Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

Na konci března tomu bude rok, co se Toyoty RAV4 páté generace poprvé představila na autosalonu v New Yorku. Evropská premiéra proběhla loni na podzim v Paříži, než se ale poprvé svezeme na českých silnicích, bude to ještě trvat. Dynamická prezentace pro novináře totiž proběhne až v únoru a české testy obvykle startují až poté. Čekání si ale můžeme zkrátit lehkým průletem ceníku pro náš trh.

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nabídka je rozdělena do čtyř linií (Active, Comfort, Selection a Executive), oba nabízené motory mohou pohánět přední i všechna čtyři kola. Nejlevnější možností je dvoulitrová předokolka s manuální převodovkou za 719.900 Kč, která má v základní výbavě třeba adaptivní tempomat, manuální klimatizaci, parabolické bi-LED světlomety, ocelová 17palcová kola, infotainment se 7palcovým displejem, sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, protikolizní systém či elektronickou parkovací brzdu.

Příplatek za převodovku Multidrive-S činí 50.000 Kč, počítejte ale s nutností přikoupení paketu Business za 30.000 Kč (pro hybrid za 20.000 Kč). Ten zahrnuje přední mlhovky, litá 17palcová kola, zadní parkovací kameru se statickými vodicími čarami a dojezdovou rezervu. S touto linií si můžete sáhnout i po hybridu za 864.900 Kč, případně hybridní čtyřkolce za 914.900 Kč. Ryze benzinová čtyřkolka s výbavou s výbavou Active však v ceníku nefiguruje.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Za výbavu Comfort se připlácí 50.000 Kč a otevírá se s ní možnost volby benzinové čtyřkolky s manuálem i automatem. V porovnání s Active dostanete navíc automatickou klimatizaci, 8palcový displej infotainmentu, větší palubní počítač, zadní parkovací senzory, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, u čtyřkolek s automatem výběr jízdního módu a dynamické vektorování točivého momentu, litá 17palcová kola, obložení interiéru v imitaci kůže nebo dešťový senzor.

Zvážil bych příplatek za paket Style (40.000 Kč), zahrnující lité osmnáctky, zatmavená zadní okna, bezklíčové odemykání a startování, bezdrátovou nabíječku telefonů a bezdotykové otevírání kufru. Máchnutí nohou pod zadním nárazníkem však zafunguje pouze v případě, že vůz nevybavíte tažným zařízením.

Test Toyota RAV4 D4-D: Slušný průměr

Test Toyota RAV4 D4-D: Slušný průměr

Verze Selection je vyhrazena hybridu s předním pohonem i čtyřkolkou (vždy s hybridní planetovou převodovkou e-CVT). V prvním případě se bavíme o částce 999.900 Kč, příplatek za čtyřkolku činí 50.000 Kč. Výbava zahrnuje parkovací senzory, ambientní diodové osvětlení, upozornění na nízký stav kapaliny v ostřikovačích, projektorové bi-LED světlomety s ostřikovači, vyhřívané čelní sklo, litá 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla nebo čalounění kombinující syntetickou kůži s textilií.

Ani vrcholná výbava Executive není dostupná pro všechny kombinace pohonů. U předokolek je na výběr pouze hybrid s cenou 1.059.000 Kč, do milionu se pak vejde pouze ryze benzinová čtyřkolka s manuální převodovkou. Přes hranici 1,1 milionu se pak dostává hybrid v pohonem všech kol.

Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s předním pohonem
Motor 2.0 Valvematic 2.0 Valvematic 2.5 Hybrid
Převodovka 6M CVT e-CVT
Zdvihový objem [cm3] 1986 1986 2487
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 129/6600 129/6600 160**/-
Točivý moment [N.m/min] 208/4300-5200 208/4300-5200 221/3600-5200
Maximální rychlost [km/h] neudána neudána neudána
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 10,7 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 5,6 4,6
Max. hm. přív. vozíku [kg] 2000 1500 800
Cena Active [Kč] 719.900 769.900 864.900
Cena Comfort [Kč] 769.900* 819.900 899.900
Cena Selection [Kč] - - 999.900
Cena Executive [Kč] - - 1.059.900
*pouze s paketem Business za 30.000 Kč, ** výkon hybridní soustavy

Ve standardu dostanete zpětné zrcátko Smart view, panoramatický monitor okolí vozu, vnější kliky dveří s chromovaným dekorem, k automatické převodovce se vážou páčky pro řazení pod volantem, sedadla jsou vyhřívaná a kombinují přírodní a syntetickou kůži, audio zvládá příjem digitálního signálu (DAB) a nechybí systém upozorňující na dopravu za vozidlem (u hybridu s brzdnou funkcí). U linií Selection a Execitive si navíc můžete připlatit za audio JBL s devíti reproduktory (25.000 Kč) a panoramatické střešní okno (35.000 Kč).

Pro všechny z uvedených linií si můžete připlatit za navigaci v českém jazyce (19.900 Kč), povinná výbava vyjde na pět stovek, záruka na 5 let s omezením na 160.000 km je za 15.500 Kč a křemíková vrstva laku s pětiletou trvanlivostí stojí 8500 Kč. Sluší se zmínit i sadu Adventure zahrnující boční nášlapy a deflektory dveří a kapoty (24.900 Kč) a sadu Transport za 8900 Kč, jejíž součástí jsou střešní příčníky a plastová vana v zavazadlovém prostoru.

Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s pohonem všech kol
Motor 2.0 VM AWD 2.0 Valvematic AWD 2.5 Hybrid AWD
Převodovka 6M CVT e-CVT
Zdvihový objem [cm3] 1986 1986 2487
Válce/ventily 4*4 4*4 4*4
Největší výkon [kW/min] 129/6600 129/6600 163*/-
Točivý moment [N.m/min] 208/4300-5200 208/4300-5200 221/3600-5200
Maximální rychlost [km/h] neudána neudána neudána
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 11,0 8,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 5,9 bude upřesněna
Max. hm. přív. vozíku [kg] 2000 1500 800
Cena Active [Kč] - - 914.900
Cena Comfort [Kč] 819.900 869.900 949.900
Cena Selection [Kč] - - 1.049.900
Cena Executive [Kč] 999.900 1.049.900 1.109.900
*výkon hybridní soustavy
TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky