Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota se vrací na závodní okruhy. Po působení v seriálu F1 vstoupí do vytrvalostních soutěží. První ostrý start čeká na nově vzniklý tým pátého května ve Spa-Francorchamps, kde se zúčastní šestihodinového závodu. Druhou zatím potvrzenou zastávkou celého šampionátu je 24 hodin v Le Mans. Další závody budou dodatečně potvrzeny.

Toyota jakožto průkopník hybridních automobilů připravila pro okruhové závody  speciál TS030 Hybrid. Jde o prototyp, který je dlouhý 4650 mm, široký 2000 mm a vysoký 1030 mm. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken a vůz stojí na kovaných hořčíkových kolech velikosti 14,5 x 18“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě systém pohonu. Přesně řečeno jde o THS-R (Toyota Hybrid Systém – Racing), který kombinuje atmosféricky plněný osmiválec o objemu 3,4 l se dvěma elektromotory (jeden od firmy Aisin, druhý dodala společnost Denso). Celkový výkon tisková zpráva neuvádí. Elektrická energie je ukládána do kondenzátorů od společnosti Nisshinbo.

Toyota nasadí na Le Mans dva tyto prototypy. První posádka pojede ve složení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. O složení posádky pro druhý automobil se zatím jedná. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků