Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota se vrací na závodní okruhy. Po působení v seriálu F1 vstoupí do vytrvalostních soutěží. První ostrý start čeká na nově vzniklý tým pátého května ve Spa-Francorchamps, kde se zúčastní šestihodinového závodu. Druhou zatím potvrzenou zastávkou celého šampionátu je 24 hodin v Le Mans. Další závody budou dodatečně potvrzeny.

Toyota jakožto průkopník hybridních automobilů připravila pro okruhové závody  speciál TS030 Hybrid. Jde o prototyp, který je dlouhý 4650 mm, široký 2000 mm a vysoký 1030 mm. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken a vůz stojí na kovaných hořčíkových kolech velikosti 14,5 x 18“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě systém pohonu. Přesně řečeno jde o THS-R (Toyota Hybrid Systém – Racing), který kombinuje atmosféricky plněný osmiválec o objemu 3,4 l se dvěma elektromotory (jeden od firmy Aisin, druhý dodala společnost Denso). Celkový výkon tisková zpráva neuvádí. Elektrická energie je ukládána do kondenzátorů od společnosti Nisshinbo.

Toyota nasadí na Le Mans dva tyto prototypy. První posádka pojede ve složení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. O složení posádky pro druhý automobil se zatím jedná. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků