Toyota prý chce prohloubit spolupráci s BMW

Toyota prý chce prohloubit spolupráci s BMW

Největší japonská automobilka Toyota Motor hodlá dodávat hybridní technologie německému výrobci luxusních vozů BMW. Chce tak prohloubit partnerství podniků, které začalo loni v prosinci dohodou o spolupráci v oblasti naftových motorů a baterií pro elektromobily. Informoval o tom dnes japonský podnikatelský list Nikkei.

Nový projekt podle listu tento týden oznámí prezident Toyoty Akio Tojoda a generální ředitel BMW Norbert Reithofer. V prosinci se automobilky dohodly na spolupráci při výzkumu baterií pro elektromobily. Podepsaly rovněž kontrakt, který evropské divizi společnosti Toyota zajistí od roku 2014 dodávky naftových motorů BMW o objemu 1,6 a 2,0 litru. Tyto motory budou nabízeny v několika modelech značky Toyota určených pro evropské trhy.
 
Dohoda přišla v době, kdy automobilky čelí stoupajícím nákladům na vývoj a výzkum kvůli přísnějším normám pro spotřebu a emise po celém světě, což je nutí k posilování vzájemné spolupráce. Některá partnerství v automobilovém sektoru však kvůli rozdílům v podnikové kultuře skončila neúspěchem, jako například aliance německé automobilky Volkswagen a japonské Suzuki.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků