Toyota Prius vytvořila rekord na Nürburgringu! Ano, vážně

Toyota Prius vytvořila rekord na Nürburgringu! Ano, vážně

Pokud jde o rekordy na severní smyčce Nürburgringu, patrně si představíte hybridní supersporty jako LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Nicméně rekord teď vytvořila také hybridní Toyota Prius Plug-in. Že si děláme legraci a že apríl byl už dávno? Neděláme, Prius skutečně vytvořil na Severní smyčce rekord. Rekord ve spotřebě paliva.

Dobíjecí Toyota Prius objela Nordschleife za dlouhých 20 minut a 59 sekund. Ovšem důležitý je údaj spotřeby. Podle propočtu spotřeboval Prius jenom 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto se spalovacím motorem zřejmě na Nürburgringu skutečně ještě nikdy nejelo.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Toyota provedla pokus během veřejných jízd, takže se na ni vztahovaly všechny předpisy jako soulad se silniční vyhláškou a také nejnižší povolená rychlost 60 km/h. Prius tedy nemohl s vypnutým motorem dojíždět krokem k další zatáčce. I tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in objel skoro celý okruh čistě na elektřinu a že pomocný benzínový motor naskočil jen na malou chvíli v dlouhém stoupání.

Jen připomínáme, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používá upravený systém běžného Priusu s akumulátory s větší kapacitou. Pomocný spalovací motor je pořád atmosférická osmnáctistovka. S plně nabitými bateriemi může ujet na elektřinu až 25 km při rychlosti maximálně 85 km/h. Normovaná spotřeba paliva je 2,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků