Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

šofér  |  08. 01. 2019 08:33

Auto hezké, cena......prostě Toyota!

Odpovědět  |   | 
karel.  |  08. 01. 2019 09:38

Cena slušná, design.....prostě Toyota.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 01. 2019 08:41

Hybrid nemá budoucnost

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  08. 01. 2019 11:18

Globalne ma samonabijaci hybrid velku buducnost (Rusko atd., Blizky Vychod, Latinska Amerika, Afrika, atd.), v EU/US sa tiez najdu zakaznici. Preco?
Realna EPA spotreba (mesto / dialnica120 / kombi) RAV4 AWD 2019:
benzin (25/33/28 mpg) - 9.4 / 7.1 / 8.4 l
hybrid (41/37/39 mpg) - 5.7 / 6.4 / 6.0 l
https://pressroom.toyota.com/releases/all+new+2019+toy... ...
Spalovak ma benzin/hybrid rovnaky, rozdiel vo vahe minimalny (cca +70kg hybrid, celkovo 1750kg), ale v meste je rozdiel spotreby -3.7 l (dialnica -0.7 l, kombi -2.4 l). Ten rozdiel urobila mala hybridna bateria NiMh 1.6kWh (244.8V x 6.5Ah).
Voci staremu hybridu sa zlepsila spotreba o vyse liter a hybridne AWD-i uz umoznuje krizenie naprav (zadna naprava ma Dynamic Torque Vectoring).

Odpovědět  |   | 
ACE  |  08. 01. 2019 11:46

Co bereš za budoucnost? Horizont 1 roku? 10 let? Pár století??? Takže se dá nesouhlasit i souhlasit

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 08:56

Je otazka jestli tu cenu obhaji, je to uplne nova platforma spoustu dilcich vylepseni ale cena pres 1milion tam uz je z ceho vybirat - vcetne zakladniho modelu Land Cruiseru

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  08. 01. 2019 09:09

Auto hezký, ale použitelný motor ani jeden. Diesel chybí úplně, dvoulitrová atmosféra s krouťákem na úrovni litrového TSI tříválce, hybrid se žravým 2,5 litrem.
WTF?!

Odpovědět  |   | 
kari  |  08. 01. 2019 09:40

Vím, že údaj 0-100 je jen jeden z mnoha, ale lecčemu může napovědět a auto se 175 koníky se rozjede na stovku za 11 sekund?
Hybrid má pak na kouli 800 kilo. No ale kupce si to najde, našla si je i v aktuální generaci.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 01. 2019 09:47

RAV je opakovane v Top10 svetove nejprodavanejsich modelu a vetsina se jich proda v hybridni motorizaci. Neni ani nejlevnejsi, takze to s ni (potazmo Toyotou) asi uplne marne nebude. Cesi maji holt radi neco jineho, ovsem radi vydavaji svuj vkus/nazor za etalon.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  08. 01. 2019 09:59

Nejde o česko, ale o Evropu celkově. To auto v poslední generaci míjelo evropský vkus. Toto vypadá podle mne velmi dobře i pro evropany, zdá se že díky C-HR našli designovou cestu. Ale motory to úplně zabíjí.

Odpovědět  |   | 
older  |  05. 02. 2019 18:44

Motory zabíjí šílenci z Bruselu, ne Toyota.

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 01. 2019 10:43

v aktuální generaci měl hybrid 4x4 na kouli 1500 kg (800 kg jen 4x2). Navíc aktuální generace byla přece jen o dost levnější - mezigenerační zdražení je značné...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 01. 2019 15:58

Těch 800 kg bude pro předokolku jen to není uvedeno pro 4x4 Hybrid bude určitě více aktuální Hybrid 4x4 má 1600 kg.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 10:16

Diesel vobec nechyba.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 10:45

Hybridni se zravym 2.5litrem - to je demagogie jako prase. Naopak hybrid zere nejmin a ma nejlepsi dynamiku - plne srovnatelne napr. s 2.0 TSI, na semaforech RAV4 vyhraje. Na dalnici bych to videl na plichtu protoze zrychlit z 110kmh na 140kmh tam hybrid moc nepomuze to musi byt silou motoru a RAV4 ma plochy kroutak kteremu sekunduje elektrina.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 11:17

Zo 110 na 140 v sportovom rezime v Aurise nie je problem :) Elektromotor ma rovnaky = maximalny krutak v kazdych otackach.

Odpovědět  |   | 
tom  |  08. 01. 2019 14:34

Opravdu? A který?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  10. 01. 2019 12:20

No že ujede RAV4 Hyb třeba Tiguanu 2.0TSI DSG na semaforech..no myslím, že spíš ne. Ale že to bude plichta mezi 110-140 tak to vím jistě, že nebude. Ale musím uznat, že současná RAV klame tělem..furt to nejede a najednou tam je 130 na okresce

Odpovědět  |   | 
MV.  |  11. 01. 2019 15:07

Ano neni tam ten turbo efekt ale pozvolne zrychleni coz klame zvlast pokud je clovek odchovan turbomotorem...

Odpovědět  |   | 
Tezza  |  20. 02. 2019 19:38

To je spíše vina CVT převodovky, partnerka má Toyota Altis 2.0l s 7mi stupňovým cvt a přesně toto se děje. Šlapne se na plyn chvíli nic a pak vyrazí jak splašená, proto s tim jezdím v manualním nastavením a radím pádly pod volantem

Odpovědět  |   | 
Sprite  |  28. 02. 2019 22:01

Myslím, že jo, na semaforech není moc aut, které se rozjedou rychleji.
Zrychleni 0-60 je super, pak už to taková sláva není. Ten elektromotor je fakt poznat

Odpovědět  |   | 
alexnovak  |  26. 03. 2019 19:39

Alfa Romeo Stelvio stojí 1.2 mil. a zrychlení má za 5,7 s/ 100 km.

Odpovědět  |   | 
a  |  08. 01. 2019 09:26

Tak zjevně se to asi někomu líbí, když píšete hezký. Já jsem se ale zhrozil, zvenku je to auto úplně otřesné. Bezradnost designérů, úplně nesmyslné kombinace tvarů stejně jako u mnoha jiných toyot. Důležitější je pro mě vnitřek, ale do tohoto bych ani nevlezl, tak to nezkoumám. Přitom třeba Camry je pěkná.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 09:47

Mne sa tentoraz s RAV4 do dizajnu trafili. S tou Camry si niesom celkom istý, hlavne ten interiér mi príde divný. Čo narobím, i tak sú obe káry úplne mimo môj rozpočet.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  08. 01. 2019 09:37

160 kW a zrychlení 8,4? To je výsměch.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 09:43

Ďalší pretekár.
Nič proti.
Na svojom aute mám zrýchlenie z 0 na 100 za cca 10sek a je to úplne v pohode.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  08. 01. 2019 09:48

Vůbec nejde o závodění, ale když už si zaplatím auto se 160kW, tak chci aby jelo jako auto se 160kW a když se praštím přes kapsu a koupím si auto s 300kW, tak chci aby jelo jako auto s 300kW a ne jako s hnojem.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  08. 01. 2019 10:01

To je něco na co si s s nástupem elektromobilů budeme muset zvyknout. Že 100kW TDI není 100kW v elektrice. Teda ty kW jsou samořejmě stejný, ale díky těžkým baterkám to prostě jezdí úplně jinak. Hybrid to samý.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 10:03

Možno sa pri aute sústredíš viac na kW ako Toyota.
Tá vsádza asi skôr na spotrebu. Na tak veľké SUV je jeho spotreba v meste celkom slušná, si myslím. A na jazdu v mestských zápchach aj to zrýchlenie dostačujúce. I keď mi je divné, že si dnes na trojkilometrové trasy po meste ľudia kupujú SUVčka ale proste je to tak.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  08. 01. 2019 10:54

No kdybych chtěl šetřit na spotřebě, tak si především nekupuji SUV, které je všechno jenom ne optimální z pohledu jízdních odporů (hmotnost, tvar, čelní plocha).

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 11:05

S tým sa dá súhlasiť. Ak ide predovšetkým pri kúpe auta o spotrebu. Ale ak chce niekto proste SUV a chce ho prevádzkovať viac v meste (už jedno z akého dôvodu - proste teraz je v móde SUV) tak tá nízka spotreba hybridnej RAV4 je silný argument. Ktoré iné podobne veľké SUV má tú spotrebu v meste obdobnú? A nebavme sa o dízlových autách, tie v meste motoricky trpia.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 10:49

Tak porovnejte s verzi 4x4 ktera zrychluje za 8,1s - to neni tak zle ne ?

U dvoukolky tam maji 8,4s protoze pri tom nastupu vykonu od elektromotoru by se zbytecne prohrabovalo a to I na suchem asfaltu (lze zkusit s aktualni rav4 ktera je o fous slabsi ale elektromotor zabere silne taky...)

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  08. 01. 2019 11:37

Ne, 8,1 je pořád tragické, 160kW odpovídá hodnota kolem 7 sec. Přes 8 znamená, že auto je buď nepřiměřeně těžké (což podle technických údajů není) nebo ty koně po cestě na kola někdo žere.
Audi Q3 169 kW 0-100 6,3 sec
Audi Q3 140 kW 0-100 7,4 sec
Audi Q5 140 kW 0-100 7,9 sec
SUV další konkurence v podobných výkonových hladinách jsou na tom podobně


Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 11:44

Samozrejme je to kompromis. Audi dela sportovne ladena auta, RAV4 je primestske SUV a motor i pohonna soustava je stavena s prioritou nizke spotreby - proto ma spalovaci motor velmi plochy kroutici moment a pomaha mu v urcitych momentech elektromotor.

Je to tedy o zamereni a prioritach zakazniku.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  08. 01. 2019 11:52

Kazdy pohon atmo/turbovstrek/diesel/hybrid ma iny dynamicky priebeh.
Napr. diesel so 400Nm ma vacsi zatah od nuly ako hybrid (linearny priebeh) a na stovke je rychlejsi o pol sekundy, ale pri pruznom zrychleni 80-120 je zase rychlejsi hybrid.
Toyota/Lexus ladi svoje vykonnejsie hybridy na cca 8s. Pre vacsinu zakaznikov to staci. Dalsi skok su sportove/vlajkove hybridy (cca 5s, LC/LS).

Odpovědět  |   | 
Pavel M.  |  08. 01. 2019 13:51

O pol sekundy? To by ten hybrid musel být od jiného výrobce a ne od Toyoty. Když si porovnám Auris hybrid a stejně výkonný naftový Golf, tak Golf je na stovce skoro o dvě sekundy rychleji a stejně tak zválcuje Auris v pružném zrychlení. Ne, hybridy Toyoty jsou na udávaný výkon podprůměrně dynamické ve všech režimech a navrch ještě mají legrační maximálku.
http://www.zeperfs.com/en/duel4538-2642.htm...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 14:10

No vidite jak se casy od 2013 zmenily, soucasna (odchazejici gen.) RAV4 HSD AWD vs. Tiguan 2.0TDI DSG 4motion - vyrovnany souboj : http://www.zeperfs.com/en/duel7231-6501.htm...

Tiguan tentokrat 2.0 TSI - opet vyrovnane : http://www.zeperfs.com/en/duel7231-7637.htm...
(BiTurbo tiguan samozrejme vyhraje nad RAV4 za vyssi cenu o 10tis EUR ...)

Takze jako auto do primestskeho provozu preferuju hybrid, pokud bych jezdil velmi rychle a mnoho dalnic tak samozrejme nafta.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 14:04

Co to je "výkonnější hybrid"? Já mám hybrid 450h a ten má 215 kW + elmotor a na stovce je za 6... nebo 5,9?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  09. 01. 2019 16:34

Já mám ten samý hybrid a na stovce je za cca 8, to by mě zajímalo, kdes na to přišel...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 01. 2019 00:07

Říkají to oficiální údaje výrobce, Lexus GS 450h, třeba i tady v testu:
https://m.autorevue.cz/test-lexus-gs-450h-f-spor... ...

Možná máš RX, ten taky používá ten pohon, ale ten neznám.

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  11. 01. 2019 16:21

Pozor, to je F - ko.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 01. 2019 16:31

To je jedno, F-Sport je jenom výbavový stupeň. Pokud je to GS 450h, tak má vždy stejný pohon a stejné zrychlení 0-100 za 5,9s a je jedno, jestli je to F-Sport, Executive, Premium, nebo jak se jmenují ty stupně (já mám Premium). U F-Sport co vím, tak je natáčení zadních kol, co pomáhá v zatáčkách, pak tuším tvrdší podvozek, pokud se nepletu. Premium má zase lepší sedačky a nějaké věci navíc, jinak cena byla cca. stejná.

Ale podstané je, že pohon a tím pádem dynamické parametry jsou stejné.

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  11. 01. 2019 17:06

Pravdu máš...

Odpovědět  |   | 
Peter  |  08. 01. 2019 21:03

Kolik centimetrů je rozdíl mezi 7,9 a 8,1 sec????

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 22:19

Nějakých necelých 6 metrů?

Odpovědět  |   | 
...  |  08. 01. 2019 10:50

Přesná, plně souhlasím, ze 160kW takhle trapný zrychlení.. Caterham Seven i se slabším motorem má 4,8s. Co teprve Radical SR1, ten se slabším motorem má dokonce 3,5s....
Takže jako toyoto, běž se zakopat!!! Všechny auta s výkonem přes 140kW můsí prostě zrychlit do 5s na 100km/h, jinak jsou to prostě nepoužitelný sračI

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  10. 01. 2019 20:55

Jen neznalek ..to srovna s Catrhamem. Boze tak zaprve 100kw drive neni 100kw jak dnes, emise, emise emise a spotreba spotreba spotreba..kvuli posr EU..tedy dlouhe prevody, prodleva po pridani plynu atd atd. Druha vec je vaha vozu a take jizdni odpor vzduchu cele karoserie ..tedy Cx. Jinak bezte se s tim projet..jiz ta aktualni 2,5i jezdi fajn..i raketa to nejni..a ani ta nova nebude..ale bohate splni to co od ni normalni kupujici bude cekat. Navic Toyota motory evidentne nesponuje..neb si chce udrzet status prakticky neporuchoveho auta v benzinovych variantach...asi vse

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  11. 01. 2019 16:25

Ty budeš asi nějaký Lojzíček…, viď? Tady se bavíme o rodinném autě a ty sem taháš sporťáčky. To může vážně, jen trouba. Tohle auto je na pohodové ježdění a ne na závodění.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 10:14

No to je v pohodě, patrně sis koupil průměrně výkonné auto a počítáš s takovou nic moc dynamikou. Ale ve vrcholné motorizaci za milion?

Já měl třeba Volvo S80, bylo to taky dost těžké auto, výkon sériovo 151 kW a dynamika 0-100 za 8s. Ale počítám, že u té RAV4 bude výhoda jinde, řekl bych v pružném zrychlení, díky hybridnímu pohonu.

Odpovědět  |   | 
Mv.  |  08. 01. 2019 11:02

Ano pružné zrychleni do takových 100kmh je výborné. Ale to primarne primestske SUV, hybrid na dalnici moc neusetri takze tam postrada smysl - nevyhraje oproti nafte, ale příměstský provoz tam je spotreba opravdu nizka.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 11:25

Prave som to na svojom hybridnom Aurise cez vikend otocil do Francuzska a spat - cely cas daz a sneh, teploty -2 az +4.

Vacsinu casu na tempomat zaseknuty na GPSkovych 117 km/h (tesne pod 130 na tachometri).

Priemer oboma smermi 5.3 litra benzinu.

Velmi silno pochybujem o tom, ze by to podobne velky diesel s automatom dal za menej.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 11:28

Ano pokud nemluvime o nemeckych dalnicich tak se da urcite usetrit.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 01. 2019 12:00

Nemecko je v Evrope vyjimka. Usporne umi samozrejme i moderni benzin/nafta a predevsim ma vliv styl jizdy, Akorat ty moderni spalovaky budou v kolonach (popojizdeni, brzda/plyn) dale chrlit sracky (narozdil od elektromotoru) - tady je kouzlo hybridu (usporu litru ma 100 snad uz dnes nikdo neresi).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 12:32

Do Francuzska sa ide z nasich koncin cez Nemecko....

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 12:33

Ano dava smysl aby si pan kvuli ceste do francie koupil naftove auto na ty "autobahn"...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  08. 01. 2019 11:52

A to je právě ono. Proč jsi jel 117 a ne třeba 125 nebo 145. Já ti odpovím, o kilometr více, vypnul by se ti hybrid a stalo by se z toho rozežrané prase. Nezlob se na mě, ale přes celé Německo se vláčet 117, každý nemá takový fetiš.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 12:01

Zadny hybridni pohon se nevypina - pokud chci jedu RAV4 160kmh dle GPS klidne hodinu, dve ...ale nevyplati se mi to na spotrebe - jednoduse to auto uz jede mimo optimalni rozsah a usetreni na palivu se pak uz nekona a jak je znamo cim vice je naftovy motor zatizen tim pracuje efektivneji. Takze verim ze zrovna v nemecku maji opravdu ty naftove koraby smysl.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 12:39

1. Hybrid v HSD sa 'vypnut' neda. Vdaka 'hybridu' (v tvojom obmedzenom chapani), to auto celkom dobre zrychli zo 110 na 140 :) Ano, su situacie, ked sa o pohon stara len spalovaci motor, ale to sa stava pri akejkolvek rychlosti.
2. Preco som siel 117? Pretoze boli mizerne podmienky (ako som pisal) a vacsina ludi jazdila +/- rovnakou rychlostou.
3. Ked jazdime v lete (na 17-tkach) a sme zaseknuti medzi 130-140 GPS, tak jazdime za 5.6-5.8.

Chlapce, ked nevies, ako funguje HSD, tak radsej nic nepis. A ver mi, ze realita nemeckych dialnic sa od tvojich hmlistych predstav dost vyrazne odlisuje.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 01. 2019 20:58

Takže si vlastně napsal že hybrid nemá smysl na dálnici protože i s Octou a 1l tsi na dálnici při těch max 130gps a jízdy dle provozu pojedeš za 6l taky.Navíc ta francie kde přes hustotu radarů se rychlost nepřekračuje o víc jak 2km a na silnicích mimo dálnici platí 80km/h..to se pak jede úsporně.(ten auris při ca 130ti jede 117?)

Odpovědět  |   | 
Jan  |  10. 01. 2019 09:30

No jo, Octa jede při 130 na tacháku 185, Octa 1,9TDI dokonce 195 km/h. Ta navíc jezdí při 130 dle gps za -2/100. A 1.0 tsi je opravdu držák. Zvlášť nejlepší jsou ty z AAA, po důchodci, co s tím jezdil akorát jednou za měsíc na poštu pro důchod. A ještě nějaké pohádky z dílen Octamozků?

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  08. 01. 2019 22:13

Za 6,6 litru nafty jsem jezdil Passatem combi do Rakouska do Ischglu,rychlostni prumer 122km/h. 4lidi a kufr plny bagaze. Motor 1.9tdi 77kw cipnuty. Nevim jaka je vyhoda tveho hybridu kdyz i krap 10let stary je schopen jet s podobnou spotrebou i rychlosti. Passat je o tridu vyssi nez ta tva mrdka.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 01. 2019 07:31

Nechrli ostatnim v zacpach a pri popojizdeni atp lidem sracky/jedy do xychtu Hybrid vazne neni apriori o uspore paliva.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  09. 01. 2019 21:38

nesmis byt takovi cita a verit vse zelenym hlavam. Hybrid je uplne k nicemu. tech par gramu NOX co vypusti mene nas nespasi.staci se podivat zv globali kdo nejvice znecistuje ovzdusi. Auta to rozhodne nejsou...

Odpovědět  |   | 
Martin S.  |  09. 01. 2019 22:19

Ano, souhlasím s Vámi. Bohužel na auta můžete snadno ukázat, stačí se kouknout z okna. A je na nich postavena celosvětová ekonomika. Nejenom jejich výroba a vše spojené s ní, ale hlavně provoz.

Elektrovozy a jejich filosofie je ušlechtilá myšlenka, ale jenom pokud budou napájeny elektřinou z nejlépe obnovitelných zdrojů, reálně však spíše z jaderných elektráren a případnou kombinací jádra a obnovitelných zdrojů při současném stavu technologické vyspělosti. Rozhodně ale NE pálením hnědého uhlí v elektrárnách uhelných!!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 01. 2019 09:08

Klima atd je globalni vec, to je fakt. Ale protoze Asie a Amerika na to se###, budeme se chovat stejne? Koho resp jak omezuji/ohrozuji hybridy?

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  10. 01. 2019 20:59

Rozdil je ZASADNI , ze za jeho zivotnost nezabije celkem slusnou radku lidi jako ty v dieslovem VW. On nazabije ani jednoho!

Odpovědět  |   | 
Martin S.  |  09. 01. 2019 21:33

Předtím:
1. Mercedes B180 (T245) - motor 1.7L, 85kW benzín, 5s. manuál - po celkem 72.000 km průměr 7.3 L / 100 km, jízda převážně město, využití na dojíždění do práce (Praha - Praha) a jako rodinné auto.

2. Mercedes B180 CDI (T246) - motor OM 651, 1.8L, 80 kW nafta, 7s. automat - po celkem 123.000 km průměr 4.9l / 100 km, jízda město a dálnice, denně do zaměstnání (Praha - Kolín) bylo možné v létě jezdit mezi 3,5 - 4 L / 100 km (min. spotřeba, když jsme se spolu s jiným kolegou hecovali, kolik to šlo 3,00 l / 100 km tam i zpět), v zimě mezi 4,5 - 5 L / 100 km, dále jako rodinné auto na delší přesuny.

Nyní: Mercedes C220d 4MATIC (S205) - motor OM 651, 2.1L nafta, 125 kW, 7s. automat - po 27.000 km průměr 6.3 L / 100km, permanentni 4 kolka, využití na dojíždění do práce - město (Praha - Praha) a jako rodinné auto (spíše delší přesuny).

Když to tak tady čtu a slyším i kolem sebe, tak je to vlastně v pohodě. A to se říká, že Mercedes žere i trávu kolem cesty

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 12:25

Mohu srovnávat...

Jezdil jsem skoro 3 roky Volvo S80 D5 AWD 151 kW (oficiálně upraveno na 165 kW), automat, svižné auto 0-100 za 8s. Jezdil jsem s tím více-méně dálnice tempomat na 130 km/h, něco málo i kolem baráku, město. Spotřeba za 110 tisíc km byla 7,6.

Teď jezdím hybridem, je to Lexus GS 450h, celkový výkon asi kolem 255 kW, dynamika mnohem lepší 0-100 za 6s, pružné zrychlení taky lepší, auto je celkově živější (a tišší) než to Volvo. Hmotnostně jsou oba vozy +- na tom stejně. S Lexusem jezdím ten samý styl jako s Volvem, najeto zatím 6000 km a spotřeba je 7,7. Počítám ale, že v létě to bude lepší, protože teď když je zima, tak furt startuje ten spalovací motor, i když je baterka plná,což zvyšuje spotřebu.

Ale je možné, že pokud bych na dálnici jezdil kolem 160-180, tak by ta spotřeba sice vystoupala u obou aut, ale u S80 by byla výrazně nižší než u toho GS. Ale jezdím tak, jak jezdím a za mě je zkušenost taková, jak jsem napsal.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 14:29

Jen dodám, že hodnoty spotřeby jsou podle dotankování a ne podle palubního počítače. Ten totiž v Lexusu tu spotřebu asi jenom odhaduje, protože někdy to souhlasí s dotankováním a někdy se sekne o půl litru, nechápu. U Volva to bylo taky nepřesné, ale tak nějak furt stejně, ukazovalo to o cca. dva deci menší spotřebu než skutečnost.

Odpovědět  |   | 
Martin S.  |  09. 01. 2019 22:00

Vůz Mercedes C220d 4MATIC (S205) - motor OM 651, 2.1L nafta, 125 kW, biturbo, 7s. automat - po 27.000 km průměr 6.3 L / 100km, permanentni 4 kolka, využití na dojíždění do práce - město (Praha - Praha) a jako rodinné auto (spíše delší přesuny).

Květen 2018, Praha - Kaprun a zpět, rodinná dovolená, tedy auto plně naloženo, 2 dospělí, 2 děti, bagáž. Ujeto 1130 km, dotankováno cca 60 L nafty, reálná spotřeba 5,3 L / 100 km, spotřeba dle palubního počítače nakonec před Prahou skočilo z 5,2 na 5,3 L / 100 km. Trasa: v ČR - Dálnice + silnice 1. třídy, v Rakousku - Dálnice, Rychlostní silnice + silnice 1. třídy, vše s dodržováním předepsaných rychlostních limitů + 10%. Pozn. letní pneumatiky Continental SportContact 5, rozměr 225/50 R17, tlak kolem 2,7 bar na obou nápravách.

Dále he třeba zmínit, že tankuji vždy a pouze lepší naftu, většinou v Praze Čakovicích u Globu Diesel Premium a navíc přidávám aditivum VIF Diesel.


Odpovědět  |   | 
martin  |  08. 01. 2019 10:35

Az vyskusas nejake naozaj auto, budes inac hovorit. Kdo si koupi Fabii, z rizeni ma fobii.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 10:47

Fabiou som jazdil. To bude takých 10-12 rokov čo som v nej sedel naposledy. Bolo to už vtedy také divné auto celé. Možno sa to vývojom ďalších generácií zlepšilo, to netuším.
Každopádne jazdím gro v meste a zrýchlenie do tých 10s z 0 na 100 je na to v pohode. Ale RAV4 by som si nekúpil z iných dôvodov.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 10:09

Mam pocit, ze se v poslednich letech snad jiz 1^100 (https://en.wikipedia.org/wiki/Googol)... vysvetlovalo, ze X [kW] hybridu neodpovida X [kW] samotneho spalovaciho motoru. Duvody proc tomu tak je, lze take bez problemu dohledat. Presto to stale nekteri nechteji chapat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 10:18

Nezabudni sa pri svojom hodnoteni auta pozriet, do kolko je naciachovany tachometer...

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 01. 2019 10:18

Tak o tomhle autě (hybrid 4x4) jsem na základě zkušenosti se stávající (ne až tak drahou generací) vážně uvažoval, ale když teď vidím ty ceny, tak teda nevím nevím. Předpokládám, že u Toytoty nedostanu slevu 15-25% jako u evropských výrobců, ale spíš tak 5-7% (poslední zkušenost).

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 01. 2019 10:29

a navíc - teď koukám, že hybrid má i ve čtyřkolce max. hmotnost přívěsného vozíku 800 kg. Buď je v tabulce chyba a nebo je to už úplně o ničem. U stávající generace to u 4x4 bylo 1500 kg a omezení na 800 kg měla jen 4x2).

Odpovědět  |   | 
Toky  |  08. 01. 2019 10:42

Tie ceny sú ozaj vysoké. Ale to sa po nejakom polroku podľa mňa upraví. Urobí sa nejaká akcia na výbavu alebo niečo také. Nieže by to bolo pre mňa aktuálne tak či onak.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 01. 2019 11:28

Ja som dostal 14%...

Nebol to moj pripad, ale viem o ludoch, ktori sa stali clenmi spolku lesnikov ci coho, pretoze Toyota ma pre lesnikov zlavy (a dalsie profesie tiez).

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 01. 2019 19:49

tak se 14% dole už by to vypadalo o něco líp...

Spolek lesníků - wow, a jako bonus zbroják na brokovnici, jdu do toho

Odpovědět  |   | 
H  |  08. 01. 2019 11:13

Uz opravili tu katastrofalnu hybridnu 4kolku?

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 11:22

Ano. Ale katastrofalni neni, je velmi dobre pouzitelna i pres sva omezeni

Odpovědět  |   | 
Darebák  |  08. 01. 2019 13:27

Tak, nevím, jak nová verze Toyoty, ale u Lexe NX 300 ta čtyřkolka byla tragická. Opravdu je to dělané na jizdu po městě. Ale svezení za běžných podmínek je parádní. Jen to holt má své omezení...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  08. 01. 2019 13:54

Tak ono o serioznim pouziti v narocnych podminkach ani nelze uvazovat kdyz to ma podvozek o stejne vysce jako napr. Octavia Scout. a je to cele oplastovane.

Jsou tam dva problemy : 1) zadni naprava ma sice velky kroutak ale maly vykon cca 20-30kw takze nevytahne cele auto pokud je predni naprava bez trakce.
2) otevrene differencialy - takze kola se bezmocne toci pokud nemaji absolutne zadnou trakci (typicky test krizeni naprav nebo na valcich), pokud se to stane v realne situaci staci na to prokluzujici kolo nasadit nejaky nouzovy retez a lze se z toho dostat. Osobne sem ale se starou RAV4 takhle nikde neuvaznul jak 30cm neprohrnuteho snehu na polni ceste tak mokrou louku s vozikem dreva ~ 600kg zvladnula v pohode - vetsi extremy sem nejel.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  08. 01. 2019 14:03

Ako pisem hore, uz to ma na zadnej naprave Dynamic Torque Vectoring (rozdeluje moment na lave a prave koleso, pomoc pri krizeni naprav). Nove znacenie AWD-i.
Standardne ma Multi-Terrain Select (mud, sand, rocks, dirt & snow). Plus na znizenie spotreby ma Rear Driveline Disconnect system (odpojenie zadneho pohonu).
https://pressroom.toyota.com/releases/all+new+2019+toy... ...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  08. 01. 2019 14:14

Dodavam, ze stale je to hybrid s urcitymi obmedzeniami, zadny elektromotor je len 40kW (predny 88kW + spalovak) a potiahne to len minikaravan do 800kg.
https://toyotanews.pressroom.toyota.com/releases/2019+toyota+rav4... ...

Odpovědět  |   | 
Martin R.  |  29. 05. 2019 22:21

Omezení hmotnosti přívěsu na 800 kg platí jen pro dvoukolku!
Čtyřkolka má 750/1650 kg (nebržděný/bržděný přívěs).
1650 kg už stačí na slušně velký přívěs

Odpovědět  |   | 
Wagner  |  08. 01. 2019 16:52

Určitě výrazně lepší volba než korejský plagiat a krumpl. Toyota je jen jedna.

Odpovědět  |   | 
Ra  |  08. 01. 2019 19:17

Ta cena je strašná jinak volba značky dobrá.léta byla Toyota světová jednička,ale u nás je značně znevýhodněná!10x lepší než Škodovka!Kdo se projel ví o čem je řeč.Hybrid je jen výstřel špatným směrem.

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 01. 2019 19:52

Hybrid je zcela OK, ale za tuhle cenu to budou kupovat leda firmy z Prahy kvůli prolobované výjimce v parkovacích zónách. Když firma ušetří 36tis ročně za každé auto, tak to už je znát...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 01. 2019 20:36

Ceny se hnou dolu a Toyota obvykle dela zajimave akce. Do soukromych rukou jde u nas 1/4 prodanych aut, zbytek na firmy. Radeji centrum plne zvyhodnenych hybridu nez 15+ let starych vykuchanych dotahnutych naftovych vraku. Zdravi 'prazak'.

Odpovědět  |   | 
gizzi  |  08. 01. 2019 21:00

Pro Marek 71
Tak to bych chtěl vidět jak jezdíš z 255kw Lexusem za 7,7l
A nejezdíš náhodou za 5 l
Ty KW musí byt zná i na spotřebě.
A určitě nejezdíš 60-70 že ano
Na co by ti pak byl 255kw Lexus

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  08. 01. 2019 22:17

Jezdil si s tím nebo jenom mluvíš do větru o něčem o čem nemáš páru?

Eviduji každé tankování a zapisuji do aplikace Fuelio. Max spotřeba za nádrž byla 8,23 min spotřeba 7,34 a průměr 7,72. Je mi fuk, jestli mi věříš, ale taková je realita. Ostatně, koukni na testy a nebo na spotřebu na spritmonitor.de.

Jezdím většinou dálnice tempomat 130 a okresy a město něco málo přes povolenou maximalku. Ale nejezdím jako hovado brzda plyn to je fakt. Ale když potřebuji, ten výkon využiji.

Odpovědět  |   | 

Ja mu to verim. S hybridem se musi clovek naucit jezdit a deji se zazraky. Redaktor Bobkoveho listu kterej jezdil stodvacitkou a pak sluzebnim dieselem to za tyden nezvladne a proto jsou ty spotreby v testech tak vysoke. Pan co se s nim obcas bavim ma jako auto do mesta Yarise Hybrid a jezdi s nim za 3,5. Jeho pani ktera po tom meste urcite nejezdi rychleji ma spotrebu 5. A je to jedno a to same auto. Druhe auto maji S5 se kterym ona jezdi za 7,5 a on minimalne za 10.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 

Vetsina z vas tady diskutuje o naprostem hovne. Tim mam na mysli vase bezbrehe placani nesmyslu o maximalce, pruznem zrychleni apod. Cely zivot jsem v Nemecku, ktere je motoristicky prece jenom o neco vyspelejsi a vite ze nadpolovicni vetsina ridicu tady nikdy nejela rychleji nez 150? Ze skoro nikdo auto nevybira podle maximalky a zrychleni? Moje typicka cesta po Nemecku ( a nejenom moje a je jedno na jakou vzdalenost ) probiha po ( vetsinou ) dalnicich asi tak, ze jedu na limitu, resp. 10% pres, tj. vetsinu cesty muzu jet teoreticky v levem pruhu. Malokdy se mnou nekdo drzi krok dele nez 10 km, drtiva vetsina cca 70-80% jede stale v pravem pruhu ( pouze kdyz je pred nima vylozene pomalej nakladak nebo duchodce, tak se ho nekteri odhodlaji predjet ) a velice zridka ( jedno auto na cca 10 km ) mne nejake auto predjede. A ne, nejsou to Porsche, Ferrari a dvoulitrove diesely s drtivym kroutakem. Vetsinou jsou to daleko horsi auta nez si kdo umi predstavit a uz pri tech 130 jsou ona i jejich ridici na hranici moznosti. Vetsina z nich jsou adolescenti v Puntech, Golfech a podobnem odpadu, ridici dodavek - u tech plati obzvlast, ze cim horsi plaketa na prednim okne, tim je rychlejsi. Rozjet se totiz na vic nez 150 znamena okamzite zase brzdit. Opravdu a naprosto vazne, takze vase halucinace jsou naprosto neopodstatnene a zavodnicke geny v sobe maji jenom anonymni diskutujici.
Zrovnatak jako vase predstavy ze Hyundaie a Skodovky si kupuji v Nemecku Turci, Polaci, Rusove apod. Ti si kupuji vetsinou nemecka ( at uz ojeta, ci nova ) auta, protoze si mysli, ze budou vic Nemci. Chytrej Nemec si koupi misto Passata tu Octavii. Apropo, toho Passata si nemusi nikdo kupovat, toho kdekoliv nafasuje.
Jo, a jezdim E63 S, novou M3 a kdyz chci trochu masochismu, tak E46 M3.
A ani na tech par kilometrech kde je neomezena rychlost clovek nema vetsinou sanci neco vyzkouset.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 08. 01. 2019 21:39

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2019 21:36

Německo jsem jel jen párkrát (dvacet jízd?), ale s tímhle plně souhlasím.
Ještě bych doplnil, že když už mě někdo fakt "předletěl", byl to nadržený manažer v Superbu s pražskou registrací.

Odpovědět  |   | 
Pavel Max  |  08. 01. 2019 22:25

Bože to je tak příšerné auto, že jsem to musel napsat. Kde se poděla krása aut. Příšerné boční linie a ty blatníky, škoda mluvit. Kvalita bude asi dobrá, ale to je vše.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  08. 01. 2019 22:51

Škoda, že není v nabídce RAV4 EV, tak jako před lety. Možná bych uvažoval o změně... Ale i ta "jedničková" stále jezdí jak zamlada, a místo benzínek tankuju v garáži ze zásuvky....

Odpovědět  |   | 
E15  |  09. 01. 2019 01:34

Tak je fakt, že cenu nasadili jako za plug-in hybrid

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 01. 2019 10:12

Za mě se Toyota trefila přesně kam bych si přál.

Systém pohonu má dlouhodobě dostatečně a slušně vyladěný (oproti třeba novému Cr-v).
Design sice extravagantní ale nevypadá to jako 1000 dalších aut kolem.
V interiéru super, display navigace je krásně vysoko a má kolečka na ovládání.
Pokud bude stejně prostorná jako ta předchozí tak to nemá chybu.
A cena je prostě vyšší než u doprodejů staré generace ale pokud se podívám na 4x4 automat s dostatečnou výbavou tak nevidím nic jiného stejně velkého co by stálo zásadně méně. Vše se pohybuje kolem 1mil (jen namátkou právě Cr-v, Tuscon, Kodiaq a bratři atd.)
Navíc se to nekrade a dle info kolem moc nekazí.
A hybrid je právě ta správná cesta. Ve městě moc nežere a na dálku je to obyčejné auto co nemusí stát každých 400km hodinu u nabíječky, natankuje kdekoliv a rozhodně se nebojím že v nejbližších 10 letech začnou zanikat benzinky 😉

Odpovědět  |   | 
Mv.  |  09. 01. 2019 12:00

Krade se, v nemecku je mezi TOP 10 nejvice kradenymi a pojistne na rav4 je velmi vysoké, na slovensku se jich krade take dost viz novinové clanky.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 01. 2019 11:18

tak kolem milionu se to sice pohybuje, ale zatímco Toyota je cca 100tis nad milionem, tak konkurence je cca 100tis pod milionem. A 200tis rozdíl už je docela dost, pořád se bavíme o obyčejných mainstreamových autech, kde se prostě 200tis počítá...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 01. 2019 19:54

Drtiva vetsina lidi nema ani nahodou na auto za 900k resp 1.1m... myslim, ze ani pro firmy ani pro obcany to neni mainstream (ikdyz celosvetove prodeje a kupni sila jinde tomu celkem nahravaji). 3/4 prodanych aut u nas jsou na firmu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 01. 2019 13:13

Mainstream to samozřejmě je, protože to není prémie (což je v rámci daného koncernu Lexus). Že ne to většina lidí (ať už v ČR nebo celosvětově) nemá, je jiná věc. Jsou země, kde je to zcela obyčejné bežné auto pro běžnou populaci. V ČR je potřeba to protáhnout přes firmu, aby se cena dostala na přijatelnou úroveň (sleva + úspora na DPH + úspora na DPPO + úspora na srážkové dani z podílů na zisku), pak se člověk dostane na cca 50% ceníkové ceny. Proto je tolik aut firemních...

Odpovědět  |   | 
Alfons  |  09. 01. 2019 14:19

Proč tam cpou ten cvt sajrajt, když třeba v USA používají 8. stupňové automaty, které by byli mnohem lepší.

Odpovědět  |   | 
Sprite  |  14. 04. 2019 09:27

Možná proto, že vítám žádné ct není.

Odpovědět  |   | 
marian  |  13. 01. 2019 20:10

Niekto si z nas robi srandu. V USA sa RAV4 v najvyssej vybave s motorom 2.0 predava za 33500 dolarov co je 29000 euro a v nasich koncinach za 41000 euro. Cakal som len maly rozdiel, ale az takyto drasticky priepastny to so necakal. Rad by som vedel, kto robi takuto neferovu politiku.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  28. 03. 2019 13:44

Pretože ceny v USA sa udávajú bez VAT - čo je u nás DPH, pretože VAT má každý štát USA podľa seba.

Odpovědět  |   | 
mobile ninja  |  22. 03. 2019 23:05


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 145 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A