Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

První hybridní vozy značky Toyota se začaly prodávat v Japonsku v roce 1997 a během prvního roku si jich zákazníci koupili 300. Už rok poté se jejich prodej zvýšil téměř 59krát a to na 17 600 aut. Doposud se celosvětově prodalo 8 048 400 hybridních Toyot.  

Přitom začátky nebyly jednoduché. Tým konstruktérů nemohl po celých 49 dnů přinutit první prototyp Toyoty Prius, aby se vůbec rozjel „Neměli jsme ani ponětí, v čem je problém, takže jsme každý den pracovali do noci, abychom tomu přišli na kloub. Nakonec jsme vůz kolem Vánoc rozjeli, ale urazili jsme jen 500 metrů,“ vzpomíná na začátky hybridních vozů Takeši Učijamada, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

To bylo ale dávno v roce 1995, kdy hybridy byly zatím nevyzkoušené experimentální stroje s velmi mlhavou budoucností. Nyní v roce 2015 Toyota může oznámit, že prodej jejích hybridních vozů přesáhl 8 milionů1, přičemž od posledního milionového milníku uběhlo pouhých 10 měsíců.

Pro lepší představu, co může těchto 8 milionů vozů představovat pro životní prostředí i pro samotné majitele hybridních automobilů. Toyota vypočítala, že do letošního 31. července její hybridní vozidla pomohla ušetřit přibližně 58 mil. tun2 emisí3 CO2 (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem). Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 22 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem).

Hybridy si již našly své stabilní místo v garážích majitelů po celém světě a dokazují tak svoji výdrž. Od uvedení modelu Prius v roce 1997 Toyota postupně rozšiřovala svoji nabídku hybridních modelů – od kompaktního Yarisu Hybrid až po nedávno ohlášenou Toyotu RAV4 Hybrid. K tomuto datu Toyota na více než 90 trzích světa nabízí celkem 30 různých osobních modelů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

Jen během posledního roku představila Toyota několik nových hybridních modelů, jmenovitě Esquire Hybrid (pouze pro Japonsko), Lexus RC 300h a nedávno uvedený model Sienta Hybrid. Další nové hybridní modely jsou již na spadnutí, jako např. Corolla Hybrid a Levin Hybrid (pouze pro Čínu) a RAV4 Hybrid. Nabídka se bude rozšiřovat i nadále a modelovou řadu automobilky Toyota tak obohatí nové hybridní vozy, které se objeví na největším počtu trhů v dosavadní historii. 

Toyota prosazuje jako základní ekologickou technologii 21. století hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Na základě uvedených poznatků Toyota zároveň vylepšuje i své další modely s klasickým pohonem. Toyota obecně usiluje o další zlepšování výkonových parametrů, snižování nákladů a rozšiřování celé modelové řady – včetně vozů s klasickým pohonem. 

1 Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
2 Kromě modelů Coaster Hybrid EV a Quick Delivery 200
3 Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků