Toyota RAV4 2013 - první jízdní dojmy

Kategorie SUV prochází v poslední době kompletní obměnou. Po Hondě CR-V, Mitsubishi Outlander, Fordu Kuga, Sorentu nebo novém Foresteru přichází také čtvrtá generace Toyoty RAV4. Obstojí v tvrdém konkurenčním boji?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasické SUV
  2. Prostor především, Diesel v hlavní roli
  3. Velice příjemný vůz, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Toyota RAV4 má mezi svými konkurenty zvláštní postavení. Psal se rok 1994 a na trh přichází první generace. V té době šlo o naprostý unikát, který v podstatě neměl konkurenci. Japonská automobilka stála u vzniku dnes tolik oblíbené kategorie SUV. Nelze se divit, že na Recreational Active Vehicle (zde se vzala zkratka RAV) čekal v počátcích velký úspěch.

Toyota RAV4: čtvrtá generace v plné parádě

Toyota RAV4: čtvrtá generace v plné parádě

Jenže konkurence si dobrého nápadu rychle všimla a na trh začal přicházet jeden nový model za druhým. Dnes už je tato kategorie doslova našlapaná k prasknutí. Každá automobilka chce zde mít svého zástupce. Je to samozřejmě dobrá zpráva pro zákazníky, opravdu je z čeho vybírat, špatná zpráva pro Toyotu. Kdysi úspěšného zakladatele noví konkurenti převálcovali. Podle údajů SDA se za loňský rok prodalo na českém trhu 383 exemplářů Toyoty RAV4. Pro srovnání třeba po Hondě CR-V sáhlo 766 zákazníků, Kia prodala 683 kusů Sportage, Hyundai 841 exemplářů ix35 a Volkswagen přesáhl se svým Tiguanem tisícovou hranici. Zpátky na výsluní by měla model RAV4 vrátit nová, v pořadí už čtvrtá generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Obvyklá otázka: jak se vám líbí? Design je trochu zvláštní, ale jinak jde o velice povedené auto.

Klasické SUV

Jak je v dnešní době zvykem, noví nástupci jsou oproti svým předchůdcům větší a tohoto trendu se přidržela také Toyota RAV4. Na délku přibrala 205 mm, na šířku třicet a rozvor náprav narostl o rovných sto. Jediný rozměr, kde se ubíralo, je výška. Čtvrtá generace je o 25 mm nižší.

Co se designu týká, asi si na něj budeme muset chvíli zvykat. Toyota použila také zde styl ze svých posledních modelů a výsledek je na můj vkus trochu zvláštní. Na druhou stranu se při návrhu nové karoserie myslelo na aerodynamiku, což přináší kromě nižší spotřeby především také tišší interiér. Výsledná hodnota součinitele odporu vzduchu je 0,31.

Test Toyota RAV4 2,2 D-4D: Všestranný výletník

Test Toyota RAV4 2,2 D-4D: Všestranný výletník

Asi nejvýraznější novinkou v porovnání se třetí generací je řešení pátých dveří. Toyota vyslyšela neustálou kritiku evropských zákazníků, pro které nebylo otevírání do boku směrem k chodníku příliš ideální. Čtvrtá generace přijíždí s klasicky řešenými pátými dveřmi, které lze dovybavit (podobně jako u nového Forestera) elektrickým otevíráním s možností nastavení výšky. Je to ale něco za něco. RAV4 už logicky nemůže mít vzadu rezervu, která měla své nezaměnitelné kouzlo. Výsledek je prostě klasické SUV. Navíc rezervu aktuálně nenajdete ani pod dnem zavazadelníku. RAV4 zatím nabízí pouze sadu na lepení. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasické SUV
  2. Prostor především, Diesel v hlavní roli
  3. Velice příjemný vůz, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků