,08%), následují Yamaha –
1 731 ks (9,08%), CF Moto – 1 417 ks (7,43%), KTM – 1 033 ks (5,42%), Piaggio –
937 ks (4,91%), BMW – 827 ks (4,34%), Kawasaki – 770 ks (4,04%), Kentoya – 752 ks
(3,94%), Maxon – 647 ks (3,39%), Linhai – 615 ks (3,22%), atd.
Podrobné tabulky jsou uvedeny v sekci Statistika na http://portal.sda-cia.cz/... .V Praze dne 4. 11. 2020
Ing. Josef Pokorný, tajemník Svazu dovozců automobilů

eCVThater
28. listopadu • 13:24

Tak už konečně doplnili výškové nastavování sedadla spolujezdce? Ne? Tak jak to že to není v u tak drahého auta v seznamu "Starostí"? Já bych teda seznam "Starostí" mnohem mnohem prodloužil a seznam "Radostí" zkrátil prakticky jenom na tu spotřebu. Výbornou dynamiku a výbavu totiž RAV4 opravdu nemá. Vždyť zrovna v této verzi nemáte ani hlídání mrtvého úhlu. Prostě blamáž.
Ten "test" měl být označený jako "Advertorial".

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 16:53

joo promin, ted jsem četl tvůj nick a to jsi ty co jsi nejel hybridem 4 generace, tak to už chápu tvoji rozpačitost.

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 16:25

RAV4 má vynikající až nepotřebnou dynamiku a prostě máš v zrcátkách dost přehledu, že to BSM nepotřebuješ a když najíždíš na dálnici, tak elektromotor ti pomůže do 130km/hod a můžeš tedy využít plně 222koní a jestli budeš mět spotřebu nad 6 tak zpytuj svědomí proč tomu majiteli kradež benzín. Už sis vyzkoušel nový yaris, to je letadlo co?

Robin
27. listopadu • 23:57

"Za necelých 1,1 milionu korun dostanete prakticky plně vybavené střední SUV s výkonem 222 koní, automatem a pohonem všech kol..."Tak za necelých 1,2 milionu mám nový Grand Cherokee, šestiválec, 250k. Taky to má spoustu tlačítek místo dotekových senzorů, provedete to všude a po dálnici to taky umí za 9. No spíš i za méně. Takže tohle za ty peníze je drahý.

eCVThater
28. listopadu • 13:25

Prý plně vybavené... to je opravdu vtip. Pomalu už i Dacia se zmůže na lepší výbavu než tady ta "plná výbava".

.
28. listopadu • 11:51

Proč si vymýšlíš? Teď je v mimořádné nabídce s koncovou cenou za 1.1 bez dph, to máš za 1.45mil. Na RAVku dáš mínus 10% a máš rozdíl 1mil x 1.45mil.

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 9:39

nejlevnější benzinák je za 2,3mkč, co uvádíš je výprodej bez dph na ičo, tak se ti sen rozplynul a přemýšlej o nějakým italským jeepu s multijetem.

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 8:39

a tobě není divný, že u amerických aut už v autosaloně mají pod difarekama plachty? Srovnávat toyotu s neprodejným americkým fiatem???? Abys nedostal tu verzi co nemá naše rádio, něco bys nenaladil a v koloně budeš větrat přes okýnka?

Petrn
27. listopadu • 19:08

Tak po tom,co jsem se za jedno dopoledne svezl nejdrive v rav4 hybrid a pak Honda CR-V hybrid,tak nechapu,jak nekdo muze do te Toyoty jit.Ta Honda je uzasne udelana,jejich hybridni pohon je paradni,jiny nez u Toyoty a podle me nechapu,jak mohla Toyota s jeji dlouhodobou zkusenosti s temito pohony udelat tak fadni system.Pro ridice obrovsky pozitivni rozdil v te Honde.Nerikam,ze hybridy jsou super,ale kdyz to nekdo chce,tak do Toyoty ani nahodou.Radim vyzkouset obe auta a az pak se rozhodnout ,co koupit.

Yan
27. listopadu • 21:34

Ne vždy pěknější a taková ta přítulnější holka je ta pravá na celý život.
Asi tak.

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 20:50

podle preferencí bych šel k rav4 a je podivné, že ta honda moc na odbyt nejde, možná , že má větší spotřebu více g cočka na stokm. Lidi se bojí tych spojek, co když se spálí jak to bude pořád elektro-motor přímo na kola měnit?

Petrn
27. listopadu • 19:07

Tak po tom,co jsem se za jedno dopoledne svezl nejdrive v rav4 hybrid a pak Honda CR-V hybrid,tak nechapu,jak nekdo muze do te Toyoty jit.Ta Honda je uzasne udelana,jejich hybridni pohon je paradni,jiny nez u Toyoty a podle me nechapu,jak mohla Toyota s jeji dlouhodobou zkusenosti s temito pohony udelat tak fadni system.Pro ridice obrovsky pozitivni rozdil v te Honde.Nerikam,ze hybridy jsou super,ale kdyz to nekdo chce,tak do Toyoty ani nahodou.Radim vyzkouset obe auta a az pak se rozhodnout ,co koupit.

JA-NE
27. listopadu • 13:56

Suzuki Across je lacnejsie a krajsie zabalene..

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 16:52

u vás se už prodává, kolik stojí?..najdu si ceník....tak hledám a tedy se zeptám z jaké země to píšeš?

Yan
27. listopadu • 21:37

Suzuki je Toyota .
Vlastně skoro všechno hybridní je Toyota
Pouze s malými úpravami k lepšímu či horšímu a na úkor spolehlivosti.
Ano i BMW ukecalo Toyotu a půjčila jim hybridní systém.

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 8:33

Až na ty ostatní suzuki, kde je mild hybrid, tohle by toyota do svých aut nedala, klínák brrrr. Tento typ mild hybridu má i fiat. Jen Across je toyota. BMW hybrid jsem nezkoušel a nevím jak funguje.

bill
26. listopadu • 23:47

můj názor je, že toyoťáci mají vynikající marketing, přitom jim v hybridech ujel vlak, respektive patenty. jejich hybridy jsou z dob, kdy konkurovali benzinovým atmosférám, ale od dnešních háček se chce výkon turbobenzinů a spotřeba nižší než tdíčka a to fakt v Tojotě neumí. horší už jsou jen plejády z Ebisu

Joe Doe
27. listopadu • 8:23

Kym si bol ticho, bol si filozof....

bill
27. listopadu • 8:54

klidně jsem opak, protože určitě víc znáš a máš víc zkušeností ... na internetu

Yan
27. listopadu • 9:47

Máš pravdu,
Jsi opak a velký

Bill
27. listopadu • 13:25

ten největší, hlavně darovanýmu koni na zuby nečum :-D ani Toy této technologii asi nevěří, proto se zaměřuje na vodík

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
27. listopadu • 17:02

bille-tsi není do města a na krátký popojíždky a to chlazený turbou se svojím chladícím okruhem zbytečně prodražuje cenu i servis a ještě je tam altík, startér, klínák kompresoru klimy a vodní pumpy, v převodovce je zpátečka, kotouče měníš s deskama.....

Yan
27. listopadu • 13:49

Ty jsi opravdu opak.
Nastuduj si : hybrid,plug in hybrid , vodík a záměr Toyoty .
Pak možná pochopíš ,trochu pochopíš.
Nápověda je, současné technologie.

bill
27. listopadu • 17:36

nepotřebuju, asi nechápeš, že už hybrid mám a že Toyema jsem jezdil a jinam než do města a okolí nejsou

Yan
27. listopadu • 21:31

Takže jsi nepochopil vůbec nic.
Namachrovany všeznålek, takhle se prezentuješ.
Nechápeš vůbec proč a nač který pohon je určen.
Vezmeš hybrida a chceš ho uhnat na dálnici.
Ach lidí.

bill
28. listopadu • 9:38

máš pravdu, na mé cesty je vhodný traktor, tak běž do prodejny a kup ho u Toyoty, aha doporučuješ Hiluxe, no tak to pak jo...

Yan
28. listopadu • 21:19

Toyota vyrábí i traktory,pokud si přejete pane.
Stačí se jen podívat,co všechno pod Toyotu patří - nejhodnotnější firma na světě.

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 20:54

šak hybridu jsou kolem komína, jen testeři to prohání po dálnici.

Yan
26. listopadu • 23:55

A proto všem Toyota darovala hybridní technologii.
Jak to tu čtu,jste opravdu machři.

bill
27. listopadu • 8:47

moc zájmu asi nebylo o elektromotor v e-cvt převodovce plus atmosféra v atkinsonu, záruka nízké .... rychlosti ))

R
26. listopadu • 16:44

tak za 9 litrů jezdíme i s naší Atecou 2.0 TSI....a to z 90% po městě...

Allamarein
26. listopadu • 19:08

No jo, jenže s touhle RAVkou budeš po městě jezdit za pět...

Tom
29. listopadu • 0:10

V Praze s touto generací 2,5 hybrid AWD jezdím kolem 6,5, jezdím relativně svižně, ale musíš předvídat, což jsem dělal i s každým jiným autem. Dálnice je horší, ale to je logické. Největší argument je spolehlivost tohoto systému, což se třeba o TSI říci nedá..

Pikus
27. listopadu • 8:39

Jo, takovy to stigma mamina SUV...kolem komína. Ja třeba najezdím 80% kilometrů mimo městě. Typicky víkendové výlety či přesuny na chalupu. Pokud někdo potřebuje SUV do města, tak asi ok...když někdo dálnice a obchvaty nemá (třeba Zlín) asi ok. Pořád mi ale nejde do hlavy proč na cukání po městě je třeba 2t auto.

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 20:15

Můžeš bydlet dva km od města, ale kde máš barák se nedostanou ani popeláři. Ne ke každýmu baráku vede komunikaci kde se vejdou dvě auta vedle sebe a je na ní aspon škvára. Když si v té situaci, tak asi volíš hybrid. Kdybys to zredukoval jízdu mimo město tak na 20%, třeba tím, že na té chatě budeš bydlet celoročně tak planeta ti poděkuje.

Allamarein
29. listopadu • 15:12

Tvoje blbost, že jsi socka, která se nezmůže ani na pořádný a přístupný pozemek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
YAN
29. listopadu • 17:11

Tak Ty kamarade jsi zraly na ........

šofér
26. listopadu • 21:44

Tak to je dost optimistické....

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 16:43

není a počitej čim větší zacpy tím menšá spotřeba.

Pikus
26. listopadu • 18:04

BMW to u takhle velkyho auta umi za nejakych 7l nafty v Euro6-temp ... GLB je na tom podobne. Navic namaji nadrz na nejaky par kilometru.

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 18:50

bmw Z4 se střechou 6,5......průměr je u té ravky ale něco přes 5.L

Karcher Tool
26. listopadu • 15:18

Auto super, abych su ho koupil by ale muselo být bez hybridu :-D

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 15:57

ježíši a proč, projed se, pojedeš jen na elektřinu, klima ti bude fungovat a potom tomu osolíš, budeš řadit pádlama pod volantem a potom dolů z kopca dáš páku na B a budeš jak v nákladáku s retardérem. A jak budeš couvat, tak nemusíš mět nastartovaný motor a hlavně tam nebudeš řadit nějaký vložený kolo aby to couvalo. Ale když jsi zýpátečník, tak si kup nehybrid a ožel ty černý kola.

WP
26. listopadu • 17:11

U tohoto modelu toho čistě na elektřinu moc nenajedeš, přečti si test.

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 18:39

já jsem stím už jel, máme to v rodině-tři ulice, klima, já bych to řekl pro rohlíky a nazpět bez motora.Není černá, ale bílá perlet. Ve výbavě se liší akorát, že některé nemá pádla pod volantem. Po dlouhé dědině třeba usek 10km je spalovák třeba vypnutý i 4-5 km v pohodě. Yaris je na tom podobně. V testu mě zaujala ta dálnice jak by všude byla a všichni jedou po dálnici.

šofér
26. listopadu • 17:30

Nemusím ho číst, máme Corollu hybrid v rodině a na couvání i rozjezdy či krátkou jízdu od semaforu ke druhému to stačí, pokud plně rekuperuješ. To zase stačí na to, abys nemusel brzdit. Ano, je to o trochu jiném stylu jízdy. Ovšem. když na to chceš šlápnout, nemusí tě děsit zkrácený dojezd, máš benzín. A tak dokola- benzín- rekuperace- elektřina... ale v zimě vždy po nastartování spouští benzín, to aby se ohřál motor.

Joe Doe
27. listopadu • 8:20

Ale auto sa rozbehne na elektrinu - dozadu vzdy, hoci so spustenym motorom.

WP
26. listopadu • 18:43

To nebylo na tebe, ale Corolla hybrid má jiný motor a elektromotor ne?

Peter(Charouz)
26. listopadu • 18:04

Už rok máme RAV 2,5 hybridní Exekutive a za tu dobu spotřeba do 6l/100 včetně dálnic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman
23. srpna • 22:51

Prosím,
kolik se dá najed s plnou nádrží v průměru km.
Děkuji

.
27. listopadu • 10:58

Reaguji na tebe a na šoféra. Hybrid je HYBRID. Mám osobní zkušenost těmito auty takovou, že pokud jezdím klasicky podle zvyku, tak spotřebu má hybrid stejnou nebo i vyšší. Ovšem, když se přizpůsobím hybridu, tak je spotřeba nižší, to ano. Ale stejně tak mám tímto páprďáckým "eko" stylem nižší spotřebu i u klasiky (klidné pozvolné rozjezdy, citlivá práce s plynovým pedálem, vyřazování kvaltu - využívání kinetické energie/nebrždění). Stačí si vzpomenout i na neuvěřitelné výsledky eko rally. To, co by teoreticky mohlo být výhodou, to se u hybridu ztratí vyšší hmotností. Základní problém je v tom, že si to lidi neuvědomují a u klasického pohonu na to hold šlapou a potom zase brzdí. Zkrátka, hybrid "vychovává" k ekonomickému (připosranému) stylu ježdění, a ten, kdo se nenechá vychovávat, tak má spotřebu stejnou jako u klasiky. Teoreticky je hybrid ekologický, ale když se sečtou všechny související spotřebované zdroje, tak je přínos šulnul. Asi v případě některých hybridů s většími baterkami-dojezdem v tom, že po městě se jede na baterky a zasmradí se až příroda za městem (kde motor dobije i baterie).
Čistě technicky má smysl buď klasika nebo poctivá elektrika. Ale ne "hybridy".
Čistě teoreticky - asi Honda s tím jejím bezpřevodovkovým pohonem dává nějaký hybridní smysl - spalovací motor se přípojí až v určité rychlosti na pevno, jinak funguje jako generátor pro elektromotor a dobíječka baterií a ve všech režimech automatika řídí distribuci enerie z a do motorů a do baterií (a počítá efektivitu). V CRV funguje skušně - vyzkoušeno, ale uvidí se, jak to bude fungovat a jak to bude spolehlivé řešení až za pár let. Připomínám ale, že to není žádné zábavné dynamické svezení/ježdění, ale to je asi každému jasné. Ale výjimky potvrzují pravidlo, dají se koupit i hybridyní zábavná auta, ale musí se šáhnout hluboko do peněženky.

Peter(Charouz)
27. listopadu • 14:46

Každý má právo mít svůj názor. Možná to bude tím, že jsme zvyklí jezdit plynule..Třeba 140 ale plynule. Nevyznaváme styl brzda /plyn/brzda. A rozhodně nejezdíme se zrakem upŕeným na ukazatel spotřeby. To dělám více u druhého auta s klasickým motorem.

Michal2
28. listopadu • 9:41

Když se tak dívám v provozu tak jsem snad ještě žádnou Toyotu corollu hybrid neviděl jet přes 120(podle radaru).Když takhle pojedeš třeba s tsi dejme tomu 1.0 nebo 1,5 v podobně velkém autě a pojedeš defenzivně tak jsi kolem +5l mimo město.Prostě hybrid je dobrý leda do města.Občas to ňáký hybrid vč suv pálí i 70 mimo město a pak tu píšou jak jezdí za 6l.

+
28. listopadu • 10:45

Hezký test a srovnání pohonů hybridů a CNG a spotřeby v různách režimech při konkrétních rychlostech je ve SM 47/2020. Někteří pseudoexperti si budu ale mlít to své a sebepřesvědčovat o něčem, co není pravda. Pro šetřílky vychází nejlépe CNG a auto s CNG je i levnější než hybrid.

petr r. (petrumr)
28. listopadu • 15:48

ne, pro šetřílky je prius hybrid na lpg. poláci to dělají. CNG je neperspektivní, někde vůbec nejsou plničky a když už tak tam potkáš autobus co plní láhve 50min normálně tak to je horší jak elektro. SM má za ukol přesvědčit lidi aby kupovali koncernové cng a nedaří se, i mhd odchází od cng.

.
27. listopadu • 15:56

Ano, každý má právo na názor a já ti ten tvůj nijak nevyvracím. O tom, co je to pomalá jízda, svižná jízda, rychlá jízda, dynamická jízda nebo dokonce agresivní jízda, o tom by se dalo nekonečně diskutovat. Stejně tak i o tom, co znamená jezdit se zrakem upřeným na ukazatel spotřeby.
V každém případě spotřeba pod 6 litrů s RAVkou není spotřeba plynulou rychlostí 140 km/hod. Plynule jet 140 km/hod znamená jet po prázdné dálníci, což je výjimka, to ví každý. A to, že se někdo plynule vleče po okreskách 70-80 km/hod a tím nemá důvod brzdit při dojíždění pomalejšího auta, nebo dokonce ho předjíždět a před vesnicí sundat nohu z plynu a rekuperovat do snížení rychlosti na 50 a níže, to je potom ta spotřeba pod 6 a někdy i pod 5 litrů (s kopce). Potkávám občas takové "plynule" jezdící řidiče na okreskách a hrozně mne serou, zejména, když se za nima vytvoří nervózní štrůdl 8-10 aut a bezpečné předjetí je v podstatě nemožné... Oni si v pohodě a sedí si ve svém vysokém velikém SUV a ostatní jsou jim fuk... (jedou přece plynule a "bezpečně"...)
Kam patříš, to ukazuje to, jako píšeš, že se zrakem upŕeným na ukazatel spotřeby to děláš více u druhého auta s klasickým motorem...
To potom jo, ta hybridní RAV je přesně to pravé pro tebe a proto sis ji koupil. Já bych v případě SUV volil naftu a spotřebu si hlídat nemusel. Pokud bych si ji hlídal, tak bych jezdil také pod 6 litrů a pokud ne, tak za 7 až 8 litrů, ale ne víc. Hybridem bych v takové případě jezdil ještě o takové 2 litry víc.

Peter(Charouz)
27. listopadu • 23:52

Takže plynulou myslím zároveň svižnou jízdu, ale ne agresivní. Po dálnici na adaptivní tempomat. A tou RAVkou jezdí z 99% manželka a ne vůbec loudavě ( cca 20tkm/rok) . Ja používám na cesty do práce C-Hr, předtím Avensis. A tu spotřeba si kontroluji, protože dost překračuje údaj výrobce ( díky stylu jizdy a prostředí, což jsou rakouské okresky.) Nepopírám, ze s tím umím mít i spotrebu o 1½ litru/100 nižší. Ale proč?

petr r. (petrumr)
27. listopadu • 16:40

kdybys koupil naftu, tak jezdíš po městě za deset.

Karel
26. listopadu • 15:17

Ten akumulátor asi nebude nikl metal-hybridový jak je v textu, spíš bych si tipnul že tam patří nikl metal-hydridový.
Ale víc by mě zajímalo proč se Toyota pořád drží téhle chemie a nepřešla už dávno na li-ion ?

Allamarein
26. listopadu • 19:07

Před pár lety to Toyota zdůvodňovala lepší odolností Ni-MH proti vysokým nabíjecím a vybíjecím proudům, jestli se toho drží dodnes, to netuším.

Karel
27. listopadu • 6:52

Ještě větší odolnost by v takovém případě měly mít klasické NiCd

Allamarein
27. listopadu • 8:05

Asi ano, ale u nich je problém s paměťovým efektem při částečném vybíjení. NiCd byly skvělé do přehrávačů a zařízení, kde se prostě vyždímaly až do dna.

.
26. listopadu • 17:01

Kvůli ceně a nasmlouvaným dodávkám. Snaží se přejít, ale jde jim to pomalu.

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 15:49

přešla, třeba yaris to má i 1,8 C-HR kdežto 2,0L má tu niklmetal, která je těžší, ale zase má výhodu při nízkých teplotách a při větším výkonu ta zvýšení hmotnost nevadí. Byl o tym článek do podrobna napsaný, oboje baterky jsou vylepšené a mají aktivní chlazení s filtrem.

goes
26. listopadu • 14:28

jak velkou to má palivovou nádrž 30 litrů..?

DoubleSix
26. listopadu • 14:43

Nádrž má na 55 litrů.

WRC Fabia R2 TwinCharger
26. listopadu • 14:24

to se svým wrc krámem pojedu bez problémů

WRC Fabia R2 TwinCharger
26. listopadu • 15:35

..neprojedes, nejsi toho auta panemB-]

Kankunen
26. listopadu • 14:12

Na tohle auto spáchala EU podvod. To auto sežere jen to, co do něj naleješ. PHEV žere navíc elektriku a to se dle EU nepočítá. Ano tu elektriku z jádra a uhlí, které tvoří CO2.

Kankunen
26. listopadu • 14:59

Lidi co to jste to za mantáci, napsal jsem neprůstřelnou pravdu.

děda Lebeda
28. listopadu • 13:16

CO2 z jádra? Napsal jsi leda tak neprůstřelnou blbost ;-).

petr r. (petrumr)
26. listopadu • 15:40

tebe to tak vykolejilo, že se ti třese ruka na myši? Tahle není plug in.

WP
26. listopadu • 17:10

Právě proto, ty jsi to ani nepochopil.

šofér
26. listopadu • 17:25

Tak právě proto, že to nejde dobíjet to žere navíc elektriku,jak píše Kankunnen? Řekl bych, že si stojíte na vedení vy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
26. listopadu • 18:42

"To auto sežere jen to, co do něj naleješ. PHEV žere navíc elektriku a to se dle EU nepočítá. Ano tu elektriku z jádra a uhlí, které tvoří CO2."Zkus to ještě jednou;-)

Kankunen
26. listopadu • 14:56

Lidi co to jste to za mantáci, napsal jsem neprůstřelnou pravdu.

WP
26. listopadu • 17:09

To spousta vědců ve středověku taky a víš jak dopadli;-)

Doporučujeme

Články odjinud