Toyota prý věděla o problémech s motory Lexus již dávno

Toyota neprožívá šťastný rok, pokud tedy nechápe své svolávací akce jako výjimečnou příležitost setkat se v servisech s neobyčejně vysokým počtem svých zákazníků. Před pár dny sice trochu vysvitlo nad automobilkou slunce, když se na veřejnost dostaly informace o dalším vývoji „Throttle-Gate” ze začátku roku, jež svědčí ve prospěch automobilky, nyní tu ale máme další zákulisní informaci, která Toyotě mnoho radosti neudělá.

Jak jsme vás na tomto místě před několika dny informovali, automobilka v poslední době zaznamenala u svých motorů V6 a V8 zvýšený výskyt prasklých ventilových pružin. Nyní však promluvil tajemný muž pocházející údajně přimo z automobilky a uvedl, že první potíže tohoto druhu byly zaznamenány již před řadou let v Japonsku, mělo se však zato, že jde o závadu spíše vzácnou a nevyžadující svolávací akci. A tak se čekalo na další vývoj. Nyní je však již zle a Toyota svolává své vybrané vícevalcové vozy včetně Lexusů do servisů nejen v Japonsku, ale také v USA.

Podle Toyoty může za defekty pružin kontaminace jejich materiálu. Zprvu sáhla k navýšení tloušťky vinutí a zdálo se, že tento zákrok stačí. Svolávací akce, spojená s výměnou pružin, se má podle posledních informací týkat zhruba 270 000 vozidel, z nichž více než polovina jezdí v USA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Prasklá ventilová pružina šestiválce Lexus v praxi  Foto: Autoblog

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků