Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.
Na konci března tomu bude rok, co se Toyoty RAV4 páté generace poprvé představila na autosalonu v New Yorku. Evropská premiéra proběhla loni na podzim v Paříži, než se ale poprvé svezeme na českých silnicích, bude to ještě trvat. Dynamická prezentace pro novináře totiž proběhne až v únoru a české testy obvykle startují až poté. Čekání si ale můžeme zkrátit lehkým průletem ceníku pro náš trh.
Nabídka je rozdělena do čtyř linií (Active, Comfort, Selection a Executive), oba nabízené motory mohou pohánět přední i všechna čtyři kola. Nejlevnější možností je dvoulitrová předokolka s manuální převodovkou za 719.900 Kč, která má v základní výbavě třeba adaptivní tempomat, manuální klimatizaci, parabolické bi-LED světlomety, ocelová 17palcová kola, infotainment se 7palcovým displejem, sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, protikolizní systém či elektronickou parkovací brzdu.
Příplatek za převodovku Multidrive-S činí 50.000 Kč, počítejte ale s nutností přikoupení paketu Business za 30.000 Kč (pro hybrid za 20.000 Kč). Ten zahrnuje přední mlhovky, litá 17palcová kola, zadní parkovací kameru se statickými vodicími čarami a dojezdovou rezervu. S touto linií si můžete sáhnout i po hybridu za 864.900 Kč, případně hybridní čtyřkolce za 914.900 Kč. Ryze benzinová čtyřkolka s výbavou s výbavou Active však v ceníku nefiguruje.
Za výbavu Comfort se připlácí 50.000 Kč a otevírá se s ní možnost volby benzinové čtyřkolky s manuálem i automatem. V porovnání s Active dostanete navíc automatickou klimatizaci, 8palcový displej infotainmentu, větší palubní počítač, zadní parkovací senzory, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, u čtyřkolek s automatem výběr jízdního módu a dynamické vektorování točivého momentu, litá 17palcová kola, obložení interiéru v imitaci kůže nebo dešťový senzor.
Zvážil bych příplatek za paket Style (40.000 Kč), zahrnující lité osmnáctky, zatmavená zadní okna, bezklíčové odemykání a startování, bezdrátovou nabíječku telefonů a bezdotykové otevírání kufru. Máchnutí nohou pod zadním nárazníkem však zafunguje pouze v případě, že vůz nevybavíte tažným zařízením.
Verze Selection je vyhrazena hybridu s předním pohonem i čtyřkolkou (vždy s hybridní planetovou převodovkou e-CVT). V prvním případě se bavíme o částce 999.900 Kč, příplatek za čtyřkolku činí 50.000 Kč. Výbava zahrnuje parkovací senzory, ambientní diodové osvětlení, upozornění na nízký stav kapaliny v ostřikovačích, projektorové bi-LED světlomety s ostřikovači, vyhřívané čelní sklo, litá 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla nebo čalounění kombinující syntetickou kůži s textilií.
Ani vrcholná výbava Executive není dostupná pro všechny kombinace pohonů. U předokolek je na výběr pouze hybrid s cenou 1.059.000 Kč, do milionu se pak vejde pouze ryze benzinová čtyřkolka s manuální převodovkou. Přes hranici 1,1 milionu se pak dostává hybrid v pohonem všech kol.
Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s předním pohonem |
Motor |
2.0 Valvematic |
2.0 Valvematic |
2.5 Hybrid |
Převodovka |
6M |
CVT |
e-CVT |
Zdvihový objem [cm3] |
1986 |
1986 |
2487 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
129/6600 |
129/6600 |
160**/- |
Točivý moment [N.m/min] |
208/4300-5200 |
208/4300-5200 |
221/3600-5200 |
Maximální rychlost [km/h] |
neudána |
neudána |
neudána |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,8 |
10,7 |
8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,1 |
5,6 |
4,6 |
Max. hm. přív. vozíku [kg] |
2000 |
1500 |
800 |
Cena Active [Kč] |
719.900 |
769.900 |
864.900 |
Cena Comfort [Kč] |
769.900* |
819.900 |
899.900 |
Cena Selection [Kč] |
- |
- |
999.900 |
Cena Executive [Kč] |
- |
- |
1.059.900 |
*pouze s paketem Business za 30.000 Kč, ** výkon hybridní soustavy |
Ve standardu dostanete zpětné zrcátko Smart view, panoramatický monitor okolí vozu, vnější kliky dveří s chromovaným dekorem, k automatické převodovce se vážou páčky pro řazení pod volantem, sedadla jsou vyhřívaná a kombinují přírodní a syntetickou kůži, audio zvládá příjem digitálního signálu (DAB) a nechybí systém upozorňující na dopravu za vozidlem (u hybridu s brzdnou funkcí). U linií Selection a Execitive si navíc můžete připlatit za audio JBL s devíti reproduktory (25.000 Kč) a panoramatické střešní okno (35.000 Kč).
Pro všechny z uvedených linií si můžete připlatit za navigaci v českém jazyce (19.900 Kč), povinná výbava vyjde na pět stovek, záruka na 5 let s omezením na 160.000 km je za 15.500 Kč a křemíková vrstva laku s pětiletou trvanlivostí stojí 8500 Kč. Sluší se zmínit i sadu Adventure zahrnující boční nášlapy a deflektory dveří a kapoty (24.900 Kč) a sadu Transport za 8900 Kč, jejíž součástí jsou střešní příčníky a plastová vana v zavazadlovém prostoru.
Toyota RAV4 5. generace: Technická data a ceny verzí s pohonem všech kol |
Motor |
2.0 VM AWD |
2.0 Valvematic AWD |
2.5 Hybrid AWD |
Převodovka |
6M |
CVT |
e-CVT |
Zdvihový objem [cm3] |
1986 |
1986 |
2487 |
Válce/ventily |
4*4 |
4*4 |
4*4 |
Největší výkon [kW/min] |
129/6600 |
129/6600 |
163*/- |
Točivý moment [N.m/min] |
208/4300-5200 |
208/4300-5200 |
221/3600-5200 |
Maximální rychlost [km/h] |
neudána |
neudána |
neudána |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,9 |
11,0 |
8,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,4 |
5,9 |
bude upřesněna |
Max. hm. přív. vozíku [kg] |
2000 |
1500 |
800 |
Cena Active [Kč] |
- |
- |
914.900 |
Cena Comfort [Kč] |
819.900 |
869.900 |
949.900 |
Cena Selection [Kč] |
- |
- |
1.049.900 |
Cena Executive [Kč] |
999.900 |
1.049.900 |
1.109.900 |
*výkon hybridní soustavy |