Toyota: první vítězství v automobilové soutěži s hybridním vozem

Toyota se minulý víkend zapsala do dějin automobilových závodů, když vyhrála okruhový závod 24 hodin Tokashi se svým hybridním vozem Supra HV-R. Je to poprvé, kdy vůz s hybridním pohonem v automobilové soutěži zvítězil.

Úspěch vozu Supra navazuje na loňskou účast, kdy Toyota jako první automobilka na světě nasadila vůz s hybridním pohonem (Lexus GS450h) v závodu na 24 hodin Tokashi, kde skončila na celkovém 17. místě. Od nasazení hybridních systémů v automobilových soutěžích si technici firmy Toyota slibují, že odhalí nové způsoby jak zefektivnit a odlehčit hybridní pohon, například i ten, který je použit v sériově vyráběném modelu Toyota Prius. Přestože se Toyota účastnila soutěže teprve podruhé, dokázala využít údaje nashromážděné v minulém ročníku a vyvinula novou speciální jednotku určenou pro závodní účely. Díky ní otestovala možné meze výkonu hybridního pohonu v závodních podmínkách.

Nový závodní vůz vychází z respektovaného modelu Supra GT jenž byl nasazen v závodech Super GT v Japonsku. Stávající model byl upraven a vybaven speciálním systémem hybridního pohonu. Z důvodu lepší rekuperace energie a zvýšení provozní účinnosti během závodu byly ve voze použity dvě speciální technologie:

  1. Trojice elektromotorů

Toyota upravila systém rekuperace energie v kombinaci s pohonem všech čtyř kol, kde se nyní používají motory zabudované přímo v kolech přední nápravy, zatímco zadní kola jsou poháněna elektromotorem o výkonu 150 kW zabudovaným na zadní nápravě. Díky systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz efektivněji znovu získat velkou část energie ztracené při prudkém zpomalování a brždění z vysokých rychlostí.

  1. Speciálně navržený kondenzátor

S ohledem na to, že závody znamenají opakovaná prudká zrychlení a zpomalení za vysokého zatížení, byl namísto tradičního akumulátoru nasazen kondenzátor s rychlým nabíjením.

Specifikace vozu Toyota Supra HV-R

Název vozu

Denso Toyota Supra HV-R

Kategorie

GT/TP1

Motor

Upravený motor 3UZ-FE (verze Super GT)

Zdvihový objem

4 480 ccm

Škrticí vzduchový ventil

29,6 mm x 2

Nejvyšší výkon

480 k při 6 800 ot/min

Nejvyšší točivý moment

510 N.m při 5 600 ot/min

Elektromotor

Motory vpředu: 10 kW x 2 (motor v kolech)

Motor vzadu: 150 kW

Hmotnost vozidla

1 080 kg

Název týmu

TOYOTA TEAM SARD

Řidiči

Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)

Andre Couto (Portugalsko)

Akira Lida (Japonsko)

Tatsuya Kataoka (Japonsko)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků