Kompaktní užitková Toyota Proace pomalu vstupuje do prodejů. Mezi první trhy bude patřit Velká Británie.
Model Toyota Proace (oficiální materiály jej označují PROACE, takže je možné, že ProAce to nakonec nebude) byl evropskou částí koncernu Toyota představen již vloni v půli října, takže žádná horká novinka to vlastně není. Předevčírem britské zastoupení Toyoty zveřejnilo v rámci svého aprílového žertíku obrázky vozů Proace určených údajně pro závody v novém britském Šampionátu cestovních dodávek, ale ve skutečnosti šlo o dělostřeleckou přípravu na prezentaci ceníku, který byl představen včera.
Toyota Proace jako závodní speciál v rámci aprílového žertíku Toyoty
Pokud vám vůz na snímcích připadá povědomě, je to jednoduché: jde o adaptaci známých dvojčat koncernu PSA v podobě modelů Peugeot Partner a Citroën Jumpy (resp. italské inkarnace Fiat Scudo), tedy o další plod spolupráce Toyoty a PSA, jejímž zářným příkladem je kolínská fabrika TPCA. Vůz podobného typu v nabídce evropské Toyoty dosud chyběl, prakticky jediným užitkovým modelem je dnes pick-up Toyota Hilux.
Na první pohled Toyota Proace příbuznost s francouzskými vzory nezastírá
Ve Velké Británii budou prodeje oficiálně zahájeny prvním červnovým dnem a další evropské trhy by na tom měly být podobně. Ceny se tam mají pohybovat v přepočtu v rozmezí od 682 do 851 tis. Kč, ovšem u nás lze očekávat částky začínající okolo 300 tis. Kč, resp. mírně nad oběma francouzskými matadory. Výroba Toyoty Proace bude probíhat spolu s Citroënem, Peugeotem a Fiatem ve francouzské továrně Sevel Nord.
Novinka chce oslovit vyznavače variabilního interiéru a značky Toyota
Britští zákazníci budou moci objednávat Toyotu Proace, stejně jako u francouzsko-italské předlohy, v celkem desíti verzích lišících se nosností, přepravní kapacitou i výkonem motoru, k mání bude také Proace Crew Cab se sezením pro šestičlennou posádku. Rozvory náprav jsou dva (3 000 a 3 122 mm), stejně jako délky karoserie (4 805 a 5 135 mm) a její výšky (1 942 a 2 276 mm), objem přepravního prostoru sahá od 5 do 7 m3.
Motory budou výhradně vznětové a jejich základem je agregát 1,6 l s výkonem 90 koní (66 kW), točivým momentem 180 Nm a pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Náročnější zákazníci mají k dispozici dvoulitry s výkony 128 koní (94 kW) a 163 koní (120 kW), točivými momenty 320, resp. 340 Nm a výhradně šestistupňovými manuálními převodovými skříněmi.