Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

První hybridní vozy značky Toyota se začaly prodávat v Japonsku v roce 1997 a během prvního roku si jich zákazníci koupili 300. Už rok poté se jejich prodej zvýšil téměř 59krát a to na 17 600 aut. Doposud se celosvětově prodalo 8 048 400 hybridních Toyot.  

Přitom začátky nebyly jednoduché. Tým konstruktérů nemohl po celých 49 dnů přinutit první prototyp Toyoty Prius, aby se vůbec rozjel „Neměli jsme ani ponětí, v čem je problém, takže jsme každý den pracovali do noci, abychom tomu přišli na kloub. Nakonec jsme vůz kolem Vánoc rozjeli, ale urazili jsme jen 500 metrů,“ vzpomíná na začátky hybridních vozů Takeši Učijamada, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

To bylo ale dávno v roce 1995, kdy hybridy byly zatím nevyzkoušené experimentální stroje s velmi mlhavou budoucností. Nyní v roce 2015 Toyota může oznámit, že prodej jejích hybridních vozů přesáhl 8 milionů1, přičemž od posledního milionového milníku uběhlo pouhých 10 měsíců.

Pro lepší představu, co může těchto 8 milionů vozů představovat pro životní prostředí i pro samotné majitele hybridních automobilů. Toyota vypočítala, že do letošního 31. července její hybridní vozidla pomohla ušetřit přibližně 58 mil. tun2 emisí3 CO2 (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem). Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 22 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem).

Hybridy si již našly své stabilní místo v garážích majitelů po celém světě a dokazují tak svoji výdrž. Od uvedení modelu Prius v roce 1997 Toyota postupně rozšiřovala svoji nabídku hybridních modelů – od kompaktního Yarisu Hybrid až po nedávno ohlášenou Toyotu RAV4 Hybrid. K tomuto datu Toyota na více než 90 trzích světa nabízí celkem 30 různých osobních modelů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

Jen během posledního roku představila Toyota několik nových hybridních modelů, jmenovitě Esquire Hybrid (pouze pro Japonsko), Lexus RC 300h a nedávno uvedený model Sienta Hybrid. Další nové hybridní modely jsou již na spadnutí, jako např. Corolla Hybrid a Levin Hybrid (pouze pro Čínu) a RAV4 Hybrid. Nabídka se bude rozšiřovat i nadále a modelovou řadu automobilky Toyota tak obohatí nové hybridní vozy, které se objeví na největším počtu trhů v dosavadní historii. 

Toyota prosazuje jako základní ekologickou technologii 21. století hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Na základě uvedených poznatků Toyota zároveň vylepšuje i své další modely s klasickým pohonem. Toyota obecně usiluje o další zlepšování výkonových parametrů, snižování nákladů a rozšiřování celé modelové řady – včetně vozů s klasickým pohonem. 

1 Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
2 Kromě modelů Coaster Hybrid EV a Quick Delivery 200
3 Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků