Toyota Prius vytvořila rekord na Nürburgringu! Ano, vážně

Pokud jde o rekordy na severní smyčce Nürburgringu, patrně si představíte hybridní supersporty jako LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Nicméně rekord teď vytvořila také hybridní Toyota Prius Plug-in. Že si děláme legraci a že apríl byl už dávno? Neděláme, Prius skutečně vytvořil na Severní smyčce rekord. Rekord ve spotřebě paliva.

Dobíjecí Toyota Prius objela Nordschleife za dlouhých 20 minut a 59 sekund. Ovšem důležitý je údaj spotřeby. Podle propočtu spotřeboval Prius jenom 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto se spalovacím motorem zřejmě na Nürburgringu skutečně ještě nikdy nejelo.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Toyota provedla pokus během veřejných jízd, takže se na ni vztahovaly všechny předpisy jako soulad se silniční vyhláškou a také nejnižší povolená rychlost 60 km/h. Prius tedy nemohl s vypnutým motorem dojíždět krokem k další zatáčce. I tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in objel skoro celý okruh čistě na elektřinu a že pomocný benzínový motor naskočil jen na malou chvíli v dlouhém stoupání.

Jen připomínáme, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používá upravený systém běžného Priusu s akumulátory s větší kapacitou. Pomocný spalovací motor je pořád atmosférická osmnáctistovka. S plně nabitými bateriemi může ujet na elektřinu až 25 km při rychlosti maximálně 85 km/h. Normovaná spotřeba paliva je 2,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků