Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

První hybridní vozy značky Toyota se začaly prodávat v Japonsku v roce 1997 a během prvního roku si jich zákazníci koupili 300. Už rok poté se jejich prodej zvýšil téměř 59krát a to na 17 600 aut. Doposud se celosvětově prodalo 8 048 400 hybridních Toyot.  

Přitom začátky nebyly jednoduché. Tým konstruktérů nemohl po celých 49 dnů přinutit první prototyp Toyoty Prius, aby se vůbec rozjel „Neměli jsme ani ponětí, v čem je problém, takže jsme každý den pracovali do noci, abychom tomu přišli na kloub. Nakonec jsme vůz kolem Vánoc rozjeli, ale urazili jsme jen 500 metrů,“ vzpomíná na začátky hybridních vozů Takeši Učijamada, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

To bylo ale dávno v roce 1995, kdy hybridy byly zatím nevyzkoušené experimentální stroje s velmi mlhavou budoucností. Nyní v roce 2015 Toyota může oznámit, že prodej jejích hybridních vozů přesáhl 8 milionů1, přičemž od posledního milionového milníku uběhlo pouhých 10 měsíců.

Pro lepší představu, co může těchto 8 milionů vozů představovat pro životní prostředí i pro samotné majitele hybridních automobilů. Toyota vypočítala, že do letošního 31. července její hybridní vozidla pomohla ušetřit přibližně 58 mil. tun2 emisí3 CO2 (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem). Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 22 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem).

Hybridy si již našly své stabilní místo v garážích majitelů po celém světě a dokazují tak svoji výdrž. Od uvedení modelu Prius v roce 1997 Toyota postupně rozšiřovala svoji nabídku hybridních modelů – od kompaktního Yarisu Hybrid až po nedávno ohlášenou Toyotu RAV4 Hybrid. K tomuto datu Toyota na více než 90 trzích světa nabízí celkem 30 různých osobních modelů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

Jen během posledního roku představila Toyota několik nových hybridních modelů, jmenovitě Esquire Hybrid (pouze pro Japonsko), Lexus RC 300h a nedávno uvedený model Sienta Hybrid. Další nové hybridní modely jsou již na spadnutí, jako např. Corolla Hybrid a Levin Hybrid (pouze pro Čínu) a RAV4 Hybrid. Nabídka se bude rozšiřovat i nadále a modelovou řadu automobilky Toyota tak obohatí nové hybridní vozy, které se objeví na největším počtu trhů v dosavadní historii. 

Toyota prosazuje jako základní ekologickou technologii 21. století hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Na základě uvedených poznatků Toyota zároveň vylepšuje i své další modely s klasickým pohonem. Toyota obecně usiluje o další zlepšování výkonových parametrů, snižování nákladů a rozšiřování celé modelové řady – včetně vozů s klasickým pohonem. 

1 Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
2 Kromě modelů Coaster Hybrid EV a Quick Delivery 200
3 Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků