Toyota Proace: prodeje na dosah, v Anglii od 682 tis. Kč, u nás záhy

Kompaktní užitková Toyota Proace pomalu vstupuje do prodejů. Mezi první trhy bude patřit Velká Británie.

Model Toyota Proace (oficiální materiály jej označují PROACE, takže je možné, že ProAce to nakonec nebude) byl evropskou částí koncernu Toyota představen již vloni v půli října, takže žádná horká novinka to vlastně není. Předevčírem britské zastoupení Toyoty zveřejnilo v rámci svého aprílového žertíku obrázky vozů Proace určených údajně pro závody v novém britském Šampionátu cestovních dodávek, ale ve skutečnosti šlo o dělostřeleckou přípravu na prezentaci ceníku, který byl představen včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Proace jako závodní speciál v rámci aprílového žertíku Toyoty

Pokud vám vůz na snímcích připadá povědomě, je to jednoduché: jde o adaptaci známých dvojčat koncernu PSA v podobě modelů Peugeot Partner a Citroën Jumpy (resp. italské inkarnace Fiat Scudo), tedy o další plod spolupráce Toyoty a PSA, jejímž zářným příkladem je kolínská fabrika TPCA. Vůz podobného typu v nabídce evropské Toyoty dosud chyběl, prakticky jediným užitkovým modelem je dnes pick-up Toyota Hilux.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled Toyota Proace příbuznost s francouzskými vzory nezastírá

Ve Velké Británii budou prodeje oficiálně zahájeny prvním červnovým dnem a další evropské trhy by na tom měly být podobně. Ceny se tam mají pohybovat v přepočtu v rozmezí od 682 do 851 tis. Kč, ovšem u nás lze očekávat částky začínající okolo 300 tis. Kč, resp. mírně nad oběma francouzskými matadory. Výroba Toyoty Proace bude probíhat spolu s Citroënem, Peugeotem a Fiatem ve francouzské továrně Sevel Nord.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka chce oslovit vyznavače variabilního interiéru a značky Toyota

Britští zákazníci budou moci objednávat Toyotu Proace, stejně jako u francouzsko-italské předlohy, v celkem desíti verzích lišících se nosností, přepravní kapacitou i výkonem motoru, k mání bude také Proace Crew Cab se sezením pro šestičlennou posádku. Rozvory náprav jsou dva (3 000 a 3 122 mm), stejně jako délky karoserie (4 805 a 5 135 mm) a její výšky (1 942 a 2 276 mm), objem přepravního prostoru sahá od 5 do 7 m3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Motory budou výhradně vznětové a jejich základem je agregát 1,6 l s výkonem 90 koní (66 kW), točivým momentem 180 Nm a pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Náročnější zákazníci mají k dispozici dvoulitry s výkony 128 koní (94 kW) a 163 koní (120 kW), točivými momenty 320, resp. 340 Nm a výhradně šestistupňovými manuálními převodovými skříněmi.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků